SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, men en röst på SD är en röst för ett mer rasistiskt Sverige.

En röst på Björn Söder är dock en röst på en homofobisk rasist som hyllar tyska nazister. Så det förstår jag att man vägrar.
Och Lars Ohly var en stolt kommunist som hyllade den Sovjetiska samhällsbyggnationen. Var var du när Stalin mördade 40 miljoner sovjeter och oliktänkande? Protester? Varför protesterar du inte mot V (VPK) ?

Svammel. Den här ordningen kom med Ny Demokrati. Innan dess var praxis att talmannen satt kvar, oavsett valresultat. Om SD verkligen gillade gamla svenska traditoner borde de ju återuppta det.

bjorn_soder__ss_veteranen_franz_schonhuber.jpg

Björn Söders lyckligaste dag sen han fick träffa Franz Schönhuber, veteran från Waffen-SS.
Det fanns fler som umgicks med "icke rumsrena "element
Bundesarchiv_Bild_183-N0701-023,_Berlin,_Erich_Honecker,_Lars_Werner.jpg

Hur trollar man bort att man hyllar mördandet av 100 miljoner människor? Jo man bär en tröja där det står SD=Rasister

Svammel. Den här ordningen kom med Ny Demokrati. Innan dess var praxis att talmannen satt kvar, oavsett valresultat. Om SD verkligen gillade gamla svenska traditoner borde de ju återuppta det.

Det var S som majoritetsparti och regeringsbildare som utsåg Urban Ahlin till talman.
Försök inte.

Men eftersom ifrågasättandet inte ens var i linje med vad jag skrev, finner jag det onödigt att kommentera vidare. Det blir onödigt fullt i salen med dessa halmdockor.

Du skrev "Nej, men en röst på SD är en röst för ett mer rasistiskt Sverige."
Jag frågade "Nu måste jag ställa en enkel fråga, på vilket sätt har en JA-röst på Söder bidragit till ett "mer rasistiskt Sverige"
Du svarade: "Nu var det ju inte det jag skrev."
och så snackar du om halmdockor? ;)

Och Lars Ohly var en stolt kommunist som hyllade den Sovjetiska samhällsbyggnationen. Var var du när Stalin mördade 40 miljoner sovjeter och oliktänkande? Protester? Varför protesterar du inte mot V (VPK) ?
Därför att sånt gills inte längre. Det var ju inte i präktiga Sverige ju

Sanningen är väl att allt sedan andra världskriget har vänstersympatier ansetts som mer rumsrena än högersympatier.
Titta bara vad svensk media skrev om Franco och jämför det sedan med vad svenska medier skrev om ex DDR under samma tidsperiod, trots att regimen i DDR gladeligen och årligen sköt sina egna medborgare i ryggen när de försökte lämna landet.

Att sedan Sverige som någon form av världssamvete hade nära kontakter (den dåvarande socialdemokratiska ledningen)med i stort sett alla kommunistiska motståndsrörelser i Afrika o Sydamerika är väl inte någon hemlighet. Och inte alltför få av dessa gamla "kamrater" har numera visat upp sitt rätta ansikte. Allt från ANC som mejar ner strejkande gruvarbetare med maskingevär till vissa fnoskiga gamla diktatorer.

1989 måste ha varit en mardröm för många eftersom deras värld vändes upp och ner. Till råga på allt började komprometterande material läcka ut från DDR.

Jag har, alltsedan jag liftade runt i HELA Europa på 1970 o 1980talet tillägnat mig ett glödande hat mot intolerans och diktaturfasoner vare sig de kommer från höger eller vänster.

Skillnaden mellan Francos Spanien och Ullrichs DDR var märkbar. I Spanien var det inga som helst problem att få tag i internationella tidningar, Jag kunde ringa hem utan problem och folk var inte rädda att prata med mig. I DDR fanns mycket små möjligheter att få tag på utländsk press, telefonerna krånglade och folk var märkbart försiktigare.

Och aldrig tog polisen kamera o film i Spanien, i DDR hände det ett flertal gånger.

Du skrev "Nej, men en röst på SD är en röst för ett mer rasistiskt Sverige."
Jag frågade "Nu måste jag ställa en enkel fråga, på vilket sätt har en JA-röst på Söder bidragit till ett "mer rasistiskt Sverige"
Du svarade: "Nu var det ju inte det jag skrev."
och så snackar du om halmdockor? ;)

En röst på SD i riksdagsvalet är väl inte samma sak som en röst på Björn Söder i valet till andre vice talman? Där är skillnaden som gör hela skillnaden. Det första är en röst för ett mer rasistiskt Sverige och det senare är en röst på en rasist och homofob.

1. Inte född.
2. Aldrig röstat på V.
3. Protesterar högljutt mot en del av V:s politiska förslag.
4. V är inte rasistiskt.
5. Stalin grundade inte V och V hyllar inte Stalin.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka