SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns ingen anledning för SD att önska nyval. 7-klövern gör hela jobbet med att hänga sig själv. Bara att ge dom mer rep. Som att ta bort sylt till pannkakorna på äldreboenden med motiveringen att det blir "för dyrt".
Själv tycker jag det är fruktansvärt.

Någon regeringsfråga lär ju inte sylten bli i alla fall.

Men..det är ju redan idag en volymfråga, tusentals har redan dött i sina försök att nå EU.
Fast som du så diplomatiskt utrycker dig; Och ja, jag står bakom visionen om en fri migration.
! ;)

Det är också en fråga om planhalva, spelval och starter. SD är emot homosexuella för det är fel. De är emot minareter för att det är ett muslimskt övertagande av "svenska värderingar" och det som gör att vi inte får sjunga nationalsången.

Man pratar inte om saken i sig, dvs att en minaret stör inte och de som vill får sjunga nationalsången.

De försöker inbilla dig att din livstil är hotat. Visst. tigger du vid ICA har du hårdare konkurens numera, men annars?

"Golit
Det är också en fråga om planhalva, spelval och starter. SD är emot homosexuella för det är fel. De är emot minareter för att det är ett muslimskt övertagande av "svenska värderingar" och det som gör att vi inte får sjunga nationalsången.
Man pratar inte om saken i sig, dvs att en minaret stör inte och de som vill får sjunga nationalsången.
De försöker inbilla dig att din livstil är hotat. Visst. tigger du vid ICA har du hårdare konkurens numera, men annars?"

Svar;
Nu undrar jag, vad har homosexualitet med de faktiska siffrorna gällande flyktingar i mellanöstern att göra?
Och vad har tiggarna med asylfrågan att göra?
Förutom att du själv bevisar att du inte lyckas hålla isär begreppen.
Homosexualitet är inte ett val. En viss andel av alla individer som föds, föds med den inställningen i sin sexualitet. Antingen kommer det fram direkt vid puberteten eller senare. Det är en helt naturlig del av den mänskliga sexualiteten.
Tiggarna å sin sida gör ju bruk av sina fri o rättigheter när de reser inom EU. Något som vi i dagsläget är skyldiga att till fullo acceptera.

Och vår livsstil blir på sikt hotat om vi frivilligt eller med tvång delar med oss till alltför stora grupper.
Det är ungefär som när man blandar till en grogg. häller du på för mycket groggvirke efter spriten så blir det ju bara blask. och det vill ju ingen ha.

På nyheterna igår sades det inget om att han tänkt avgå om Alliansens budget går igenom i alla fall. Där sades det att det alternativ han har är att lägga en ny budget efter årsskiftet, en ändrings-/tilläggsbudget till den som är tagen. De nämnde också något om att dra tillbaka budgeten för att komma tillbaka med den senare, men den delen hörde jag inte riktigt. Det är väl lagstadgat när budgeten måste vara klubbad för att regeringen ska få fortsätta regera?
Lövet har lovat avgå om SD kastar ut honom. Det har han lovat både i SVT Rapport o i TV4. Här är ett exempel av alla

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19951079.ab

Idag avslöjas det vad SD tänker göra imorgon. Men kan man lita på vad SD säger idag. Det som kommer att sägas idag kanske inte gäller i morgon vid omröstningen. Har SD ytterligare en Joker i bakfickan :eek:

"Golit
De försöker inbilla dig att din livstil är hotat. Visst. tigger du vid ICA har du hårdare konkurens numera, men annars?"

Svar;
Nu undrar jag, vad har homosexualitet med de faktiska siffrorna gällande flyktingar i mellanöstern att göra?
Och vad har tiggarna med asylfrågan att göra?
Förutom att du själv bevisar att du inte lyckas hålla isär begreppen.
Homosexualitet är inte ett val. En viss andel av alla individer som föds, föds med den inställningen i sin sexualitet. Antingen kommer det fram direkt vid puberteten eller senare. Det är en helt naturlig del av den mänskliga sexualiteten.
Tiggarna å sin sida gör ju bruk av sina fri o rättigheter när de reser inom EU. Något som vi i dagsläget är skyldiga att till fullo acceptera.

Och vår livsstil blir på sikt hotat om vi frivilligt eller med tvång delar med oss till alltför stora grupper.
Det är ungefär som när man blandar till en grogg. häller du på för mycket groggvirke efter spriten så blir det ju bara blask. och det vill ju ingen ha.

Eller så får man en godare drink som man kan dela i glädje med fler, istället för att bli full på sitt eget snack.

Men..det är ju redan idag en volymfråga, tusentals har redan dött i sina försök att nå EU. Vi, ja vi tillsammans med de andra staterna i Frontex stoppar ju hela tiden folk, försvårar hela tiden för folk vilket gör att de tar allt större risker.
Inser du verkligen inte att detta händer NU??

Att det är enklare att hålla händerna rena och överlåta skitjobbet till Bulgarer, Greker , Italienare o Spanjorer förstår jag att du tycker.

Du gjorde dig rolig över att jag nämnde 13 miljoner och påpekade att de var bara ngt hundratusental.
Det är minst 35 miljoner människor på flykt i o kring mellanöstern.
Vi står inför en risk att flyktingvågen tar folkvandringsproportioner när konflikterna i regionen eskalerar.
Att ta diskussionen då, är en väg, att inse vart vi kan vara på väg är en annan.

Självklar ska vi hjälpa, självklart ska vi ta emot folk, men samtidigt måste vi, liksom alla sjöfarare, inse att när livbåten är full, så finns det inte plats för fler utan att riskera att båten sjunker.

Migrationen till Sverige har historiskt pendlat från nästan noll till strax under 100000 som mest. Det finns ingen anledning att diskutera siffror som är hundratals gånger högre i den specifika kontexten . Det blir bara ointressant.

Det är som att säga att en krona i bensinskatt är orimligt eftersom 100 kr vore det.

Migrationen till Sverige har historiskt pendlat från nästan noll till strax under 100000 som mest.
Vi har en historisk hög utvandring också men det glöms gärna bort i sammanhanget. Inte sedan utvandringen till USA under senare delen av 1800-talet har det utvandrat så många från Sverige som i dag.

Eller så får man en godare drink som man kan dela i glädje med fler, istället för att bli full på sitt eget snack.
Visst men om du omvandlar metaforen till en diskussion om medicin så uteblir ju den önskade effekten och hela pengen blir bortkastad. Du har medicin mot diarré och uttorkning till 1000 barn. Men det finns 10 000 barn i lägret, vad gör du? Spär ut medicinen så ingen överlever eller fördelar till 1000 och avvisar resten ?
Inse nu att ditt argument om de 100% bara var väder!
Inget land, ingen grupp av länder kan öppna sina gränser och tillåta invandring till 100%
Oavsett hur human ens privata inställning är.
När det kommer till kritan handlar det om realpolitik.
Som någon så träffande sade 1 människas död är förskräcklig 10 000;s död blir statistik.

För att greppa problemet, hantera det hela måste man sluta ta mänskliga hänsyn. Man måste se till det praktiska.
Tala men någon som varit ute och jobbat på fältet, man kan bara hjälpa ett visst antal personer, resten måste man avvisa.
Om du inte håller med mig, så redovisa gärna hur du rent praktiskt och ekonomiskt vill skaffa fram de verktyg din dröm, (för det är inget annat än en dröm), kräver för att kunna genomföras.

Senast ändrad:
Migrationen till Sverige har historiskt pendlat från nästan noll till strax under 100000 som mest. Det finns ingen anledning att diskutera siffror som är hundratals gånger högre i den specifika kontexten . Det blir bara ointressant.

Det är som att säga att en krona i bensinskatt är orimligt eftersom 100 kr vore det.
Så det är orimligt att begära 500 ;- för en övernattning bara för att andra begär 300:-
100:- i bensinskatt vore inte orimligt om dessa 100:- ginge tillbaka till bilismen i form av ingen vägskatt, ingen försäkring och gratis bil ;)

Visst men om du omvandlar metaforen till en diskussion om medicin så uteblir ju den önskade effekten och hela pengen blir bortkastad. Du har medicin mot diarré och uttorkning till 1000 barn. Men det finns 10 000 barn i lägret, vad gör du? Spär ut medicinen så ingen överlever eller fördelar till 1000 och avvisar resten ?
Inse nu att ditt argument om de 100% bara var väder!
Inget land, ingen grupp av länder kan öppna sina gränser och tillåta invandring till 100%
Oavsett hur human ens privata inställning är.
När det kommer till kritan handlar det om realpolitik.
Som någon så träffande sade 1 människas död är förskräcklig 10 000;s död blir statistik.

För att greppa problemet, hantera det hela måste man sluta ta mänskliga hänsyn. Man måste se till det praktiska.
Tala men någon som varit ute och jobbat på fältet, man kan bara hjälpa ett visst antal personer, resten måste man avvisa.
Om du inte håller med mig, så redovisa gärna hur du rent praktiskt och ekonomiskt vill skaffa fram de verktyg din dröm, (för det är inget annat än en dröm), kräver för att kunna genomföras.

De verktygen heter internationellt samarbete. Så länge bara en pytteliten del av världens befolkning befinner sig på flykt undan konflikt och förtryck, kan resten av världen se till att de kan fly och bygga sig nya liv.

Varje dag måste man fatta realpolitiska beslut. Har man riktningen klar för sig fattar man beslut som leder ditåt. Därför är visionen om fri migration viktig, relevant och allt annat än en dröm. Den som lever får erfara hur fort och hur nära vi kommer den visionen.

Att inte förstå vad man vill gör att de realpolitiska besluten tas i förvirring. Det kan knappt ens kallas politik värt namnet om visioner saknas.

Så det är orimligt att begära 500 ;- för en övernattning bara för att andra begär 300:-
100:- i bensinskatt vore inte orimligt om dessa 100:- ginge tillbaka till bilismen i form av ingen vägskatt, ingen försäkring och gratis bil ;)

Nej, men det är orimligt att dra slutsatsen att 500 KR är en orimlig summa bara för att 50000kr skulle vara det.

Nej det lär den inte bli för majoriteten av svenskarna tycker pensionärerna på "hemmen" har det oförskämt bra. Eller i alla fall så bra som "dom" förtjänar. :meh:

Vad jag menar är att matsedeln på ett äldreboende inte är något för regeringen. Frågan är om ens kommunfullmäktige beslutar om sylten.

Anledningen till att bara strax under 100 000 kommer hit är att vi har en restriktiv invandringspolitik även om många politiker hävdar annat.

Då och då kommer det upp debatter om fal där folk skall utvisas och många tycker då att det är förfärligt. Utvisningarna beror på att vi har den restriktiva politik vi har. Samma sak med alla papperslösa, de lever ett andra klassens liv för att vi har en restriktiv politik.

Om vi verkligen är så öppna för att hjälpa fler borde vi kanske släppa på den restriktiva politik vi har. Eller är det en volymfråga?

De verktygen heter internationellt samarbete. Så länge bara en pytteliten del av världens befolkning befinner sig på flykt undan konflikt och förtryck, kan resten av världen se till att de kan fly och bygga sig nya liv.

Varje dag måste man fatta realpolitiska beslut. Har man riktningen klar för sig fattar man beslut som leder ditåt. Därför är visionen om fri migration viktig, relevant och allt annat än en dröm. Den som lever får erfara hur fort och hur nära vi kommer den visionen.

Att inte förstå vad man vill gör att de realpolitiska besluten tas i förvirring. Det kan knappt ens kallas politik värt namnet om visioner saknas.
Visioner ska inte heller saknas, men man ska naturligtvis kunna förklara hur dessa ska genomföras.
Att bara haspla ur sig en dröm, kalla den för vision och sedan konsekvent avhålla sig att förklara hur den ska genomföras betyder ju bara att drömmen förblir en dröm.

Att en liten minoritet (vi) lever som kungar och resten har brist på det mesta är ett faktum.
Visst!
Men för att det ska brytas måste vi avstå från det mesta som gör livet värt att leva.
Boende, tillbaka till 1950 talet.
Resor, det kan du i det närmaste glömma.
Livsmedel, kommer att kosta upp mot tre gånger så mycket tid att jobba ihop till en middag jämfört med nu.
TV, dator, kläder, ja det säger ju sig självt.

Jag är inte beredd att avstå detta.
Om du är ärlig så inser du nog att de flesta i Europa heller inte är det.
Alltså, kommer det stöd och den hjälp vi ger även i fortsättningen baseras på vårt överskott, inte på att vi delar med oss.

Att en liten minoritet (vi) lever som kungar och resten har brist på det mesta är ett faktum.
Visst!
Men för att det ska brytas måste vi avstå från det mesta som gör livet värt att leva.
Boende, tillbaka till 1950 talet.
Resor, det kan du i det närmaste glömma.
Livsmedel, kommer att kosta upp mot tre gånger så mycket tid att jobba ihop till en middag jämfört med nu.
TV, dator, kläder, ja det säger ju sig självt.

Jag är inte beredd att avstå detta.
Om du är ärlig så inser du nog att de flesta i Europa heller inte är det.
En kan också vända på det! "De andra" får leva ett sämre liv för att du ska ha det bra.

Varför inte säga som det är, "De andra" får leva ett sämre liv för att vi ska ha det bra"

För såvitt jag förstår så lever du livet på en räkmacka här i väst du också. ;)
Du har ingen aning vilket liv jag lever men visst jag lever säkert över medel om jag jämför mig med resten av världen. Däremot är jag villig att dela med mig. Är du?

Frågan borde nog vara om man delar med sig istället för om är villig att göra det, det brukar vara den springande punkten i sådana här sammanhang.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat