Ärligt talat, vilken skithög!!Han är borta 11 h om dagen. Utöver det har han fritidssysslor och hänger mkt (för mkt) framför datorn i ett eget rum. Jag är hemma-människa och trivs i mitt hem. Mina barn likaså. Jag har svårt att förlika mig med tanken att ALDRIG få min önskan uppfylld, att få ha en liten hund, pga en annan människa. Så just nu står jag i valet och kvalet att köpa en och så får han ta ställning till hur han vill göra. Han kommer se det som respektlöst och ta avstånd. Jag är övertygad om att detta kommer bli konflikter och frågan är om det är rätt mot en oskyldig hund som bara vill att alla ska älska den. Vid nåt tillfälle förra året då han också kläckte ur sig ”gör vad ni vill!!”, så kontrade han och sa ”men gör du det trots min protest, så kommer jag också göra något som jag vill!”. Jag frågade, ”vad är det du så gärna vill som jag nekar dig till??”, och ärligt talat så finns det INGET jag hindrar honom till att göra. Vill han raka av sig allt håret -do it. Om du mår bättre av det. Vill du iväg på en resa utan oss och träffa vänner? Do it!
Vad gör han som gör att du måste bo med denna människa?
Han är borta 11 timmar om dagen (jobb?), lägg sen till fritidsintressen (kanske 2 timmar om dagen?), sen sitter han framför datorn tills läggdags gissar jag. Du sköter hela hushållet själv, roddar barn och lagar mat, han blir servad. Klart som fan han inte vill bo med hund. Hunden skulle göra han måste lyfta på arslet och börja hjälpa till. I princip umgås ni alltså bara på helgerna.
Bli särbo!!