Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

R

Rambolina

Finns det flera av den korsningen här tro? Söker efter den blandningen då jag har en sådan liten 15 veckors valp hemma:love: Kankse var det första gången någon lyckades med det, eller?:banana:
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

Är nog inte så stor chans att hitta någon mer.
Inte så vanlig korsning och ganska många raser!
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

det va en salig blandning, och det finns nog inte så många här me den.

Kan du inte lägga ut en bild på din sötlök så vi får se:)
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

Han finns på bildgalleri under "Zorro", tråkig inställning tycker jag dock pga av att han är blandras, hänger inte riktigt i vad problemet skulle vara:( Han är en frisk och sund hund som har fått mycket beröm av fackfolk.
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

Kankse var det första gången någon lyckades med det, eller?:banana:


Jubel över att "lyckas" med att blanda många raser utlöser inte direkt hurrarop på Buke...:crazy:

Och schabrador är inte en godkänd ras, inte av SKK i alla fall. De kanske har någon egen "ras"förening som fler andra "raser" har som ej är erkända av SKK.
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

Som vanligt tror jag inte att någon som älskar hundar har något emot blandraser, utan medveten blandras avel.

Jag har själv 2 blandraser, från "olycksparningar".
Men jag gillar inte att folk mixar och grejar bara för att det är roligt att se vad det blir + att tjäna pengar!

Jag gillar nästan alla hundar både renras och blandraser!
Hund som hund!
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

*kl*

ang schabradorer...om någon vill utöka, så finns det ett gäng annonser, bla denna:

"Säljes: schabrador"

Hej !
Vi säljer en gäte sött valp fyra månader gammal, av mmaman schäffer och pappan labrador.
Han er vacsinerad och chipad, alla papper fins.
För mer info kontakta oss...

Pris: 2 500 kronor.

Ett fynd, månne:D

Någon annan sida har jag inte hittat, mer än glada amatörer som propagerar för schabradoren som egen ras.
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

Mig veterligen är schabradoren en godkänd ras idag vilket innebär att det är 4 raser i honom.

Öhh...Nej, schabrador är inte en egen godkänd ras och kommer knappast att bli det heller, så din valp är och förblir en 5-vägskorsning..
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

Schabrador är ett namn som media hittade på när hundskolan gjorde försök med den blandningen.
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

Som vanligt tror jag inte att någon som älskar hundar har något emot blandraser, utan medveten blandras avel.

Jag har själv 2 blandraser, från "olycksparningar".
Men jag gillar inte att folk mixar och grejar bara för att det är roligt att se vad det blir + att tjäna pengar!

Jag gillar nästan alla hundar både renras och blandraser!
Hund som hund!

Det är just det som är saken, om nu denna lilla kille har blivit till så är han mer än välkommen hos mig och ja han är köpt på annons, det är bara tråkigt att när man ställer en helt vanlig fråga om fler som han så blir det nertrackningar om hur många raser han innehåller! Då ska man kanske inte blanda upp människor heller då eller:(
 
Sv: Schabrador/ldoberman - new foundland/briard

Öhh...Nej, schabrador är inte en egen godkänd ras och kommer knappast att bli det heller, så din valp är och förblir en 5-vägskorsning..

Även om han hade haft 8 raser i sig så hade det inte gjort någon skillnad, det var inte det som var kontentan i denna tråden.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 273
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 476
Senast: Farao
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
15 731
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp