Schäfer bilder!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 619
  • Visningar Visningar 69 251
Sv: Schäfer bilder!!!

Åh herre gud :eek: vilka parabolöron
Jag som tycker min tik har stora öron men de där var större :D

Härligt med så mycket färg.

ha inte direkt några bilder att uppdatera med men kan väl lägga upp den här bilden som från i somras alla vet vi väl att schäfrarna tillhör den mer intelligenta rasen?
23659098.jpg

AA så det är inte bara min som badar i allt möjligt:p

Ooohhh nej, min hoppar i det mesta som är blött om han får chansen. :D
Har drillat honom hårt med vattendrag och surhål i skogen, dessa är totalförbjuden, men en lite lerig bäck mellan ängarna kan han inte motstå.
Dom är söta dom små liven. :angel:

ha inte direkt några bilder att uppdatera med men kan väl lägga upp den här bilden som från i somras alla vet vi väl att schäfrarna tillhör den mer intelligenta rasen?
23659098.jpg

Men guuud vad underbar. :bow:
Det var det roligaste jag sett på länge :rofl:

Och vilken snygging, gillade h*n skarpt.

Här kommer lite nya på min, lite bus på åkern :)

Grima_sprang.jpg

hopp_grimsan.jpg

Och en "exteriörbild", vet dock inte hur det är meningen att dom ska stå så detta får duga! :o

Atenagarden_disha.jpg

..sen en liten bonusbild på "någon" som var med och busade :love:

fina_harley-1.jpg

Och en "exteriörbild", vet dock inte hur det är meningen att dom ska stå så detta får duga! :o

Atenagarden_disha.jpg

Hon är fin!
När det gäller hur dom ska stå så tror jag det är ungedf samma som men hästar. "dom ska vara öppen mot kameran alltså dom två benen som är längstsort ska gå emot varandra som ett V och dom två benen som är längst ifrån ska väl vara från varndra typ såhär /\. förstår du? Sedan för att hunden ska slutta lite utan att ha räkrygg (så som det faktiskt var innan schäfrarna såg ut som gudarna vet vad) så ska dom väl stå lite brätt iser med bakbenen.

Nu har jag aldrig ställt ut någonhund men jag har fåttför mig att det är så iaf dom ska stå någon får gärna rätta mig. litet onödigt inlägg men tänkte om du undrade men sedan kan juh jag tycka at dom är minst lika fin när dom står gelt vanligt som på din bild :p då ser dom juh mer naturlig ut.

Så här ser det ut när jag och mamma provade ställa upp hennes tik. observera att om min "teori" är rätt så ska frambenen "byta" plats vänster framben borde vara det som är längst fram och höger längst bak

20410436.jpg

Länge sedan man var här :) Men här kommer bildbomb på Billi :)

Tror att Billi är den enda hunden i sverige som älskar vattenkannan :grin:

någon får gärna rätta mig.

Hehe, då gör jag det:D
En korrekt uppställd schäfer ska ha frambenen pararellt, det yttre bakbenet ska stå naturligt 'under' hunden och det inre bakbenet (som man tar tillbaka) ska stå i 90 graders vinkel från hasen.

Förstod ni?

Visar med bild istället;
IMG_8936.jpg

*Lånar min egen knapp*

Visar dom senaste bilderna jag har, kommer inte fota på ett tag då kameran är inlämnad för lagning.

Nero
DSC_0073.jpg

Så muppigt man kan sitta då, hehe
IMG_2740.jpg

IMG_2508.jpg

Iko
IMG_2343.jpg

Jag vet inte, tror ni han vill mig något?
IMG_2489.jpg

Klämmer in några bilder på Nero's kullsyster Xi, som vi träffade för en vecka sedan.
DSC_0065.jpg

DSC_0053.jpg

DSC_0037.jpg

Hehe, då gör jag det:D
En korrekt uppställd schäfer ska ha frambenen pararellt, det yttre bakbenet ska stå naturligt 'under' hunden och det inre bakbenet (som man tar tillbaka) ska stå i 90 graders vinkel från hasen.

Förstod ni?

Visar med bild istället;
IMG_8936.jpg

tackar.. ja, jag var juh inte helt i det blå iaf:rofl:

*Lånar min egen knapp*

Visar dom senaste bilderna jag har, kommer inte fota på ett tag då kameran är inlämnad för lagning.

Nero
DSC_0073.jpg

Hjälp är det bara jag som tycker den här hunden är ruskigt lik din Nero om man kollar på huvudet? kan det vara någon släking eller nått? nu vet jag inte vad den här heter men han var här i hammarstrand och tränade räddning för kanske en månad sedan.
Nu syns kanske inte likheten så bra på bild men jag som såg han i verklighetn kan säga att dom var jätte lika...

23673944.jpg

23674150.jpg

Senast ändrad:

Hihi.. Lite som min gammeldam när hon var ung!
Kommentarer jag fick var:
- Hahaha.. Man kan binda upp henne på taket å få in hundra kanaler:eek::rofl:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 175
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
554
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka