SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågan är ju om man vill prioritera att spärra in alla som ska utvisas eller om man hellre vill prioritera att till exempel använda de pengarna till en förbättrad integration eller att hjälpa människor i nödsituationer.
Alltså, när man får sitt utvisningsbeslut där det står att personen ska utvisas med omedelbar verkan så betyder det att den personen inte får vistas i landet. Om man nu inte klarar av att utvisa personen med omedelbar verkan så måste ju prio ett vara att skydda vår egenbefolkning mot en risk för att den utvisade personen utom allt tvivel inte går o har ihjäl våra medborgare. Då får man låsa in dom så man vet var man har dom när dom sedan ska skickas ur landet.

Frågan är ju om man vill prioritera att spärra in alla som ska utvisas eller om man hellre vill prioritera att till exempel använda de pengarna till en förbättrad integration eller att hjälpa människor i nödsituationer.
Dessutom, nått som du verkar ha glömt bort är att dom som ska utvisas ska inte alls integreras i vårt samhälle.

Alltså, när man får sitt utvisningsbeslut där det står att personen ska utvisas med omedelbar verkan så betyder det att den personen inte får vistas i landet. Om man nu inte klarar av att utvisa personen med omedelbar verkan så måste ju prio ett vara att skydda vår egenbefolkning mot en risk för att den utvisade personen utom allt tvivel inte går o har ihjäl våra medborgare. Då får man låsa in dom så man vet var man har dom när dom sedan ska skickas ur landet.

Jag har förstått att du tycker att det borde vara så, jag håller bara inte med om att det är något som borde prioriteras.

Jag har förstått att du tycker att det borde vara så, jag håller bara inte med om att det är något som borde prioriteras.
Så då tycker du att det inte är värt priset för att hålla våra medborgare vid liv, dom som ser till att migrationsverket får sina pengar för att bla integrera

Så då tycker du att det inte är värt priset för att hålla våra medborgare vid liv, dom som ser till att migrationsverket får sina pengar för att bla integrera

Jag tänker att det som hänt är jättehemskt och en tragedi men att vi inte skyddar oss från vansinnesdåd genom att lägga pengar och resurser på att spärra in de som väntar på avvisning. Det här är en enskild händelse, och vi har haft andra sådana som begåtts av svenska män. Det verkar rimligare att lägga pengar på psykiatrin så de har möjlighet att fånga upp dessa personer kan jag tycka.

Jag tänker att det som hänt är jättehemskt och en tragedi men att vi inte skyddar oss från vansinnesdåd genom att lägga pengar och resurser på att spärra in de som väntar på avvisning. Det här är en enskild händelse, och vi har haft andra sådana som begåtts av svenska män. Det verkar rimligare att lägga pengar på psykiatrin så de har möjlighet att fånga upp dessa personer kan jag tycka.
Men dessa personer ska ju utvisas o då lägger vi inga pengar på dom o vi fångar heller inte upp dom. Det är ingen större skillnad att säkra dörrar o fönster på asylboenden så att dom inte går lösa och attackerar våra medborgare bara för att dom inte kan ta ett "NEJ" jmf med att bo på ett öppet asylboende. Det kostar resurser det med.

Du tycker alltsa det ar helt ok att det finns tiotusentals manniskor som vistas olagligt i landet? Varfor ar det ok for dessa att bryta mot lagen men inte for mig och dig? Ar det olika pa folk och folk?

Du tycker alltsa det ar helt ok att det finns tiotusentals manniskor som vistas olagligt i landet? Varfor ar det ok for dessa att bryta mot lagen men inte for mig och dig? Ar det olika pa folk och folk?

Va? Vem har sagt att det är okej att de bryter mot lagen? Samma lagar gäller väl för dem som för oss?

Men dessa personer ska ju utvisas o då lägger vi inga pengar på dom o vi fångar heller inte upp dom. Det är ingen större skillnad att säkra dörrar o fönster på asylboenden så att dom inte går lösa och attackerar våra medborgare bara för att dom inte kan ta ett "NEJ" jmf med att bo på ett öppet asylboende. Det kostar resurser det med.
Wow! Har du delat med dig din teori om motivet till morden till polisen som utreder morden?

Va? Vem har sagt att det är okej att de bryter mot lagen? Samma lagar gäller väl för dem som för oss?
Varför är dom kvar då

Verkligen inte. Varför får tiggare slå upp bostäder var dom vill. Varför får tiggare slippa avlopp o kasta tvättvatten, piss o bajs rakt ut i naturen. Varför får dom slänga sopor hur som helst. Men dom slipper undan vår lag

Varför är dom kvar då

Verkligen inte. Varför får tiggare slå upp bostäder var dom vill. Varför får tiggare slippa avlopp o kasta tvättvatten, piss o bajs rakt ut i naturen. Varför får dom slänga sopor hur som helst. Men dom slipper undan vår lag

Vad jag vet utvisar vi folk som ska utvisas idag också, de som är kvar är det olagligt och riskerar utvisning så fort det kommer fram?
Gällande tiggarna sker det ju avhysningar då och då.

Hur många % eller snarare promille av de som fått avslag på ansökan om uppehållstillstånd/rätt till asyl begår mord på våra medborgare?
Ett mord är för mycket. Kom ihåg också att migrationsministern blev attackerad på ett asylboende. En attack på vår demokrati dessutom.

Vad jag vet utvisar vi folk som ska utvisas idag också, de som är kvar är det olagligt och riskerar utvisning så fort det kommer fram?
Det hade varit mer lönsamt att ha dom inlåsta än att åka omkring och leta efter dom. Vi har väl annat att lägga resurser på än att leta efter personer som ska utvisas

Å så bygger dom nytt nästa dag nån annanstans. Så lagen verkar inte gälla dom. Dessutom verkar lagen om 3mån inte gälla dom heller. Dom är ju här årsvis

Nu öppnar du en helt annan fråga alltså argumenterar du inte emot när jag hävdar att resurser och tillgång till resurser är avgörande för förmågan att hjälpa.

Problemet som uppstår när ngn får ett avvisningsbeslut kan ju lösas genom att personen får avvisningsbeslutet och sedan avvisas per omgående. Beslutet delges inte förrän det praktiska är ordnat. Det kostar inte ett öre mer än dagens metod + att risken för ett förtvivlans vansinnesdåd som nyligen minskar avsevärt.

Utvisning är inte ett frihetsberövande fängelsestraff.

Om personen bedöms vara psykiskt sjuk och farlig för andra får denne tas om hand enligt gällande lag.

Med ditt resonemang skulle samtliga medborgare behöva spärras in.

Hur många % eller snarare promille av de som fått avslag på ansökan om uppehållstillstånd/rätt till asyl begår mord på våra medborgare?

Är det fler som mördat under utvisningsperioden än som dött när de blivit utvisade? Det finns minst ett fall av varje sort.

Om det är så att det är ett vanligt problem att det begås våldsdåd av utvisade så bör man säkert införa en sådan bedömning i proceduren, där man bestämmer om risken är så stor att det krävs omhändertagande.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar