Vad sitter du och drömmer om?Inte jag heller . Troligen för att hitta nån väg att hindra att röster glider dem ur händerna över till SD. För dom har ju panik nu när det förväntas att SD snart går upp som Sveriges störrrrsta parti
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad sitter du och drömmer om?Inte jag heller . Troligen för att hitta nån väg att hindra att röster glider dem ur händerna över till SD. För dom har ju panik nu när det förväntas att SD snart går upp som Sveriges störrrrsta parti
Att det äntligen har gått upp för folk att det finns ETT parti som är villiga att ta itu med dom problem som 7-klövern har sagt i år 10 onden att det inte finns några problem.Vad sitter du och drömmer om?
Inte jag heller . Troligen för att hitta nån väg att hindra att röster glider dem ur händerna över till SD. För dom har ju panik nu när det förväntas att SD snart går upp som Sveriges störrrrsta parti
Ja, ja men nu finns det grader i helvetet....Att det äntligen har gått upp för folk att det finns ETT parti som är villiga att ta itu med dom problem som 7-klövern har sagt i år 10 onden att det inte finns några problem.
Å så Lövet då som snackade skit i sitt sommartal där han sa att nu måste vi uppföra oss. Men han själv då som inte kan uppföra sig o anlita byggfolk utan kollektivavtal han som vartit fackpamp innan. Så jävla typiskt sossefasoner att dom ska säga åt folket vad dom ska göra o inte göra medans dom själva anser att dom har rätt att betee sig hur som helst o utnyttja folk
SD har ingen panik. Dom går ju bara o myser o ser sin kurva peka rakt upp samtidigt som man filar på nya reklaminslag i vårt sanhälle. Sen har ju väljarna sett att SD har eliminerat sossarnas sk folkhemmet. Det är borta, pulveriserat.SD borde också ha panik. Dels hur de ska kunna fylla alla stolar, det har de ju inte ens lyckats med nu, om man ser till kommunerna. Dels hur väljarna kommer att reagera när de inte kan genomföra sin förväntade politik. Stänga gränserna? Inte en chans. Minska den legala flyktingströmmen? Genomförbart, men det kommer att medföra ökad illegal invandring. Få Sverige att bli en blond rödkindad Elsa Beskow-idyll (utan störande ogräs i blomstertäppan) där alla hjälper varandra?
Haha än sålänge gäller bara DÖ budgeten. Allt annat är det SD som bestämmer vilket förslag som ska vinna i Riksdagen. Så SD kan se till att regeringen förlorar i varenda omröstning utom budgeten. Å då visar det ju vilken jävla usel regering vi har som knappt vinner några omröstningar.Ja, ja men nu finns det grader i helvetet....
SD kommer aldrig få någon egentlig makt i Sverige, det är jag säker på, dom andra partierna kommer att hålla ihop mot SD
Inser du inte själv vilket vidrig samhälle vi skulle få om SD styrde landet.
Haha än sålänge gäller bara DÖ budgeten. Allt annat är det SD som bestämmer vilket förslag som ska vinna i Riksdagen. Så SD kan se till att regeringen förlorar i varenda omröstning utom budgeten. Å då visar det ju vilken jävla usel regering vi har som knappt vinner några omröstningar.
ja och verkligheten visar väl det här:Nej, det visar vilken bred politisk uppslutning vi har för att motarbeta ondskan och människosorterandet.
Precis 25 % vad är det?Nej, det visar vilken bred politisk uppslutning vi har för att motarbeta ondskan och människosorterandet.
Verkligen. Älskar Anna Kinberg Batras kommentar: "Ni kommer ALDRIG bli ett femte hjul under Alliansen."Nej, det visar vilken bred politisk uppslutning vi har för att motarbeta ondskan och människosorterandet.
I dom 2 senaste valen har SD dubblerat sina mandat. Nu har ju SD dubblerat sitt stöd på ytterligare under 1år och då är det väl rimligt att tro att SD från o med nu dubblerar nuvarande stöd på 3år och tar makten ifrån hela buntenSD kommer aldrig få någon egentlig makt i Sverige, det är jag säker på, dom andra partierna kommer att hålla ihop mot SD
ja och verkligheten visar väl det här:
"Stödet för samarbete med SD har ökat hos tre av Allianspartierna, M, C och KD. Där vill en majoritet av väljarna nu se ett samarbete ”i frågor där man har liknande uppfattningar”. Bland FP-väljare har stödet minskat från 43 till 38 procent, enligt undersökningen som är gjord av Ipsos för DN."
Haha, du vet väl att du kan räkna bort FP o KD för dom kommer att kastas ut i kommande val och deras mandat går till SDHärligt. Då börjar det utkristallisera sig ett överlägset alternativ på borgerliga sidan
Det enda "överlägsna" parttiet där är väl M. De har ju ensamma fler anhängare än de andra tillsammans....Härligt. Då börjar det utkristallisera sig ett överlägset alternativ på borgerliga sidan
SD är nog givmilda och nöjer sig säkert med att bara ta ytterligare 25,1% av dom där 75% så får ni behålla 49,9% av dessa 75%..........annars blir det för tråkig politik i Riksdagen . För då är det ju iallafall 49,9% som inte röstar på SD75% röstar inte på SD
Men du ser ju vilken lekstuga FP bedriver. Dom har ju ingenting att komma med vilket också väljarna har insett. Det enda dom tjatar om är att byta ut Björklund o nästa dag drar sig nån uppstickare ur hela spektaklet. Så dom kan lika gärna åka ur o lämna över sina mandat till SD så kommer det att bli mer verkstadDet skulle vara djupt olyckligt om både KD och det liberal alternativet skulle försvinna nästa val.
En svensk riksdag utan folkpartiet...Det är lika absurt som det för ngr år sedan var att FDP skulle lämna den tyska Reichstagen.
Men, stoppar man huvudet i sanden och inte inser vad som håller på att hända så går det som det går.
Nu tvivlar jag på att SD klarar av att långsiktigt vara med och regera, partiet är uppbyggt av alltför många fraktioner, från nära nog socialdemokratiska till ultranationella.. Det funkar så länge man är i opposition, men när man ska börja ta obekväma beslut så frestar det på...
Så många idioter får vi väl hoI dom 2 senaste valen har SD dubblerat sina mandat. Nu har ju SD dubblerat sitt stöd på ytterligare under 1år och då är det väl rimligt att tro att SD från o med nu dubblerar nuvarande stöd på 3år och tar makten ifrån hela bunten
Har du en kristallkula, eller spår du i kaffesump?Haha, du vet väl att du kan räkna bort FP o KD för dom kommer att kastas ut i kommande val och deras mandat går till SD
Men du ser ju vilken lekstuga FP bedriver. Dom har ju ingenting att komma med vilket också väljarna har insett. Det enda dom tjatar om är att byta ut Björklund o nästa dag drar sig nån uppstickare ur hela spektaklet. Så dom kan lika gärna åka ur o lämna över sina mandat till SD så kommer det att bli mer verkstad
Jag har väl haft rätt precis hela tiden under dom 10år som gått vad det gäller SD frammarsch. Jag fick tom rätt att SD skulle kasta ut Lövets budget och att Jimmie skulle göra comeback. Under de år som gått har de flesta här hela tiden hävdat "det kommer aldrig att ske" o det o det "kommer aldrig att ske". Men allt som jag har sagt har skett hela tiden. Så tro mig det kommer att ske för jag lever i verkligheten o ser o hör vad som pågår i landet. Vi har ju ett förträffligt utbud av media, nyheter, statsvetare, experter och opiniomsbarometrar som mäter temperaturen i landet flera ggr i månadenSå många idioter får vi väl ho
Har du en kristallkula, eller spår du i kaffesump?