SD nu 3:e störrsta parti

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir mest lite trött jag.

Jag har full förståelse för att övriga riksdagsledamöter inte vill ha Björn Söder som 2e vice talman. Men var detta spektakel verkligen nödvändigt? Kunde man inte ha suttit tyst under en muntlig fråga eller avstått från att trycka på knappen istället?

Jag tror inte att jag talar bara för mig själv när jag säger att det här är första gången någonsin som jag känner till vad riksdagens andre vice talman heter eller vilket parti han representerar. Det är nog först nu jag ens har lärt mig att det faktiskt finns en andre vice talman.

Sådär, övriga partier och media har spelat SD i händerna igen. De gråter knappast över dagens spektakel.

Jag blir mest lite trött jag.

Jag har full förståelse för att övriga riksdagsledamöter inte vill ha Björn Söder som 2e vice talman. Men var detta spektakel verkligen nödvändigt? Kunde man inte ha suttit tyst under en muntlig fråga eller avstått från att trycka på knappen istället?

Jag tror inte att jag talar bara för mig själv när jag säger att det här är första gången någonsin som jag känner till vad riksdagens andre vice talman heter eller vilket parti han representerar. Det är nog först nu jag ens har lärt mig att det faktiskt finns en andre vice talman.

Sådär, övriga partier och media har spelat SD i händerna igen. De gråter knappast över dagens spektakel.
Där kan jag bara, ödmjukt instämma ;)

Att man inte aktivt vill rösta på en person som står för rasism och homofobi (en av de värsta i SD-toppen) till en nationell representationspost är väldigt naturligt.
Men dom från övriga partier som röstade på SD:s kanditat visst är dom rasister nu. Fy fan säger jag bara.

Att obstruera för att uppskjuta parlamentsbeslut är en gammal accepterad väg att protestera. Idag tog ett beslut som kunde tas på 10 minuter 1/2 dagen... det är väl så V vill skapa arbetstillfällen.

Och det till ingen nytta, beslutet togs som väntat ändå
Å vad sa kommunistledaren efteråt då när det var klartt

Ok. Då har du en poäng, det fanns ganska liten poäng att ta det dit. Det hade räckt med acklamation från enbart SD. Jag fastnade i momentet att det redan var en sluten omröstning. Det blev ju en protest på det här sättet, men det hade varit effektivare för alla om man bara hade demonstrerat tystnad.
Att man ville ha en sluten ömröstning var ju att man inte ville veta vilka som var rasister från de andra partierna

Nä det är väl klart. SD satt ju bara o flinade åt hela skiten eftersom SD o kommunistledaren visste att SD skulle få den posten hur det än gick. Å som vanligt är det SD som får mest uppmärksamhet. Jo ja tackar ja sa Jimmie. Vad blir nästa SD grej i rikdagen härnäst

Att man ville ha en sluten ömröstning var ju att man inte ville veta vilka som var rasister från de andra partierna
Frågan är väl hur man skulle ha fått reda på det med en öppen omröstning.
För att inse vad som inte är möjligt och vad som ska göras är väl knappast ett kriterium för att vara eller inte vara en rasist.

Ja och en röst på SD innebär ju inte att man är rasist så ???
Jo men det måste det väl göra. Här på buke säger man ju att alla som röstade på SD är rasister o då måste det ju rimligtvis vara likadat med riksdagsledamöter som röstar på SD:s kandidat att dom då är rasister för att dom stödjer SD:s kanditat. Annars hade dom väl röstast blankt eller inte alls

Nej, men en röst på SD är en röst för ett mer rasistiskt Sverige.

En röst på Björn Söder är dock en röst på en homofobisk rasist som hyllar tyska nazister. Så det förstår jag att man vägrar.
Nu måste jag ställa en enkel fråga, på vilket sätt har en JA-röst på Söder bidragit till ett "mer rasistiskt Sverige"
Eftersom en absolut majoritet av riksdagens ledarmöter är för att man ska följa proceduren och välja en representant från det tredje största partiet till 2;e vice talman.
Gör det den absoluta majoriteten av riksdagsledamöter till presumtiva SD;are?

Jo men det måste det väl göra. Här på buke säger man ju att alla som röstade på SD är rasister o då måste det ju rimligtvis vara likadat med riksdagsledamöter som röstar på SD:s kandidat att dom då är rasister för att dom stödjer SD:s kanditat. Annars hade dom väl röstast blankt eller inte alls
Ja men då är ju en absolut majoritet av de som sitter i riksdagen rasister, eftersom man accepterade att Söder valdes?

Ja men då är ju en absolut majoritet av de som sitter i riksdagen rasister, eftersom man accepterade att Söder valdes?
Ja så måste det ju rimligtvis vara eftersom väljare är rasister som stödje SD i valet. Man visste ju att SD efter valet skulle få den posten som vice talman. Varför kom man då inte med ett motdrag och föreslog en motkanditat till SD:s kantidat???

En röst på Björn Söder är dock en röst på en homofobisk rasist som hyllar tyska nazister. Så det förstår jag att man vägrar.
Men nu var det ju så att det var en del från övriga partier som röstade på SD:s Söder. Så dom vägrade ju inte, eller hur. Tvärt om do m gav Söder sitt stöd ju

Ja så måste det ju rimligtvis vara eftersom väljare är rasister som stödje SD i valet. Man visste ju att SD efter valet skulle få den posten som vice talman. Varför kom man då inte med ett motdrag och föreslog en motkanditat till SD:s kantidat???
Förmodligen för att man inser att det skulle kunna leda till värre problem. Att skapa nyordningar bara för att hindra ett folkvalt parti luktar unket oavsett vilket parti det gäller.Det är och ska bara vara upp till Oss väljare att bestämma vem och vilka som ska sitta i salen. Harsalen gamla traditioner så ska dessa naturligtvis följas så som skedde trots V:sobstruernade.

Nu måste jag ställa en enkel fråga, på vilket sätt har en JA-röst på Söder bidragit till ett "mer rasistiskt Sverige"
Eftersom en absolut majoritet av riksdagens ledarmöter är för att man ska följa proceduren och välja en representant från det tredje största partiet till 2;e vice talman.
Gör det den absoluta majoriteten av riksdagsledamöter till presumtiva SD;are?

Nu var det ju inte det jag skrev.

Inte, men att de borde inse att de röstar på rasister, en viktig skillnad.

bjorn_soder__ss_veteranen_franz_schonhuber.jpg

Björn Söders lyckligaste dag sen han fick träffa Franz Schönhuber, veteran från Waffen-SS.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: Smoothi
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 060
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Senast: Sassy
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka