Schäfer bilder!!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare hasselby
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 619
  • Visningar Visningar 69 251
Sv: Schäfer bilder!!!

Jag funderade på att lägga in bilder på min VITA schäfer... men det är nog bäst att låta bli! ;)

Tja, är hunden en hund som är en schäfer som råkade födas vit så får kan du väl lägga in bilden. Men är det en vit herdehund du har så finns det ju ingen anledning eftersom att det är en annan ras :)

Tja, är hunden en hund som är en schäfer som råkade födas vit så får kan du väl lägga in bilden. Men är det en vit herdehund du har så finns det ju ingen anledning eftersom att det är en annan ras :)

Tja, råkade och råkade, det var meningen att han skulle bli vit, men han är inte vit herdehund.

Fränt. Hur kommer man på tanken att avla fram en vit schäfer?
Är någon av hans föräldrar godkända?

Senast ändrad:

Fränt. Hur kommer man på tanken att avla fram en vit schäfer?
Är någon av hans föräldrar godkända?

Hans föräldrar är vita så de är inte heller godkända. Du får fråga hans uppfödare hur man kommer på tanken ;) men det finns en rasklubb för vit schäfer så hon är inte den enda (men många är de inte).

Jaha ja. Ja, jag personligen tycker att det är fint med vita hundar så äntligen kanske schäfern drabbats av lite klass :D

*duckar*

Det är lite skumt hur man får för sig att man VILL ha en viss hund på ett visst sätt och ger sig såpass den på det att man avlar utanför rasen och standarden..

Ja, jag har lite svårt att förstå det när det ju faktiskt finns rasen vit herdehund (fast jag fick en logisk förklaring av uppfödaren).

Min hunds pappa är faktiskt vit herde, jag ljög lite ovan för enkelhetens skull :o (eftersom det handlade om huruvida det föds upp vita schäfrar eller inte), och det är möjligt att han kommer mönstras in som vit herde när han är äldre. Med det sagt ska jag nog hoppa ut ur schäfertråden nu!

rawdi600.jpg

Uppställd vintern.

_MG_9582.jpg

Uppställd sommaren.

:eek::eek:

Men vad hårlös hon blivit!
Är det löp eller något som gör att hon tappar mycket päls.

*kl*

Två nya, smått redigerade bilder på Nero.
(Har inte lyckats ta några nya, bra bilder på Iko, jäkla yrväder:D )

Älskar denna:love:
MedhimmelNy.jpg

Schfer1.jpg

Gabbi: Är det samma hund du har!?! Vet inte vilket jag gillar mest, Rådis i lång eller kort päls.. Fin är hon iaf! :p

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 175
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 485
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 003
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den...
2
Svar
20
· Visningar
554
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka