SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja men Lövet sa ju så sen som igår att han skulle avgå om budgeten inte gick igenom. Då får han ju ståför det. Skulle han ändra sig så visar det ju på desperation och oförmåga att fatta bra beslut. Ingen bra reklam för en ev framtid för Lövet som politiker

Som jag förstår det kommer han i såfall avgå och sedan ger talmannen ett uppdrag till honom på nytt att försöka med en annan konstellation? Eller jag kanske har fattat fel.

Jag tänker i allafall att det visar på mer regeringsduglighet än ett parti som röstar för en budget som talar emot en av deras egna hjärtefrågor? Ingen kan väl påstå att SD står på pensionärernas och de lågutbildades sida efter denna röstning?

Som jag förstår det kommer han i såfall avgå och sedan ger talmannen ett uppdrag till honom på nytt att försöka med en annan konstellation? Eller jag kanske har fattat fel.

Jag tänker i allafall att det visar på mer regeringsduglighet än ett parti som röstar för en budget som talar emot en av deras egna hjärtefrågor? Ingen kan väl påstå att SD står på pensionärernas och de lågutbildades sida efter denna röstning?
Men det går inte. Imorgon har vi en Alliansbudget och varför skulle talmannen be Lövet att bilda en ny regering som ska verkställa en Alliansbudget? Ska han kasta ut Mp o istället välja kommunisterna? Å skulle Lövet svika sig själv o dra tillbaka förslaget för omarbetning så kommer ju SD att fälla även den eftersom Alliansen redan har ett budgetförslag som ska röstas. Å Alliansen vägrar ju samarbeta med Lövet.

Det är bara det att ingen kommer att vika sig åt SD's håll.
Sverige måste ha en fungerande regering. Någon måste svika någon som det parlamentariska läget nu är. Om detta inte kan lösas nu eller genom nyval så lär vi väl få ett militäriskt styre som tar över tills partierna tagit reson

Sen kan jag tycka att Lövet som före detta fackpamp borde ha förmågan att bjuda in alla partier till samtal. När ha tillträdde som partiledare sa det ju att han hade förmåga att lyssna o förhandla. Han har ju bara visat upp bongstyrighet o tjurighet. Han har ju inte alls visat att han kan förhandla

Sverige måste ha en fungerande regering. Någon måste svika någon som det parlamentariska läget nu är. Om detta inte kan lösas nu eller genom nyval så lär vi väl få ett militäriskt styre som tar över tills partierna tagit reson

Sen kan jag tycka att Lövet som före detta fackpamp borde ha förmågan att bjuda in alla partier till samtal. När ha tillträdde som partiledare sa det ju att han hade förmåga att lyssna o förhandla. Han har ju bara visat upp bongstyrighet o tjurighet. Han har ju inte alls visat att han kan förhandla

Det är ingen idé att prata med rassenassarna som står för människosorterandet. Inte ens facket vill befatta sig med såna stollar som går på tvärs mot svenska värderingar.

Det är ingen idé att prata med rassenassarna som står för människosorterandet. Inte ens facket vill befatta sig med såna stollar som går på tvärs mot svenska värderingar.
Då är han inte lämlig som statsminister om han inte ens klarar av en förhandling med SD. Hur svårt kan det vara?

Då är han inte lämlig som statsminister om han inte ens klarar av en förhandling med SD. Hur svårt kan det vara?

Omöjligt och därför bortkastat. Man förhandlar inte med de man aldrig kan komma överens med.

SD har en helt motsatt idé om vart vi ska gå. Baserad på en skev och felaktig verklighetsbeskrivning. Idag visar de det tydligt.

Väljarna har bestämt förutsättningarna. De blev svåra.
Det är ju inte väljarna som ska rösta imorgon. Så frågan kvarstår. VEM har styrt ner Sverige i historiens värsta regeringskris. Det är inte väljarna. Den som är högst ansvarig för detta är statsministern eftersom han är landets högste chef och Lövet blir då ansvarig för detta eftersom det var HAN som bildade den odugliga regeringen. För så står det i grundlagen

Riksdagen, där är väl inte pratet det viktiga, där är väl röstknappen viktigare. Eller rättare sagt antalet knappar man kontrollerar.

Och det har väl inte kunnat undgå någon att en viss inställning visavi asyl o anhöriginvandring har erhållit ett icke föraktligt antal röster.
De "gamla etablerade" partierna kan som läget är nu se fram mot en valkampanj framåt våren.
Antingen kör man samma grej som vid det förra valet, men det resulterade ju i att SD nära nog fördubblade sin storlek.

eller så hittar man nya vinklingar.

Ett tipps, kommunalvalen ligger närmare väljaren och mycket av diskuterande hos folk avspeglar sig fortare där än i riksdagsvalet.

Så jag skulle nog inte förvåna mig om partierna kommer med förslag som skärper selekteringen, inte börjar selektera

För vi låter ju folk redan idag drunkna, frysa ihjäl i sina förtvivlade försök att komma hit.

Så Människosorterandet pågår ju idag med S;s, MP;s goda minne och även de tidigare ministrarna var nog medvetna om detta.

Ja, mest är det ju väljarnas fel.
Men det är fel. Väljarna väljer in folk i riksdagen MEN det är INTE väljarna som bestämmer vilka som ska sitta i regeringen som ska styra landet. Den som är ststsminister bär också ansvaret för att allt fungerar som det ska när det gäller att styra landet

Men det är fel. Väljarna väljer in folk i riksdagen MEN det är INTE väljarna som bestämmer vilka som ska sitta i regeringen som ska styra landet. Den som är ststsminister bär också ansvaret för att allt fungerar som det ska när det gäller att styra landet

Jo, fast det är ju väljarna som har satt Sverige i den här situationen, där vi inte har en stabil regering.

Jo, fast det är ju väljarna som har satt Sverige i den här situationen, där vi inte har en stabil regering.
Nej det är fel. Det var inte väljarna som bestämde vilken regering vi skulle ha. Det var LÖVET o ingen annan. HAN bär ansvaret för han är högste chefen i landet ochdet var HAN enbart som bestämde hur regeringen skulle se ut och bildas

Nej det är fel. Det var inte väljarna som bestämde vilken regering vi skulle ha. Det var LÖVET o ingen annan. HAN bär ansvaret för han är högste chefen i landet ochdet var HAN enbart som bestämde hur regeringen skulle se ut och bildas

Det är ju svårt att bilda en regering med de förutsättningarna han hade. Tvivlar på att någon annan gjort det bättre faktiskt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka