tott
Trådstartare
Jag sörjer också min vän. Vänligen respektera det. Jag orkar inte med tjafs.Varför?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sörjer också min vän. Vänligen respektera det. Jag orkar inte med tjafs.Varför?
OkFast det beskrev du ju inte riktigt i första inlägget heller, att de skrivit hur de önskar att andra gör. Bara att de valt en liten, privat begravning på grund av corona - det tycker jag låter som att de i ett annat läge hade velat ha det annorlunda. Då är det väl inte fel att uppmärksamma att det finns alternativ?
Det har jag full förståelse för. Samtidigt hoppas jag att du förstår att man kan vilja både först och diskutera något som det skapats en tråd om.Jag sörjer också min vän. Vänligen respektera det. Jag orkar inte med tjafs.
och mitt svar var inget annat än ett förtydligande att det inte var så att jag inte förstod hennes känsla eller hennes situation, utan där vi tyckte olika var den generella aspekten av det hela.Va??
Kommentaren var meningen som ett stöd till @athena_arabians och inget annat.
Jag sörjer också min vän. Vänligen respektera det. Jag orkar inte med tjafs.
Tjafs och diskussion är inte synonymt i min värld.Så varför skapa tråden?
Man får väl ändå gissa sig till på förhand att det kommer utmynna i en diskussion.
Så olika man kan se på det!Precis! Jag inser att min rubrik i all hast blev lite missvisande - och i synnerhet nu när jag läst här och hur en digital begravning kan gå till.
Står fortfarande dock fast vid att frågan var vidrig(t ställd); "Kan och får vi se begravningen digitalt?". Fel forum, fel ordval, och fel tänkt. Respektlöst. ...enligt mig.
Så olika man kan se på det!
Jag hade inte tagit illa upp. Utan helt enkelt besvarat frågan. Med ett ja eller ett nej. Varför är det svårare än så?
En del kända personers begravningar filmas ju eller sänds i TV. För mig skulle en digital begravning vara en mindre och intimare variant på det.
Alla har rätt till sina känslor.
Vill man inte ha det digitalt så svarar man helt enkelt nej?
Det som har slagit mig i och med åsikterna och diskussionerna här - att delta i någons begravning är inte en rättighet man per automatik har bara för att man är släkt/vän/kollega osv. Kanske värt att tänka på...
Nu är min vän begraven - i kretsen av de närmaste. Vi var säkert många som var med i tankarna och tände ljus på kvällen.
Det som har slagit mig i och med åsikterna och diskussionerna här - att delta i någons begravning är inte en rättighet man per automatik har bara för att man är släkt/vän/kollega osv. Kanske värt att tänka på...
Nej. Sluta tjafsa!Har det påståendet förekommit i tråden, menar du?
Man kan också, utan pandemi, välja att ha begravning i kretsen av de närmaste. En del publicerar dödsannons efter begravningen, en del har ingen dödsannons alls. I sådana fall kan det vara många som inte känner till dödsfallet.Rätta mig om jag har fel, men är inte kyrkan öppen för alla vid normala (ej pandemi alltså) begravningar?
@athena_arabians kanske vet?
Rätta mig om jag har fel, men är inte kyrkan öppen för alla vid normala (ej pandemi alltså) begravningar?
@athena_arabians kanske vet?
Om man väljer att ha en öppen begravning ja.Ja, det är den. Kyrkan var mer eller mindre fullsatt när min far begravdes.
Om man väljer att ha en öppen begravning ja.
Jag var för snabb...Jag la till i mitt inlägg.