SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej det är fel. Det var inte väljarna som bestämde vilken regering vi skulle ha. Det var LÖVET o ingen annan. HAN bär ansvaret för han är högste chefen i landet ochdet var HAN enbart som bestämde hur regeringen skulle se ut och bildas
hm..jag trodde ju i min enfald att det är talmannen som utser regeringsbildaren...med väljarnas val som utgångsmaterial..

hm..jag trodde ju i min enfald att det är talmannen som utser regeringsbildaren...med väljarnas val som utgångsmaterial..
Ja Lövet fick ju uppdraget och han bildade den nu odugliga regeringen som nu har ställt till det för Sverige. Lövet var helt fri att bilda vilken regering han ville. Det behöver inte alls utgå från väljarnas val vilket det ju inte gjorde då SD är landets 3:e störrsta parti. Han kunde ha tagit folk från Fp C Kd, komunister. Men han valde att ta ett lite parti, Mp, så att han kunde köra över dom lite hur som helst å som nu SD vill manöverera bort. Men det var tydligen inte så lyckosamt...

Det är ingen idé att prata med rassenassarna som står för människosorterandet. Inte ens facket vill befatta sig med såna stollar som går på tvärs mot svenska värderingar.
Facket? Jag antar du menar Torvaldsson med nosen i rövva på Lövet? Innan honom lilla Vanja som yrkade bifall till vilken dumhet som helst som GP la fram.
Medlemmarna röstar dock i stor utsträckning på SD enligt undersökningarna.

Ja Lövet fick ju uppdraget och han bildade den nu odugliga regeringen som nu har ställt till det för Sverige. Lövet var helt fri att bilda vilken regering han ville. Det behöver inte alls utgå från väljarnas val vilket det ju inte gjorde då SD är landets 3:e störrsta parti. Han kunde ha tagit folk från Fp C Kd, komunister. Men han valde att ta ett lite parti, Mp, så att han kunde köra över dom lite hur som helst å som nu SD vill manöverera bort. Men det var tydligen inte så lyckosamt...

Skulle han utgå från väljarna skulle han väl tagit moderaterna? Det hade ju dock inte blivit så bra för varken moderaterna eller socialdemokraterna eftersom de står så långt från varandra. Därför är det också helt orimligt att han skulle bilda regering med SD som står oerhört mycket längre bort politiskt än moderaterna.

Skulle han utgå från väljarna skulle han väl tagit moderaterna? Det hade ju dock inte blivit så bra för varken moderaterna eller socialdemokraterna eftersom de står så långt från varandra. Därför är det också helt orimligt att han skulle bilda regering med SD som står oerhört mycket längre bort politiskt än moderaterna.
Helt rätt. Det var därför jag nämnde C, Fp, Kd och kommunisterna

Så då får vi se om Vestberg har gjort sin läxa tills nästa gång
Normalt sett torde han ju gå till den partiledare som representerar den största gruppen. Och eftersom Lövet då hade den största gruppen bakom sig så...
Görs inget nyval så är nog möjligheten rätt stor att Lövet får frågan igen..

Det finns ju inga kommunister i riksdagen så det vore ju en dum chansning.
Sa du det sa du?
Smaka på det här då:
Flera av partierna i GUE/NGL, den partigrupp som svenska Vänsterpartiet ingår i och som toppkandidaten Björk också arbetat för, står fast vid denna totalitära ideologi och förespråkar revolution som metod. KKE, det grekiska extremistpartiet, har fortfarande hammaren och skäran kvar som sin symbol.

lika barn leka som bekant bäst ;)

Normalt sett torde han ju gå till den partiledare som representerar den största gruppen. Och eftersom Lövet då hade den största gruppen bakom sig så...
Görs inget nyval så är nog möjligheten rätt stor att Lövet får frågan igen..
Hur han än gör så får han lida för detta inför nästa ordinarie val. Hur ställer sig Mp till att ev ingå i en ny regering inför nästa val om Lövet kastar ut dom nu efter bara 2 månader?

Vi vaknar upp denna morgon i kaos Sverige. Om 1 timme börjar föreställningen. Alla börjar bänka sig på sina platser. Det ska sittas i sofforna i TV, det ska sändas live på webben, o de sk experterna ska uttala sig både före o efter. Media både inhemska o utlänska är på plats.

Sa du det sa du?
Smaka på det här då:
Flera av partierna i GUE/NGL, den partigrupp som svenska Vänsterpartiet ingår i och som toppkandidaten Björk också arbetat för, står fast vid denna totalitära ideologi och förespråkar revolution som metod. KKE, det grekiska extremistpartiet, har fortfarande hammaren och skäran kvar som sin symbol.

lika barn leka som bekant bäst ;)
Valmyndigheten gör sig beredd nu. Man beställer hem nya valkuvert :bump:

..och där gjorde Vesterberg bort sig totalt. Han bedömde nämligen att Lövén skulle få igenom sin budget. Men se det gick inget vidare.
Nej det verkar inte så. Han förde talmannen bakom ljuset när han lovade att SD inte skulle få utnyttja sin vågmästarroll.

Det skulle sitta fint om Lövet o Alliansen kunde regera tillsammans så SD blir det enda partiet i opposition. För då kan SD skylla på dom hela tiden medans Lövet o Alliansen inte har någon att skylla på :idea:

Då var sossebudgeten UTKASTAD UR RIKSDAGEN:bump:. Nu har vi en Budget gjord av Alliansen som gäller.

Vad händer nu. Måste Magdalena gå till talmannen för att häntatillbaka sin budet som hon lämnade in i höstas för att själv slänga den i återvinningen

Då var sossebudgeten UTKASTAD UR RIKSDAGEN:bump:. Nu har vi en Budget gjord av Alliansen som gäller.

Vad händer nu. Måste Magdalena gå till talmannen för att häntatillbaka sin budet som hon lämnade in i höstas för att själv slänga den i återvinningen
Både sossebudgeten och SD budgeten.

Så nu ligger de i samma tunna för ev. återvinning ;)

Både sossebudgeten och SD budgeten.

Så nu ligger de i samma tunna för ev. återvinning ;)
Snart kommer Lövet att erkänna sitt misslyckande. Han går till historiens sämsta statsmininster vars HELA budget kastades ut. Nu måste han regera utifrån Alliansens budget som ligger i arbetslinjen att man ska arbeta o inte gå på bidrag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat