Sambon vägrar skaffa hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har det på gammalt sms där jag uttryckt att vi kommer vilja skaffa hund när mina barn är äldre. Att jag älskar hundar. Sen har han suttit bredvid och lyssnat på mig när jag pratat med andra hur mkt jag vill ha en hund.
Tydligare än så tycker inte jag att man kan bli.
Och har han ”inte hört” så är det isf för att han inte brytt sig och inte lyssnat.

Jag hade ett ex som ständigt körde med ”det har jag aldrig hört” och ”det har du aldrig sagt” när det passade honom.
Sanningen var att han helt enkelt inte brydde sig alternativt hoppades att jag skulle ändra mig.

Eller är förbannad över situationen som han inte alls såg komma och hunden han aldrig hört talas om förrän hela familjen började tjata. Otrevligt dock att inte vilja tala om det.
Förstår mig ändå inte på ts sambo han verkar inte vara hemma mycket och har egna intressen men kan inte unna ts att få köpa en liten hund som hon dessutom ska ta hand om helt själv.
Nu är ju just chihuahuor lite som dom är men säg att ts väljer en fällfri liten tyst hund så kommer den ju knappast märkas av så länge ts ger den den motion den behöver ute så sover ju hundar mest inomhus.

Jag tänker även på någon vinthund men dom kanske är lite för stora annars är dom ju knäpptysta och ligger ihoprullade och sover när dom inte är ute och springer.

Hund behöver liksom inte vara en stor dreglande best som välter saker med svansen och skäller och hoppar och lever om.

Jag har det på gammalt sms där jag uttryckt att vi kommer vilja skaffa hund när mina barn är äldre. Att jag älskar hundar. Sen har han suttit bredvid och lyssnat på mig när jag pratat med andra hur mkt jag vill ha en hund.

Åh herregud! Hade min man kommit dragande med ett flera år gammalt sms i en sån här fråga hade jag verkligen blivit avigt inställd till hela grejen! Dessutom så spelar det ingen roll. Man får lov att ändra sig!!

En gammal bok men ganska relevant. "Män är från Mars, kvinnor är från Venus "

Den är i och för sig ganska generaliserande men i samband med den hörde jag följande om en bilfärd ungefärligt återgiven.

Kvinna "Vilken fin rastplats"
Man "Hm visst är den fin"
Kvinna "De har så god mat här, minns du spättan vi åt?"
Man "Ja den var fantastisk"
Kvinna "De har fantastisk glass i kiosken här framme, vill du inte smaka"
Man "ummmm"
...
...

Kvinna argt "Men kan vi inte stanna snart jag håller på att svälta ihjäl"
Man "Varför har du inte sagt något? Ska vi stanna här framme?"

En del människor behöver direkt rak komunikation, andra menar att hintar är rak kommunikation.

Den är i och för sig ganska generaliserande men i samband med den hörde jag följande om en bilfärd ungefärligt återgiven.

Man "ummmm"
...
...

En del människor behöver direkt rak komunikation, andra menar att hintar är rak kommunikation.
Men det där är väl inte i närheten av det TS skrivit i sitt SMS? Är det verkligen något i den texten som kan ifrågasättas eller vara oklart?

Man "ummmm"
...
...

Stor igenkänning dock är det jag som är rak på sak och mannen som hintar som sjutton här 😅

Förstår mig ändå inte på ts sambo han verkar inte vara hemma mycket och har egna intressen men kan inte unna ts att få köpa en liten hund som hon dessutom ska ta hand om helt själv.
Nu är ju just chihuahuor lite som dom är men säg att ts väljer en fällfri liten tyst hund så kommer den ju knappast märkas av så länge ts ger den den motion den behöver ute så sover ju hundar mest inomhus.

Jag tänker även på någon vinthund men dom kanske är lite för stora annars är dom ju knäpptysta och ligger ihoprullade och sover när dom inte är ute och springer.

Hund behöver liksom inte vara en stor dreglande best som välter saker med svansen och skäller och hoppar och lever om.
Om man utgåt från att ett nej betyder att han inte unnar henne något så ser det extremt illa ut. Vad jag kan se så vägrar sambon motivera sig så det är svårt att veta. Att vägra prata är riktigt elakt maktspel dock.

Man "ummmm"
...
...

Nej men sluta? Om man har skrivit att man vill skaffa hund när barnen blir äldre, älskar hundar och pratat om hund med vänner när sambon är med så är det ju inte ens en hint längre utan supertydligt?

Och den där konvon är knappast representativ för hur kvinnor pratar :meh:

Nej men sluta? Om man har skrivit att man vill skaffa hund när barnen blir äldre, älskar hundar och pratat om hund med vänner när sambon är med så är det ju inte ens en hint längre utan supertydligt?

Håller med om konversationen. Blir lika irriterad varje gång jag läser den. Tycker den är rent dumförklarande och jag har inga kvinnliga vänner som konvererar så heller.
Däremot att män varken lyssnar eller kommunicerar DET har jag ofta upplevt.

Du tycker det, sambon har uppenbarligen inte den uppfattningen, i så fall hade hund inte varit något problem.

Och jag undrar varför TS aldrig pratat direkt med sambon om sin önskan utan med andra förutom ett SMS där hon nämnt det.

Du tycker det, sambon har uppenbarligen inte den uppfattningen, i så fall hade hund inte varit något problem.

Och jag undrar varför TS aldrig pratat med sambon om sin önskan.
Men hon har väl gjort det? Så tolkar iaf jag det. Hon skriver om att han suttit bredvid henne när hon pratat om hund och sin längtan. De har tom varit i kontakt med uppfödare.

Helt ärligt. Tycker du verkligen att han är tagen på sängen i detta?

Håller med om konversationen. Blir lika irriterad varje gång jag läser den. Tycker den är rent dumförklarande och jag har inga kvinnliga vänner som konvererar så heller.
Däremot att män varken lyssnar eller kommunicerar DET har jag ofta upplevt.

Precis!
Men i detta fallet känns det som att sambon undvikit att ta upp det för då hade de kanske inte blivit sambos. Hela sättet att "lösa" problemet på är helfel.

Och jag undrar varför TS aldrig pratat direkt med sambon om sin önskan utan med andra förutom ett SMS där hon nämnt det.
Jag förstår inte alls varför du spelar djävulens advokat?
En öm punkt som trampats på?

Och hade sambon varit rak hade hen sagt för längesen att hundar inte är dens grej.

Men ursäkta mig, men förklara gärna hur man kan missa att någon vill skaffa hund när de upprepade tillfällen både säger och skriver det?

Sambon har ju tidigare sagt att han älskar hundar.

Nu när barnen är äldre och det blir verklighet så säger han plötsligt tvärnej och vägrar prata om det?

Luktar manipulation lång väg.

Menar du på riktigt att om någon du ska flytta ihop med nämner att de kommer vilja skaffa en viss bil i framtiden, pratar om det med vänner när du är med, pratar om hur mycket du längtar, barnen vet om det, man garanterat nämner det ibland etc. Och sen när det är något år ifrån och den börjar kolla upp bilhandlare, prata om det lite mer etc så anser du det vara rimligt att du helt har missat detta intresse, säger nej, surar ihop och vägrar prata om det?

Alltså hur? Hur kan man ens missa en sån sak? Är det verkligen en rimlig ursäkt att vara så frånvarande från sin sambos intressen och framtidsmål? Förlåt men det är ju helt absurt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 600
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Alla drabbas vi ju då och då av perider då man inte har så mkt ork eller inspiration till saker. Jag är just nu i en sådan. Det hade...
2
Svar
26
· Visningar
2 751
Senast: Fan of Bill
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 467
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama