SD nu NÄST Störrrsta Partiet Del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur många av dessa politiker är kvar på förtroendeuppdrag idag?

Jag har för mig, är dock inte säker att personer som är aktuella för uppdrag inom SD får ange om de finns med i belastningsregistret eller ej.
Och att de som finns med men dolt detta avvisas från sina poster när detta uppdagas.

Om detta stämmer så agerar ju partiet korrekt.

Andel misstänkta mellan åren 1997-2001 går inte att jämföra med andel dömda under en livstid. Sedan så jämför han ju inte med den faktiska överrepresentationen hos utrikes födda utan en siffra som justerats för socioekonomiska faktorer. Som att det inte räckte så är dessutom den justerade överrepresentationen fel, 2 istället för 2,1 (BRÅ 2005:17, s. 40). Men den faktiska justerade siffran räckte precis inte för påståendet att Sverigedemokraterna skulle vara mer kriminella. Gellert Tamas var väl så nära den snitsiga rubriken att han ljög rätt upp och ner för att få till den sista biten.

Är det någon som sagt att de vill ändra på detta?
Det var redan klar med utvisning innan morden. Fan att det hann hända. Varför vänta med att verkställa utvisningen så länge. :mad:. Då får man väl spärra in dom så man har koll på dom ända tills dom lämnar landet

Hade du sagt samma sak om det var dina anhöriga som hade blivit mördade? Det tror jag faktiskt inte, oavsett vad du säger...

Precis som @Thaliaste säger hoppas jag att jag aldrig behöver hamna där, men om jag gör det hoppas jag att jag kan hålla isär den enskilde personen och hela hens folkgrupp. Oavsett ursprung.
Det blir lite märkligt att sitta och säga att vi lägger för mycket pengar och resurser på invandringen och att vi måste minska på den för att ha råd till annat för att sedan lägga ett förslag kring invandring som skulle kosta oerhört mycket pengar och resurser för att genomföra.

Jag hoppas verkligen att jag aldrig kommer att vara i den situationen men jag hoppas också att jag aldrig kommer att använda en personlig tragedi för att argumentera för verklighetsfrånvända och/eller rasistiska ideologier.
Vilken eller vilka raser syftar du på då

Självklart inte. :) Men att jaga "gilla-klick" på ett hästforum går bra :sneaky:

Precis. Det är vad vi alla har som mål i våra politiskt korrekta liv där vi på ytan kämpar mot främlingsfientlighet, rasism och människors lika värde för vad vi beskriver som steg mot ett bättre samhälle.

Egentligen tycker vi precis som du innerst inne, vi vågar bara inte uttrycka de saker vi känner i våra hårda rasistiska och svarta stenhjärtan.

Det var länge sedan jag läste ett fånigare inlägg.

Precis. Det är vad vi alla har som mål i våra politiskt korrekta liv där vi på ytan kämpar mot främlingsfientlighet, rasism och människors lika värde för vad vi beskriver som steg mot ett bättre samhälle.

Egentligen tycker vi precis som du innerst inne, vi vågar bara inte uttrycka de saker vi känner i våra hårda rasistiska och svarta stenhjärtan.

Det var länge sedan jag läste ett fånigare inlägg.
Jag trodde du kämpade för människors lika värde, inte mot ;)

Jag håller med dig om att det är osmakligt att prata om pengar och resurser när det handlar om att rädda liv, hade bara inte förstått att du också tyckte det. Men det är kanske skillnad människor och människor.
Hur kan det vara osmakligt att tala om resurser när det handlar om att rädda liv? Ta ett snack med landstingens anställda, så kommer du tillbaka till verkligheten, Vi kan inte rädda liv utan resurser. Och vi kan inte använda de resurser vi har utan att ha stenkoll på vad allt kostar och göra de prioriteringar som krävs. Allt annat är ju som att köra bil utan att ha koll på hur mycket det finns i tanken, och frågande se sig omkring då motorn hostande stannar pga av bränslebrist...

Hur kan det vara osmakligt att tala om resurser när det handlar om att rädda liv? Ta ett snack med landstingens anställda, så kommer du tillbaka till verkligheten, Vi kan inte rädda liv utan resurser. Och vi kan inte använda de resurser vi har utan att ha stenkoll på vad allt kostar och göra de prioriteringar som krävs. Allt annat är ju som att köra bil utan att ha koll på hur mycket det finns i tanken, och frågande se sig omkring då motorn hostande stannar pga av bränslebrist...

Frågan är ju om man vill prioritera att spärra in alla som ska utvisas eller om man hellre vill prioritera att till exempel använda de pengarna till en förbättrad integration eller att hjälpa människor i nödsituationer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre SD är ett märkligt parti. Förutom att de historiskt (nåja, 1988 i alla fall) bildades ur organisationen Bevara Sverige Svenskt (som...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
13 021
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 412
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar