SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Värst vad alla sk experter är förvånade. Var det verkligen bara jag som insåg vad som skulle hända. Nu har ju Lövet lovat att avgå om budgeten kastas ut. Få se nu då om han är karl för sin hatt eller om han är en sann sosselögnare som sossar brukar vara.

Jag tycker det varit 50-50. Vaga spekulationer är det enda jag hört.

Alla är ganska överens om att SD aldrig har Sveriges väl som ambition.

Nu har jag inte läst alla sidor men sylten var ju en bluff bland alla andra påhittade sagor av SD. De hade fått valmöjlighet, mao bättre sylt än den de hade.

Åkesson verkar inte vara sjukare än att han kan konspirera och fälla budgeten.
när ska SD lära sig vad en majoritet och en demokrati är?
En majoritet kan kasta ut en minioritetsregering. Det borde Lövet ha lärt sig istället för att vara bongstyrig o tro att han vet bäst.

Demokrati är när svenska folket får välja vilka som ska sitta i riksdagen

Jag tycker det varit 50-50. Vaga spekulationer är det enda jag hört.

Alla är ganska överens om att SD aldrig har Sveriges väl som ambition.
Vadå 50-50. Du har ju hela tiden hävdat dina 87%. Försök inte slingra dig. Det var mina analyser som var dom rätta

Nu har jag inte läst alla sidor men sylten var ju en bluff bland alla andra påhittade sagor av SD. De hade fått valmöjlighet, mao bättre sylt än den de hade.

Åkesson verkar inte vara sjukare än att han kan konspirera och fälla budgeten.
när ska SD lära sig vad en majoritet och en demokrati är?

Alla borde ju fatta att sylt till pannkakorna inte är en politisk fråga överhuvudtaget.

Ja det var ju det vi gjorde i september.
Exaktemente. Det är Lövet som är statsminister och det är enbart HAN som har ansvaret för att hans dåliga budget för Sverige går i genom. Det är varken SD eller Alliansen som är ansvsriga för vad regeringen inte förmår. Så han kan inte skylla ifrån sig. Lövet har ansvaret för att det här ska fungera. Klarar han inte det så ska det vara nyval. Å SD har ju flaggat klart o tydligt på presskonferansen att man även kommer att fälla en Alliansbudget i framtiden om man inte förhandlar med SD. Så nu kan det ju bli total katastrof framöver.

Å vilken föreläsning SD gav hela mediakåren. I 60 minuter fick dom gratisreklam för sin politik. Det var stor fokus på invandringen o vad den kostar. Det var siffror från Migrationsverket, SOM institutet och allt vad det var. Det var en rejäl uppläxning som hette duga.

Fast SD ligger ju trots Åkessons frånvaro runt 2 procentenheter högre än innan valet. Tror nog SD får runt 15,5% vid nyval.
Tror dom kommer att få upp mot 17-18%. För nu visar man väljarna att man har sådan makt och att man verkligen sätter press på alla partier att man ska vara med i förhandlingar när man är 3:e störrsta parti i riksdagen

Makt? Ja vissa kan nog anse det makt, det att krossa en vas. Men den verkliga makten ligger i kunskapen att dreja och bränna en ny...
SD har nu sådan makt att man kan kasta ut regeringens HELA budgetförslag något som ALDRIG hänt i den Svenska demokratin någonsin. Och dom flaggar för fler fällningar i framtiden om dom inte får vara med i förhandlingarna. Jag blir inte förvånad om militären tar över tillslut...

Nu när SD har klargjort sin ståndpunkt så är nog det mest troliga att budgeten återremitteras till finansutskottet och att röstningen därigenom skjuts upp. Nyval tror jag är det minst troliga scenariot för tillfället men vi får väl se vad som händer.

SD har nu sådan makt att man kan kasta ut regeringens HELA budgetförslag något som ALDRIG hänt i den Svenska demokratin någonsin. Och dom flaggar för fler fällningar i framtiden om dom inte får vara med i förhandlingarna. Jag blir inte förvånad om militären tar över tillslut...

Fast, problemet ligger ju i att de inte alls tänker på vad som är bäst för Sverige utan bara vad som är bäst för dem själva. Vem vill att någon med det tänker ska styra landet?

De har makt att förkasta. SD har däremot ingen makt att få in sina egna förslag i statsbudgeten. Så makten är till ingen nytta.

Nu när SD har klargjort sin ståndpunkt så är nog det mest troliga att budgeten återremitteras till finansutskottet och att röstningen därigenom skjuts upp. Nyval tror jag är det minst troliga scenariot för tillfället men vi får väl se vad som händer.
Ja men Lövet sa ju så sen som igår att han skulle avgå om budgeten inte gick igenom. Då får han ju ståför det. Skulle han ändra sig så visar det ju på desperation och oförmåga att fatta bra beslut. Ingen bra reklam för en ev framtid för Lövet som politiker

Fast, problemet ligger ju i att de inte alls tänker på vad som är bäst för Sverige utan bara vad som är bäst för dem själva. Vem vill att någon med det tänker ska styra landet?
Men såg du presskonferensen live då? Ja men dom styr ju redan du. Det visade dom ju nyss o Lövet är panikslagen

De har makt att förkasta. SD har däremot ingen makt att få in sina egna förslag i statsbudgeten. Så makten är till ingen nytta.
Det får ju framtiden visa. SD har flaggat för fler budgetfällningar gäller även Alliansens. Så nån måste ju vika ner sig om vi ska ha budgetar som håller varje madatperiod

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka