sammanfattning av året...

Sv: sammanfattning av året...

Mina mål har ändratst under året då jag är ny inom sporten iaf som ryttare, var med som arrangör av Baldersnästävlingarna. Började i maj med ftkortet och från början var målet att ta oss igenom en tävling med godkännt resultat. Det gick vägen på första starten och sen var vi fast i sporten...
Mål nummer två var att knipa en placering vilket vi fick på vår tredje start och då ändrades målet för det här året till att debutera lätt klass vilket vi gjorde efter vår fjärde debutant. Vår debut i lätt klass fick ett snöpligt slut då hon vrickade sig fick en ligamentskada och är nu konvalecent fram till nyår. :(
Blir hon bra är förhoppningen att få så många lättrundor i kroppen att vi känner oss mogna att prova på * till hösten. Skulle hon inte bli bra (7/10 blir bra enligt vet) så blir det till att försöka få en avkomma efter henne. En liten fälttävlanshäst hade jag tänkt för jag är som sagt fast i sporten... :love:

Näe självklart inte för Hugo utan tidningen som du sa. Ni fick med en bild i alla fall, det fick inte vi, bara en "liten" annons. Som hela släckten och vänskapskrettsen ändå upptäckte.

Jag är jättenöjd med mina pållar efter årets tävlingar, även om året inte är slut för en av dem, han är iväg denna veckan på unghäst-VM.

6-åringen vann sitt championat på Övedskloster efter att ha bott utomlands i vår/somras och tävlat CIC* med plac.
4-årsstoet kom 5a i sitt championat och har även nollor i 1 meters hoppning och har tävlat LB dressyr, hon är nu såld till riktigt bra ryttarfamilj, jättekul.
4-årsvalacken är tittigare men skötte sig också rätt fint på championatet, låg 4 efter dressyren, men efter en rivning på banhoppningen och vägringar i terrängen så hamnade han som nr 15. Han har också nollat 1 meters hoppning och har placering i LC och LB dressyr med upp till 67 %. Stallets nästa stjärna tror jag. :love:

Jättenöjd eftersom spärren släppte för Göte och han kvalade till lätt klass som var målet.

Nästa säsong ska Göte debutera Lätt klass och Bacardi ska gå 90-klasser och försöka kvala till lätt. Han har inte varit ute alls eftersom han blev skadad innan sommaren.

Lycka till med era mål!

Senast ändrad:

året som skulle ha blivit så bra förstördes av en skada redan i april. så jag tyckte det var bra att vädret gjorde så att debuten sköts fram för alla så att vi inte skulle tappa alltför mkt....:smirk:

men sen hittade vi inte tillbaka till den där jätte fina formen nån gång under året....:crazy:

får vara glad att hoppningen blivit såpass mkt bättre...;)

hade man haft pengar så hade man kunnat köpa en till häst, det svider lite extra när den enda hästen blir skadad när man som junior har ambitioner....:(

Även fast det inte är jag som sitter på hästryggen i det här fallet så känner jag nog en viss nöjdhet med den här sässongen...eller vad säger du Pooh :D

Placering i Saumur, Placering i Schenefeld, vinst o placering i Öved, Placering på Ribban, och en sanslöst stor härlig seger i Le Lion :bump:

Att klaga på sässongen vore dumt :d

min(och hästens) första säsong med fälttävlan. hur kul som helst och hästen har presterat över förväntan. har gjort tre starter och har hela tiden varit felfri i terrängen, utom en volt och ett missat hinder :p
jag har efter kanske 7 års tävlande lärt mig att läsa ryttarmeddelanden ordentligt och gå in och läsa ändringar i programmet dagen innan tävlingen och inte förlita sig på vad som stod för två veckor sen. :o eftersom vi kom till en tävling med 40 minuter till godo innan jag skulle in och rida dressyr.;o min annars så försiktiga häst rev tre hinder i hoppningen eftersom jag varken hann gå banan eller rida fram ordentligt eftersom jag satt och ältade dressyrprogrammet iställlet för att rida fram.
jaja, har fått en hel del och tänka på. hade tänkt att betäcka till våren men det kanske får vänta eftersom jag vill rida fälttävlansäsongen nästa år också, om jag rider nästa säsong är målet att rida några lätta klasser, med bra resultat.

nyårslöfte: träna på att tävla dressyr, och inte bara träna hemma i ridhuset.

Säsongen har varit hästens första säsong med fälttävlan.
Vi har gjort 5 starter, 3 debutant och två lätt (Gärds & Vinslöv), pålle har skött sig väldigt fint i terrängen och haft noll hinderfel i alla starter (Fast i Vinslöv flög vi åt olika håll precis före mål då min häst blev rädd för något inne på hoppbanan, kändes rätt förargligt, speakern ropade "startnr xx felfri i mål"..:o men där stod jag och höll hästen på fel sida om mållinjen)

Jag har dessutom debuterat min häst i 140 och det gjorde hon med ära.

Målet för nästa säsong är att starta *-igt. Sen ska jag försöka öka våra chanser till bättre placering genom att jobba mycket med dressyren i vinter. Försöka komma ut på lite dressyrtävlingar.

Har också haft tankar på att betäcka men det får nog vänta.. hästen är bara 8 så vi hinner nog med det också :D

Sjäälv var jag anmäld men kom aldrig ut .. Varföör e väl kanksee lite pinsamt att berätta. Lite kort å gott så var hästen å jag inte alls överens å samspelta i dressyren . Iallafall ser jag i mina planer Jag å min nya ponny på en fälttävlans plats . Vi hoppas på en nörj runda å tänker inte på någon placering eftersom han bara är 5 år :)

Jättenöjd med säsongen! Målet var att rida enstjärnig. Det gjorde jag, med flera placeringar! Lag- SM blev det också och laget var placerat!Sen blir det som för alla som inte har så mycket pengar; dags att sälja medans man är på topp. Nu har jag ny häst så det blir att börja om från början med förhoppningsvis debutant vår. Med en del tur, hästen är väldigt grön.

Liknande trådar

Fritid Ny säsong och nya par. Och nya experter. Dessutom inspelat på vintern. Vad tror ni om årets matchningar? Personligen kommer jag sakna...
16 17 18
Svar
354
· Visningar
23 448
Senast: Reville
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 042
Senast: Mirre
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förbundskapten Fredrik Bergendorff har tagit ut sina trupper i fälttävlan 2024. Nu är siktet inställt på OS i Paris. - Jag är väldigt...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Är sedan 2 veckor sjukskriven för stress. Stress som uppkommit av jobbrelaterade saker - att i många år bli bortprioriterad och det...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat