Sara Henrietta kommer att överklaga

Sv: Sara Henrietta kommer att överklaga

Hästen ska alltså hunnit äta gammal medicin i boxen. Denna medicin ska ner i magen, tas upp i blodet och sedan utsöndras i urinen. Allt under den stund hästen står där tills den kissar? Kan det vara rimligt?

Nej.... Jag är så trött på folk som inte kan ta ansvar för vad dom gör! Att dom inte kan lära sig att TÄNKA först innan dom fuskar är fan helt obegripligt!

Det är ju inte jättevanligt med dopingprov på dressyrtävlingar... så där ser man!

Tycker det verkar konstigt att Sara skulle dopa sin egen häst. Men man vet ju aldrig nu förtiden. Jag tkr det är konstigt att samma medel fånghästen hade fanns i Garcia .. Dömer ingen , spännande att se vart detta leder.

Tycker det verkar konstigt att Sara skulle dopa sin egen häst. Men man vet ju aldrig nu förtiden. Jag tkr det är konstigt att samma medel fånghästen hade fanns i Garcia .. Dömer ingen , spännande att se vart detta leder.

Det håller jag iof med om, men enligt utlåtande så finns det ingen möjlighet att hästen kan ha så hög dos i sig bara för att den har ätit medicinrester i torven... dessutom är det ju inte så att hästar direkt älskar medicin. Hästen hade ju en så hög dos i sig som om den varit behandlad med det och de mängder tror jag inte den ätit upp i torven helt ärligt!

Varför skulle hon inte kunna dopa (eller otillåten medicinering är det) sin egen häst? Isabell Werth har gjort det , Elin Aspnäs och Sofia Kroon har gjort det, miljoner andra hoppryttare som Pessoa, Ahlmann, Tony Andre Hansen, Emma Emanuelsson osv osv

Jag tycker det är konstigt att om hon nu har dopat sin häst så har hon lyckats träffa in det hela så att en annan häst har fått samma medel i den boxen hennes häst fick stå i. Finns det många olika sorters dopingmedel eller bara ett fåtal som är vanligast? För annars tycker jag nästan det låter som en olyckshändelse.

Jag tycker det är konstigt att om hon nu har dopat sin häst så har hon lyckats träffa in det hela så att en annan häst har fått samma medel i den boxen hennes häst fick stå i. Finns det många olika sorters dopingmedel eller bara ett fåtal som är vanligast? För annars tycker jag nästan det låter som en olyckshändelse.

Tja finadyne är väl inte jätteovanligt att man ger till en häst eller?

Oavsett om detta är medvetet eller ej, så är det kanske dags att börja plombera tävlingsboxarna a´la travet.

Tja finadyne är väl inte jätteovanligt att man ger till en häst eller?

Nej, de flesta som behandlat sin häst har nog kommit i kontakt med finadyne någon gång.

Enligt en artikel i Sporthästen så är fem av sju dopingfall relaterade till finadyne, som ju innehåller flunaxin som var det ämne man hittat i det nu aktuella fallet.

Finner det också väldigt otroligt att en häst (även in matglad sådan) skulle lyckas peta i sig såna mängder Finadyne blandat med TORV! så att det ger ett rejält utslag på provet.... hade det varit en halmbox så ja...kanske

Ännu mer förvånad är jag över alla kommentarer om att "hon som är så söt, gullig, duktig och bloggar i Pollux" inte kan har gjort så här... inte hennes stil... Snacka om att ha lyckats med sin mediabild :angel:

Snacka om att ha lyckats med sin mediabild :angel:

Jag hoppas den sanna mediabilden kommer fram vad det lider.Och jag är lika säker på att hon är skyldig som att fam. Aspenäs har fixat med sin ponny själva.

Och så ser man att alla de som säger att "det finns ingen risk att hästar tävlas med smärtstillande, vem vill riskera sin fina häst?

Sara-Henrietta har tydligen inget emot det.:grin:

Tänker inte utala mig om hon är skyldig eller inte, för det vet jag ingenting om. Men ärligt talat hade jag blivit skogstokig om jag blivit tilldelad en box där det tidigare stått en medicinerad häst utan att bädden har blivit bytt.

Samma här! HELA boxen ska saneras och tvättas noga!

Har själv en häst hemma som nyligen medicinerats genom att sputas i munnen och det blir kladd och rester precis överallt! Sen slickar den på väggar, saltsten, galler mm så även det behöver rengöras. Inte bara krubba och vattenkopp!

Och ja det finns faktiskt hästar som äter torv :) Huruvida SH är skyldig eller ej är inte jag rätt person att bedömma.

Om hästen käkar torv så är det väl enkelt för SHBK att bevisa sin oskuld... fixa fram en gammal torvbädd, dressa i lite hö-bös och skvätt ut den teoretiska mängden spill i boxen.

Testa att hästen är ren innan den sätts in och släpp sen in den hungrig några timmar under bevakning.... sätter den igång och käkar upp torven då så OK då är hon ju oskyldig

För säkerhets skull kan man ju även testa den efter och se om den kommer upp i närheten av de värden den testades för i höstas.... :angel:

Enligt en artikel i Sporthästen så är fem av sju dopingfall relaterade till finadyne, som ju innehåller flunaxin som var det ämne man hittat i det nu aktuella fallet.

Okej, då var sammanträffandet inte så osannolikt ändå.

Varför skulle hon behöva göra egna försök när det gäller att bevisa något man redan vet?
PL

Jag hoppas den sanna mediabilden kommer fram vad det lider.Och jag är lika säker på att hon är skyldig som att fam. Aspenäs har fixat med sin ponny själva.

Och så ser man att alla de som säger att "det finns ingen risk att hästar tävlas med smärtstillande, vem vill riskera sin fina häst?

Sara-Henrietta har tydligen inget emot det.:grin:

och vad har du för belägg för ditt ställningstagande?
Märkligt att du den här gången dömer på förhand... när du andra trådar kan sitta till förbannelse och förneka och vägra döma folk på förhand trots att bevis finns...:grin:

Varför skulle hon behöva göra egna försök när det gäller att bevisa något man redan vet?
PL

Vad vet man?

Att Garcia glatt äter stora mängder torvblandad Finadyne om tillfälle ges?

Eller att SHBK:s resonemang inte bara är orimligt utan också omöjligt?

och vad har du för belägg för ditt ställningstagande?
Märkligt att du den här gången dömer på förhand... när du andra trådar kan sitta till förbannelse och förneka och vägra döma folk på förhand trots att bevis finns...:grin:

Jag vet inte... men disciplinnämndens dom om avstängning är väl ett ganska bra belägg för det ställningstagandet, eller ?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 486
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 974
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
31
· Visningar
3 587
Senast: hollypolly
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 426
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar