Jag försökte vara ironiskSjälvklart är man inte personlighetsstörd bara för att man inte rakar sig överallt och svarar nej på resten av frågorna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försökte vara ironiskSjälvklart är man inte personlighetsstörd bara för att man inte rakar sig överallt och svarar nej på resten av frågorna.
Det handlar inte om bättre och sämre utan att människan är en social varelse som kommer att anpassa sig efter kollektivet. Mycket av det du gör, vissa sociloger skulle t.o.m. säga allt det du gör, är ett resultat av normer. Sedan kan man till viss del välja att anpassa sig i olika utsträckning.
Vaddå även denna tråd ???Men hörrni, ska ni låta Sander ta över även denna tråden? @Shaggy @karamelldrottningen
Han skriver i flera trådar och försöker provocera, lite lyteskomik när nicket redan är genomskådat och han är allt annat än det han låtsas vara.Vaddå även denna tråd ???
Han skriver superprovocerande saker i tråd efter tråd och det slutar på samma sätt varenda gång: hela tråden kretsar till slut kring honom.Vaddå även denna tråd ???
Ajdå tack för varningen .Han skriver superprovocerande saker i tråd efter tråd och det slutar på samma sätt varenda gång: hela tråden kretsar till slut kring honom.
Kan du inte mansplaina lite för oss istället? Ska bara hämta popcornen...Du har uppenbarligen inte grundkunskaper inom sociologi. Läs på och återkom.
Visst är vi sociala varelser! Absolut de flesta mer eller mindre . Men att malla in oss och se ner på de som inte följer mallen är ju mobbning och borde rimligtvis inte gynna någon. Normer kan även vara väldigt begränsande.
Det är helt onödigt att uppmuntra ett självspelande pianoKan du inte mansplaina lite för oss istället? Ska bara hämta popcornen...
Dont feed the TROLL!Så om jag låter bli att sminka mig, klär mig som jag tycker är behagligt, inte är duktig flicka, har den dåliga smaken att låta bli att raka mig och dessutom låter bli att ljuga för folk så är jag personlighetstörd? Det var ett intressant sätt att resonera.
Citat från Wikipedia (som stämmer bra överens med andra källor på nätet).
Så om man inte sminkar sig eller rakar sig under armarna så är man i riskzonen för att bli kriminell. Det sambandet har jag tidigare missat helt.
Jag svarar för övrigt nej på alla frågor utom möjligtvis den där med att säga vad som förväntas av en. Jag försöker låta bli men ibland är det inte värt striden, ofta låter jag i de lägena bli att säga något alls.
Sander har du en puffra? Jag tror jag ska ta och råna en bank.
Kan du inte mansplaina lite för oss istället? Ska bara hämta popcornen...
Det KAN ju också ha varit ironiskt...? Men det kanske gick dig förbi?Ett mer normstyrt inlägg får man leta efter.
Jag vet... Jag föll för frestelsen... Jag är en dålig människa... (men lite popcorn kan jag väl få hämta, snälla...? )Det är helt onödigt att uppmuntra ett självspelande piano
Såklart! Mer popcorn åt bukefolketJag vet... Jag föll för frestelsen... Jag är en dålig människa... (men lite popcorn kan jag väl få hämta, snälla...? )
Har funderat ganska mycket på just det senaste veckorna. Gör du någonting bara för att någon annan/samhället förväntar sig att du ska göra det, eller för att du själv faktiskt vill det?
Bara för att ta några övertydliga exempel:
- Sminkar du dig, för att man som kvinna "ska" göra det?
- Är du helrakad överallt, för att man som kvinna "förväntas" vara det?
- Ska du vara alltid vara "den duktiga flickan" för att du förväntas vara det?
- Klär du dig på ett visst sätt för att kanske ev. partner eller liknande "vill" det?
- Säger du det som folk förväntar sig att du ska säga, även om det egentligen inte riktigt är din åsikt?
Kort och gott, hur mycket tar du åt dig av samhällets/omgivningens normer?
[...] Klipp, klipp [...]
Så, hur tänker ni kring samhällets och omgivningens normer? Skiter ni i det eller följer ni det?