Schäfer bilder!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 619
  • Visningar Visningar 69 251
Sv: Schäfer bilder!!!

Är det av någon speciell anledning som halsbandet sitter så långt upp?

Inte min hund så jag vet inte, annat än att hon kom precis ut ur bilen när jag tog bilden, så kopplet och halsbandet sattes bara på utan några 'tillfixningar'. :)

Varför frågar du?

Senast ändrad:

Tycker bara att det ser så konstigt ut.
Och att det 'bara sattes på', så ser det inte ut som, då stoppet på halsbandet är åtdraget...

Men en enkel fråga får väl ställas?
Jag undrade bara varför det satt som det gjorde, ingen ont alls menat med det.

Å hon gav ett svar så varför inte nöja sig med det? Halsbandet kanske hade fastnat i pälsen?
Detta är en bildtråd så varför gå vidare?

Tycker bara att det ser så konstigt ut.
Och att det 'bara sattes på', så ser det inte ut som, då stoppet på halsbandet är åtdraget...

Men jag var ju där, så jag såg med egna ögon när hennes husse 'bara satte på' halsbandet innan hon flög ut ur bilen. Jag minns detta väldigt tydligt eftersom jag skämtsamt kommentera den grymt fula 'matchningen' med koppel och halsband(perfektionist som jag själv är)

Jag fotade hunden innan jag hälsade, så jag tänkte inte så mkt på hur halsbandet satt.
Men återigen, jag vet inte hur det annars brukar sitta eftersom det inte är min hund, första gången jag träffade henne.
Men jag minns klart och tydligt att husse inte lirkade något med halsbandet när han satte på det.;)

CA skrev:
då stoppet på halsbandet är åtdraget...

När jag kikade närmare på bilden så är stoppet så långt ut som det bara går-närmast ringen. Så det är Inte åtdraget i mina ögon...

DSC_0065.jpg

Jag tycker absolut man får fråga, jag tänkte också på det när jag såg bilden. Anledningen att man köper dressyrsnara med stopp är att man vill kunna fixera kopplet i ett visst läge, vanligtvis högt upp då, eftersom det automatiskt hamnar längst ner annars.

Det är lite Ceasar ja, eftersom hunden är känsligare där. Sen om det funkar så bra vet jag inte, jag har provat nån gång på min hund, och hon blir bara stirrig och spänner sig, så jag kör hellre med vanlig kedja.

För att inte förstöra tråden med tjafs så avslutar vi diskussionen här.
Tackar Nikkis för svaret, och påtalar ännu en gång att det inte var någon kritik riktad åt något håll, utan bara en fråga om varför det satt som det gjorde.

För att inte förstöra tråden med tjafs så avslutar vi diskussionen här.
Tackar Nikkis för svaret, och påtalar ännu en gång att det inte var någon kritik riktad åt något håll, utan bara en fråga om varför det satt som det gjorde.

Ingen fara på taket;)

Jo dom var allt lite lika faktiskt! Dock har min mkt snyggare öron, hehe:D

Kanske är det färgen och 'bekymmers rynkorna' som spelar in?

Antar att hon växt i sin gängliga kropp bättre.

67 cm hög och 37 kg. Lagom? Då var det två veckor sedan jag vägde henne.

Tack :)

Jag har ingen koll på schäfern, har ju kampgris själv :)

Men jag reagerade på hennes kropp nu och för några månader sedan när det fanns bilder på henne och det var lite diskussion.

Jo, fast som jag skrev då, var hon checkad av vet i samband med vaccination som inte tyckte att det var något att oroa sig över just då.

Antar att hon växt i sin gängliga kropp bättre.

67 cm hög och 37 kg. Lagom? Då var det två veckor sedan jag vägde henne.

Tack :)

OJ.. Det var högt! Håller förövrigt med föregående talare om att hon ser ut att vara i bättre hull:)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 173
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
551
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka