Samtyckeslag, juridik

". Att vi har lagar mot våldtäkter i Sverige tycker de allra flesta är bra, och där råder enighet" O..K.. rest my case. Vem som sedan begår den här typen av brott, är det ofta omständigheterna som styr.

Ja, är det det du har diskuterat är vi eniga. Det är dock inte det jag diskuterat.

En förkrossande majoritet kvinnor utsätts någon gång för sexuella övergrepp.
Nej där har du fel, det handlar sig om ca 46%
Ca 3% om året
Men om man tolkar din text (vilket jag misstänker att du vill)så att det är större andel kvinnor som anmäler, ja då handlar det om 98% av alla övergrepp.

Hm du går från män till man, från flertal till en enda..det tyder ju på att det jag säger stämmer. Det du beskriver gäller ett fåtal och därför inte en samhällskultur.
Men käre värld hur läser du? Du läser ju inlägg som fan läser bibeln.

Antalet som våldtar/begår sexuella övergrepp är inte det enda som speglar huruvida vi lever i en våldtäktskultur eller inte. Attityder, värderingar, beteenden i stort, skämt och ungefär en miljon andra saker speglar också vi lever i en våldtäktskultur. @Jozze ger ett strålande exempel på en parallell som tydligt belyser det jag, @julgrisen och många andra säger.

Nej där har du fel, det handlar sig om ca 46%
Ca 3% om året
Men om man tolkar din text (vilket jag misstänker att du vill)så att det är större andel kvinnor som anmäler, ja då handlar det om 98% av alla övergrepp.
Vem försöker du lura när du påstår att du kommer med fakta?
Om inte ämnet vore så allvarligt hade jag kunnat skratta.

Hur menar du? Självklart anmäls inte merparten av sexuella övergrepp.

Själv har jag tex aldrig anmält något, men givetvis har jag blivit utsatt för gränslösa män en massa gånger i mitt liv.

Hmm... Hur ska jag skriva det här nu utan att verka riktigt korkad, dum, elak... O_o
Jag tänker på tråden som skapade den här tråden men samtidigt vill jag inte kränka den användaren och jag har full respekt för hur hon har handskats med vad som hände om det verkligen är så hon uppfattar händelsen.

MEN. Jag har varit i samma situation som hon, mer än en gång. Och jag skulle aldrig i livet anmäla killen (killarna) för våldtäkt där. Fylle-bakis-morgon-kåta skulle jag säga. Till ena sa jag nej efter att jag vaknat av att han legat och smekt och gosat. Jag var för bakis. Han slutade direkt. Och till den andra lät jag det pågå så det gick hela vägen, som i hennes fall, utan att visa att jag var vaken. Skillnaden är att jag efter att han stoppat in den och hållt på någon minut, vände jag på mig och vi körde en annan ställning....

Såå... I min värld är inte detta trakasserier eller våldtäkt. Båda gångerna hade vi vart ute kvällen innan och druckt och sedan kommit hem och haft sex och sedan slocknat...

Är jag en sextrakasserare nu funderar jag över, jag har otaliga gånger börjat talla på killar på morgonen har väckt dom av det. Jag har fått mest glad respons men någon har säkert sagt nej också och då har jag naturligtvis slutat direkt! O_o

Hmm... Hur ska jag skriva det här nu utan att verka riktigt korkad, dum, elak... O_o
Jag tänker på tråden som skapade den här tråden men samtidigt vill jag inte kränka den användaren och jag har full respekt för hur hon har handskats med vad som hände om det verkligen är så hon uppfattar händelsen.

MEN. Jag har varit i samma situation som hon, mer än en gång. Och jag skulle aldrig i livet anmäla killen (killarna) för våldtäkt där. Fylle-bakis-morgon-kåta skulle jag säga. Till ena sa jag nej efter att jag vaknat av att han legat och smekt och gosat. Jag var för bakis. Han slutade direkt. Och till den andra lät jag det pågå så det gick hela vägen, som i hennes fall, utan att visa att jag var vaken. Skillnaden är att jag efter att han stoppat in den och hållt på någon minut, vände jag på mig och vi körde en annan ställning....

Såå... I min värld är inte detta trakasserier eller våldtäkt. Båda gångerna hade vi vart ute kvällen innan och druckt och sedan kommit hem och haft sex och sedan slocknat...
M.a.o. har du inte varit i samma situation som TS, men hoppar glatt på tåget att såga henne jäms fotknölarna. Trevligt, eller NOT!

M.a.o. har du inte varit i samma situation som TS, men hoppar glatt på tåget att såga henne jäms fotknölarna. Trevligt, eller NOT!

Det var precis det här jag inte ville ha. Vi måste väl kunna diskutera det här ämnet? Jag vet att jag tog en risk med att ta upp den andra tråden men det var en jämförelse att situationer tolkas olika.

Jag har full respekt för TS i den tråden och hon ska verkligen göra det hon känner för. Så snälla håll den här tråden clean, ok? Mitt inlägg var om mig och inte om henne.

Så du menar att bara för att man varit ute och druckit ihop är det okey att ha sex med någon som inte är medveten?

Skulle du tycka att det vore okey att sätta på en sovande eller däckad person?

Hur svårt kan det vara att se till att det andre är vaken och med på noterna?

Så du menar att bara för att man varit ute och druckit ihop är det okey att ha sex med någon som inte är medveten?

Skulle du tycka att det vore okey att sätta på en sovande eller däckad person?

Hur svårt kan det vara att se till att det andre är vaken och med på noterna?

Var har jag sagt det? Jag sa att vi alla ser olika på situationer. Liksom du läser mitt inlägg och tolkar det på ditt sätt

Nej, du har inte varit i samma situation. Du gav gensvar och ville. Det är en jävla skillnad.

Nej, du har inte varit i samma situation. Du gav gensvar och ville. Det är en jävla skillnad.

Varför måste du svära? Kan vi hålla tråden ren och vara trevliga och på ett bra sätt diskutera en sak. Ok. Skippa att jag nämnde den andra personen alls, det har en bitter eftersmak i era svar, så prova att läs enbart vad jag skrev om min händelse med de två olika killarna.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 676
Senast: Johanna1988
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 836
Senast: Imna
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 673
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 338
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka