@corzette skrev (till
@sjoberga)
"Du har en tendens att va väldigt naiv och enkelspårig i dina inlägg"
Om några är naiva och enkelspåriga är det väl SD:anhängarna? "Stäng gränserna och utvisa alla som redan är här och begår brott". Visst, enkelt att säga men hur det ska det gå till i praktiken?
Oavsett vad vi tycker är det ett faktum att vi lever i en tid där det pågår en enorm mänsklig tragedi i form av miljontals desperata flyktingar. Det finns också en storindustri av flyktingsmuggling och försäljning av pass och andra papper. Plus en svart sektor i vartenda europeiskt land som gärna utnyttjar papperslösa som arbetskraft. De olika myndigheter som ska ha kontroll, som migrationsverket: är deras personal till 100% omutbara och omöjliga att hota?
Har SD några konkreta planer på hur det ska gå till? Har de ens några konkreta planer på hur ett utträde ur EU ska gå till? Det måste väl vara ett viktigt steg om Sverige ska slippa ta hänsyn till de andra medlemsländerna.
Låt mej se om jag (med min låga utbildning) ens förstår dina frågor ...
1 Du undrar om SD har någon lösning på problematiken runt flyktingar ?
De vill hellre satsa pengar på "hjälp på plats", än att ta hit alla och belasta våra resurser...
Svenska pengar går långt i "u-länder" för 100 kr/mån kan man hjälpa ett svältande barn i deras hemländer enligt många organisationer, tro mej det kostar betydligt mer att ha det barnet här !
2 Du undrar vad SD har för lösning på den svarta marknaden runt alla flyktingar ?
Nej de har nog inte SD någon lösning på... Varför ska de ha det ? Är Sverige en "världspolisstat" ? Trodde UN och andra organisationer försökte lösa "världsproblemen". Inte enstaka riksdagspartier.
3 Urträde ur EU ?
Ingen aning för det finns inga klara riktlinjer om det då det mej veterligen ska vara "omöjligt" ? Det finns väl inte ens från EUs sida riktlinjer hur man som land går ur EU ? Men de är väl något man får kolla på om man mot förmodan skulle få majoriteten i riksdagen.
Jag må va enspårig och naiv jag med. Men JA jag röstar på SD och står bakom MYCKET av deras politik...
MEN inte allt... Jag är tex inte i närheten av att va emot HBTQrörelsen, jag är för fria aborter och har förstått att det nånstanns i deras partiprogram ska finnas dålig kvinnosyn...
Men liksom alla partier finns det för och nackdelar med dom alla... Och för mej är frågan ang ekonomin en viktig fråga... Och då jag anser att det kostar för mycket med den nuvarande politiken som förs så väljer jag att rösta på SD.
Om "folk" då anser att jag är rasist så är jag tydligen det i "deras" ögon. Själv anser jag att man måste klara av sina egna problem (och där innefattas de som är i Sverige) innan man tar sej an nya och andras problem...