SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Frågan borde nog vara om man delar med sig istället för om är villig att göra det, det brukar vara den springande punkten i sådana här sammanhang.
Det är väl ganska uppenbart att vi delar med oss i Sverige. Vi har bland de högsta skattetrycken i världen och vi är väl bland de största givarna sett per capita i en jämförelse i världen.
Men att därifrån gå till att kräva att medelsvensson radikalt ska sänka sin levnadsstandard för att folk i tredje världen ska få det bättre, ja det är nog en medicin som det kostar mycket honung för att få ner...

Du har ingen aning vilket liv jag lever men visst jag lever säkert över medel om jag jämför mig med resten av världen. Däremot är jag villig att dela med mig. Är du?
Inte mer än vad jag gör idag.
Via skattsedeln går mitt ekonomiska bidrag till de länder myndigheterna anser bäst.
Här hemma så delar jag med mig av delar av de resurser som min mark tillhandahåller, bär o svamp ;)

Du har ingen aning vilket liv jag lever men visst jag lever säkert över medel om jag jämför mig med resten av världen. Däremot är jag villig att dela med mig. Är du?
Alla delar med sig på något sätt här i Sverige. Tex tror jag inte att speciellt många skulle avstå sin smartphone eller läsplatta för att istället skänka bort den kostnaden till förmån för andra

Tänk att rasister kan vara så intressanta just nu för journalisterna som skockas o trängs utanför SD:s sammanträdesrum. Varför bry sig om dom:meh:

Vad jag menar är att matsedeln på ett äldreboende inte är något för regeringen. Frågan är om ens kommunfullmäktige beslutar om sylten.

Nej det gör dom inte, den nivån av detaljstyrning sysslar inte kommunfullmäktige med.
Däremot fastställer dom ju ramarna för vad en måltid får kosta och tydligen räckte det inte till sylt.
Men på andra håll finns det obegränsade resurser tydligen.

Nej det gör dom inte, den nivån av detaljstyrning sysslar inte kommunfullmäktige med.
Däremot fastställer dom ju ramarna för vad en måltid får kosta och tydligen räckte det inte till sylt.
Men på andra håll finns det obegränsade resurser tydligen.

Det är klart att det är viktigare med sylt än med människoliv. Förstår ju alla "riktiga" svenskar. Annars kan man ju förstå att det inte är en motsättning, men då krävs lite mer tankekraft.

Värst vad alla sk experter är förvånade. Var det verkligen bara jag som insåg vad som skulle hända. Nu har ju Lövet lovat att avgå om budgeten kastas ut. Få se nu då om han är karl för sin hatt eller om han är en sann sosselögnare som sossar brukar vara.

Jag är också förvånad att många är så förvånade, t.o.m jag förstod att detta var det mest sannolika- vad händer, nyval? Oneklige så har SD lite inflytande i alla fall.

Jag är också förvånad att många är så förvånade, t.o.m jag förstod att detta var det mest sannolika- vad händer, nyval? Oneklige så har SD lite inflytande i alla fall.
Jag fick kämpa själv här om att SD skulle kasta ut budgeten o Lövet och att mina analyser var dom rätta. Så jag tar nog åt mig hela äran ;).

Blir det nyval så blir det som jag sa förut: Det är inplanerat att Jimmie gör comback lagom till den nya valrörelsen drar igång

Är man rejält utbränd så är man rejält utbränd och bara tanken på nyval borde få Åkesson att må sämre än han redan gör- jag tror fortfarande att han inte kommer tillbaka.

Blir det nyval så blir det som jag sa förut: Det är inplanerat att Jimmie gör comback lagom till den nya valrörelsen drar igång

Du menar att sjukskrivningen är en bluff?

Att ta till sig tillbaka från "utbrändhet" är inget man gör på ett kick. Jag känner flera stycken som varit sjukskrivna för utmattningsdepression, utmattningssyndrom osv. och man gör inte comeback till ett politiskt val. Man kommer tillbaka gradvis mycket långsamt.

Är man rejält utbränd så är man rejält utbränd och bara tanken på nyval borde få Åkesson att må sämre än han redan gör- jag tror fortfarande att han inte kommer tillbaka.
........eller så träder han in mitt i eller vid slutspurten av valrörelsen som en katalysator

Du menar att sjukskrivningen är en bluff?

Att ta till sig tillbaka från "utbrändhet" är inget man gör på ett kick. Jag känner flera stycken som varit sjukskrivna för utmattningsdepression, utmattningssyndrom osv. och man gör inte comeback till ett politiskt val. Man kommer tillbaka gradvis mycket långsamt.
Nej sjukskrivningen är ingen bluff. Han har ju läkarintyg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka