SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Se så roligt det är att diskutera när fakta kommer upp på bordet och de verkligen svåra frågorna luftas.

Fast då är det bra om vi håller oss till fakta och inte diskuterar frågan om hur vi ska få upp bostäder till 13 miljoner människor. Då blir det bara trist, pinsamt och ointressant.

Fast då är det bra om vi håller oss till fakta och inte diskuterar frågan om hur vi ska få upp bostäder till 13 miljoner människor. Då blir det bara trist, pinsamt och ointressant.
Jag frågar för femtioelfte gången, anser du att vi ska ha en restriktiv migrationspolitisk inkl kontroll o begräsning av asylinvandring eller står du fortfarande fast vis att vi ska ge 100 % av de asylsökande uppehållstillstånd?

Följdfrågan blir naturligtvis, Anser du EU ska göra skitjobbet att begränsa asylinvandringen till Sverige eller skulle du acceptera att man skulle kunna söka asyl på de svenska ambassaderna i regionen = 100% av de asylbehövande får asyl?

EU inkl Sverige är idag stängt för den absoluta majoriteten av flyktingarna i mellanöstern o Somalia.
De som i Sverige slår sig på bröstet och torgför att 100%.allaasylsökande ska få skydd, gör det bakom EU; taggtråd och vakter.
Alltså måste min fråga bli, vill du begränsa asylinvandringen medelst denna taggtråd och dessa vakter eller vill du verkligen att 100% av alla behövande ska få asyl?

Fast jag misstänker starkt att du snart kommer att anklaga mig för tjat och sedan ignorera det hela, allt för att slippa ta ställning i denna jäkligt tuffa fråga.

status Que är det mest beskrivande för diskussionen som pågår.
Ok då drar jag den slutsatsen att du tillhör samma grupp som jag, dvs att du också anser att vi av ekonomiska och praktiska orsaker måste begränsa asylinvandringen, antingen vid den svenska gränsen eller så som nu sker vid "Festung Europas gräns, dvs status Que.
Då klingar ju samtidigt de 100% en aning falskt ;)

Jag anser att vi ska planera för mottagande enligt de prognoser som lämnas av Migrationsverket för antalet asylsökande.
Nä du ansåg att vi skulle ha fri invandring så var ska vi bygga 13 milj bostäder i landet och hur lång tid tar det. För vi kan ju inte ha 13 miljoner boendes på åkrarna i tält för dom behöver vi ju ha för att odla mat. Nej föresten låt dom bo på åkrarna för den arealen räcker ändå inte till att föda 13 miljoner + våra egna

Nä du ansåg att vi skulle ha fri invandring så var ska vi bygga 13 milj bostäder i landet och hur lång tid tar det. För vi kan ju inte ha 13 miljoner boendes på åkrarna i tält för dom behöver vi ju ha för att odla mat. Nej föresten låt dom bo på åkrarna för den arealen räcker ändå inte till att föda 13 miljoner + våra egna

Nej, du har som vanligt missförstått och vridit frågeställningen till något som överhuvudtaget inte är intressant att diskutera. Typiskt SD-sympatisörer att aldrig vilja diskutera verkligheten utan utmålade fantasifulla versioner av den.

Ok då drar jag den slutsatsen att du tillhör samma grupp som jag, dvs att du också anser att vi av ekonomiska och praktiska orsaker måste begränsa asylinvandringen, antingen vid den svenska gränsen eller så som nu sker vid "Festung Europas gräns, dvs status Que.
Då klingar ju samtidigt de 100% en aning falskt ;)

Vi måste inte begränsa asylinvandringen mer än vad vi gör idag och vi måste planera och bygga upp mottagandet för att klara av de prognoser som Migrationsverket omsorgsfullt levererar med jämna mellanrum. Utöver det måste vi göra mängder av saker i världen för att göra saker och ting bättre, men det är ganska omöjligt att svara på alla de miljoner frågeställningarna som del av denna.

Den frågan ställde jag för flera månader sedan och har fortfarande inte fått svar. ;-)

Sjöberga, om du ska hålla dig till verkliga tal så säger prognosen att vår befolkning kommer att utökas med 6-800 000 personer de närmaste fyra åren. .
(Anhöriginvandringen räknas av någon anledning sällan in när Migrationsverket och politikerna presenterar dessa prognoser.)

Om man inte står bakom att vi ska ha en helt fri invandring så undrar jag återigen, vart går gränsen för att börja lukta brunt?

Jag skulle nog inte vara så säker på att SD fäller regeringens budget.
Det skulle nog kunna kosta mandat istället för att mandat skulle vinnas.
+ att man kanske skulle bli av med vågmästarollen.
Vilket inte skulle gynna partiet på sikt.
SD ligger ganska still i senaste väljarbarometern och är säkert sugna på nyval för att ytterligare vinna mandat till sin vågmästarroll. Däremot är det nästan dött lopp mellan rödgröna o Alliansen. Sossestyret vill inte ha nyval för man inser nu att dom skulle förlora och Alliansen skulle kunna ta över om dom tillfälliga SD väljarna röstade på M

Den frågan ställde jag för flera månader sedan och har fortfarande inte fått svar. ;-)

Sjöberga, om du ska hålla dig till verkliga tal så säger prognosen att vår befolkning kommer att utökas med 6-800 000 personer de närmaste fyra åren. .
(Anhöriginvandringen räknas av någon anledning sällan in när Migrationsverket och politikerna presenterar dessa prognoser.)

Om man inte står bakom att vi ska ha en helt fri invandring så undrar jag återigen, vart går gränsen för att börja lukta brunt?

Den går när man är beredd att skicka tillbaka flyktingar från krig och förtryck till sitt närområde, bara för att slippa ge dem en fristad och möjligheter att skapa sig ett liv här hos oss. Tekniskt kan man diskutera hur vi ska lösa det (permanenta/tillfälliga uppehållstillstånd med flera frågor) utan att vara brun. Det bruna ligger bland annat i att man är beredd att stå för en volymminskning som innebär att människor inte kan fly från krig och förtryck.

Prognoserna är under 100.000 om året och det har historiskt gått upp och ned mellan nästan noll till dagens siffror. De bruna SD:arna har hävdat att det är massinvandring oavsett vilken siffra det varit. Det handlar om en procent per år. En väldigt modest befolkningstillväxt, även om den innebär utmaningar.

Enligt SCB är den totala tillväxttakten för befolkningen 102.000 personer per år just nu. Var du får dina dubbelt så höga siffror ifrån är lite märkligt.

Och ja, jag står bakom visionen om en fri migration. Det är inte något Sverige ensamt kan genomföra i den värld som är.

Jag frågar för femtioelfte gången, anser du att vi ska ha en restriktiv migrationspolitisk inkl kontroll o begräsning av asylinvandring eller står du fortfarande fast vis att vi ska ge 100 % av de asylsökande uppehållstillstånd?

Följdfrågan blir naturligtvis, Anser du EU ska göra skitjobbet att begränsa asylinvandringen till Sverige eller skulle du acceptera att man skulle kunna söka asyl på de svenska ambassaderna i regionen = 100% av de asylbehövande får asyl?

EU inkl Sverige är idag stängt för den absoluta majoriteten av flyktingarna i mellanöstern o Somalia.
De som i Sverige slår sig på bröstet och torgför att 100%.allaasylsökande ska få skydd, gör det bakom EU; taggtråd och vakter.
Alltså måste min fråga bli, vill du begränsa asylinvandringen medelst denna taggtråd och dessa vakter eller vill du verkligen att 100% av alla behövande ska få asyl?

Fast jag misstänker starkt att du snart kommer att anklaga mig för tjat och sedan ignorera det hela, allt för att slippa ta ställning i denna jäkligt tuffa fråga.

Jag förstår vart du vill komma. Tror jag.

Vi har ju redan en ganska restriktiv flyktingpolitik för att vi anser att vi inte har råd med hur stor invandring som helst. Därför har vi och vi har alltid haft ett volymtänk i flyktingpolitiken.

Så det är ett spel för galleriet att hävda att vi inte skall diskutera volymer.

Vi måste inte begränsa asylinvandringen mer än vad vi gör idag och vi måste planera och bygga upp mottagandet för att klara av de prognoser som Migrationsverket omsorgsfullt levererar med jämna mellanrum. Utöver det måste vi göra mängder av saker i världen för att göra saker och ting bättre, men det är ganska omöjligt att svara på alla de miljoner frågeställningarna som del av denna.
Du skriver: "Vi måste inte begränsa asylinvandringen mer än vad vi gör idag" och med vi förutsätter jag att du även inkluder det åtagande Sverige har för att skydda objudna asylsökande att komma in i EU det sk Frontex.

Så med andra ord är vi ju överens, vi måste ha ha begränsningar av ekonomiska och praktiska själ.
Och du är ju så pass skärpt så att du inser att Frontex är en del av Sveriges asylhantering.

Och då kan vi ju lämna politikersnacket om de 100% därhän, det är realpolitik som gäller.

Fast som du så diplomatiskt utrycker dig; Och ja, jag står bakom visionen om en fri migration.
Det är inte något Sverige ensamt kan genomföra i den värld som är.

Eller som jag så rått och realistiskt utryckte det hela
He did talk the talk, but did he walk the walk ? he didnot! ;)

Senast ändrad:
Jag förstår vart du vill komma. Tror jag.

Vi har ju redan en ganska restriktiv flyktingpolitik för att vi anser att vi inte har råd med hur stor invandring som helst. Därför har vi och vi har alltid haft ett volymtänk i flyktingpolitiken.

Så det är ett spel för galleriet att hävda att vi inte skall diskutera volymer.
Exaktemente som tösken säger.

Jag har hela tiden hävdat att vi ska ha ett inflöde av folk till Sverige. Arbetskraft, akademiskt skolade människor och i mån av (statens/kommunernas) ekonomiska resurser även asylsökande utan dessa tillgångar.

Du skriver: "Vi måste inte begränsa asylinvandringen mer än vad vi gör idag" och med vi förutsätter jag att du även inkluder det åtagande Sverige har för att skydda objudna asylsökande att komma in i EU det sk Frontex.

Så med andra ord är vi ju överens, vi måste ha ha begränsningar av ekonomiska och praktiska själ.
Och du är ju så pass skärpt så att du inser att Frontex är en del av Sveriges asylhantering.

Och då kan vi ju lämna politikersnacket om de 100% därhän, det är realpolitik som gäller.

Fast som du så diplomatiskt utrycker dig; Och ja, jag står bakom visionen om en fri migration.
Det är inte något Sverige ensamt kan genomföra i den värld som är.

Eller som jag så rått och realistiskt utryckte det hela
He did talk the talk, but did he walk the walk ? he didnot! ;)

Nej, det är stor skillnad på att tycka att det är mycket, mycket bra att det kommer nya människor med nya influenser till Sverige, att vi ska skydda människor som flyr än att börja prata om att vi måste begränsa volymerna när volymerna är ganska små. Bara för att det kan komma en tid när volymsfrågan skulle vara nödvändig att hantera, betyder det inte att det är något vi måste diskutera här och nu. Det är bättre att vara ärlig med vad man har för avsikter, än att linda in det i att det finns ett eventuellt framtida scenario att ta ställning till, som gör att man redan nu måste begränsa volymerna.

Nej, det är stor skillnad på att tycka att det är mycket, mycket bra att det kommer nya människor med nya influenser till Sverige, att vi ska skydda människor som flyr än att börja prata om att vi måste begränsa volymerna när volymerna är ganska små. Bara för att det kan komma en tid när volymsfrågan skulle vara nödvändig att hantera, betyder det inte att det är något vi måste diskutera här och nu. Det är bättre att vara ärlig med vad man har för avsikter, än att linda in det i att det finns ett eventuellt framtida scenario att ta ställning till, som gör att man redan nu måste begränsa volymerna.

Men..det är ju redan idag en volymfråga, tusentals har redan dött i sina försök att nå EU. Vi, ja vi tillsammans med de andra staterna i Frontex stoppar ju hela tiden folk, försvårar hela tiden för folk vilket gör att de tar allt större risker.
Inser du verkligen inte att detta händer NU??

Att det är enklare att hålla händerna rena och överlåta skitjobbet till Bulgarer, Greker , Italienare o Spanjorer förstår jag att du tycker.

Du gjorde dig rolig över att jag nämnde 13 miljoner och påpekade att de var bara ngt hundratusental.
Det är minst 35 miljoner människor på flykt i o kring mellanöstern.
Vi står inför en risk att flyktingvågen tar folkvandringsproportioner när konflikterna i regionen eskalerar.
Att ta diskussionen då, är en väg, att inse vart vi kan vara på väg är en annan.

Självklar ska vi hjälpa, självklart ska vi ta emot folk, men samtidigt måste vi, liksom alla sjöfarare, inse att när livbåten är full, så finns det inte plats för fler utan att riskera att båten sjunker.

SD ligger ganska still i senaste väljarbarometern och är säkert sugna på nyval för att ytterligare vinna mandat till sin vågmästarroll. Däremot är det nästan dött lopp mellan rödgröna o Alliansen. Sossestyret vill inte ha nyval för man inser nu att dom skulle förlora och Alliansen skulle kunna ta över om dom tillfälliga SD väljarna röstade på M
Finns ingen anledning för SD att önska nyval. 7-klövern gör hela jobbet med att hänga sig själv. Bara att ge dom mer rep. Som att ta bort sylt till pannkakorna på äldreboenden med motiveringen att det blir "för dyrt".
Själv tycker jag det är fruktansvärt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 014
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat