Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag har hört har mest varit positivt. Rejäla Schäfrar som vet hur man jobbar. Jag hörde att de parat med Ichi Ban alldeles nyligen och den kullen är jag lite nyfiken på. Där får de ju in lite blod från Karga Landet också och den kenneln är verkligen inte fy skam.
Har du kollat kennel Passat? En kompis till mej har haft hand om ett par av deras pensionerade avelstikar och dom har varit jättetrevliga. Dom föder ju upp hundar som ska fungera som polishundar så det är inga utställningstyper. Dom har en informativ hemsida, kommer tyvärr inte ihåg adressen.
Det är kanske för att Schäfer är en BRUKSHUND och inte en utställningshund. Dom ska inte avlas på utställningsmeriter och utseende (Självklart ska dom vara korrekta dock), men återigen. En Schäfer ska vara byggd för att JOBBA, inte för att springa i en utställningsring.
En av våra Schäfrar hade lite av utställningslinjer bakom sig, men eftersom hans föräldrar varit väldigt duktiga och sett bra ut så valde vi en valp från den kullen ändå. Vi fick en hund som skulle ge sitt liv för att få jobba, men med grav HD, trots fria föräldrar. Så har det gått för fler vet jag, när dom hoppats på att det lilla utställningslinjerna som finns bakom inte ska komma fram.
En Schäfer ska också vara sund. Det ÄR inte sunt med ett kraftigt sluttande kors och sådär konstigt böjda den. Även när dom springer så är ju benen böjda så