Jag tycker personligen att det här är en lite svår fråga som jag inte riktigt vet hur jag personligen känner för, däremot ser jag det inte som något vidrigt (lite beroende på kontext och relationer). Framför allt inte utifrån omständigheterna som ju omöjliggör för många som normalt skulle ha velat närvara vid begravningen, att faktiskt kunna göra det. Jag ser i de fallen inte alls att det skulle handla om att försöka göra något slags ”nöje” av det.
Men sedan kan ju närmast anhöriga ha väldigt olika sätt att se på hur många och vilka som ska närvara över huvud taget, såklart. Det är ju oavsett pandemi och möjliga tillvägagångssätt allmänt olika, en del begravningar fyller hela kyrkor (eller annan lokal) medan andra hålls i kretsen av bara den allra närmaste familjen t.ex. Där måste man förstås visa respekt.
Men sedan kan ju närmast anhöriga ha väldigt olika sätt att se på hur många och vilka som ska närvara över huvud taget, såklart. Det är ju oavsett pandemi och möjliga tillvägagångssätt allmänt olika, en del begravningar fyller hela kyrkor (eller annan lokal) medan andra hålls i kretsen av bara den allra närmaste familjen t.ex. Där måste man förstås visa respekt.