Jag tycker nog det är rätt konstigt om man inte hör/märker sånt som ens partner pratar om att de vill göra i framtiden.
De har ju dock inte gemensam ekonomi och ts kommer sköta hunden.
Jag tycker ärligt dina argument är konstiga. Jag hör inte allt som sägs ibland sitter jag i tankar, ibland uppfattar jag något fel - det gäller för de flesta jag känner, det känns konstigt att utgå från att folk hör och uppfattar allt korrekt som det var menat och att man bara behöver nämna saker för att nå samförstånd helt utan att få accept på det.
Nu är ju situationen som den är, mannen ifråga vill inte ha hund och de har enligt texten inte haft en allvarlig diskussion om det så hur det uppfattats vet vi inte. Jag tycker egentligen det är oväsentligt. Det är bristen på respekt jag reagerar på, dels att vägra prata om det från sambons sida och att TS diskuterat en familjeangelägenhet med barnen först och nu inte vågar diskutera frågan mer trots att båda verkar överväga om det är en deal breaker . Det tyder i mina ögon på ordentliga brister i kommunikationen och respekten.