Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej aldrig. Men hans syster m familj har haft hund i 12 år och den avgudar han och har passat innan vi blev sambos. En annan nära vän till honom hade hund fram tills för 2 år sedan, o den älskade han också.@ChillyQ Jag är fortfarande nyfiken på om sambon har levt med hund förut? I familjen eller ensam?
När sover han egentligen? Och hur hinner ni ens umgås något?Han är borta 11 h om dagen. Utöver det har han fritidssysslor och hänger mkt (för mkt) framför datorn i ett eget rum. Jag är hemma-människa och trivs i mitt hem. Mina barn likaså. Jag har svårt att förlika mig med tanken att ALDRIG få min önskan uppfylld, att få ha en liten hund, pga en annan människa. Så just nu står jag i valet och kvalet att köpa en och så får han ta ställning till hur han vill göra. Han kommer se det som respektlöst och ta avstånd. Jag är övertygad om att detta kommer bli konflikter och frågan är om det är rätt mot en oskyldig hund som bara vill att alla ska älska den. Vid nåt tillfälle förra året då han också kläckte ur sig ”gör vad ni vill!!”, så kontrade han och sa ”men gör du det trots min protest, så kommer jag också göra något som jag vill!”. Jag frågade, ”vad är det du så gärna vill som jag nekar dig till??”, och ärligt talat så finns det INGET jag hindrar honom till att göra. Vill han raka av sig allt håret -do it. Om du mår bättre av det. Vill du iväg på en resa utan oss och träffa vänner? Do it!
Inte mkt på vardagarna…När sover han egentligen? Och hur hinner ni ens umgås något?
Han skulle i princip inte ens märka av att ni hade hund då hunden kommer sova när han är hemma.Inte mkt på vardagarna…
Dum är han absolut inte. Jag respekterar att han inte vill, men jag bara ÖNSKAR att han kunde ge med sig och se lyckan i det hos oss.Han skulle i princip inte ens märka av att ni hade hund då hunden kommer sova när han är hemma.
Förlåt men jag tycker mest din sambo är dum.
Låt honom skaffa sig en lägenhet om han vill det
Köp en valp!Har ända sedan förra sommaren börjat följa hundkonton. Googlar och letar fakta. Vill lära mig mer. Kollar på hundvideos på youtube och drömmer mig bort om hur det hade känts att ha en egen här hemma. Gå promenader, ta valpkurser, dottern som är helt galen i hundar och tar varje chans att få leka och gosa med en hund vart vi än befinner oss… när vi är på Dollarstore så sneglar jag alltid bort på hundgrejorna men blir ledsen i hjärtat och kan knappt kolla dit för att drömmen antagligen inte blir av. Jag kan inte tänka på något annat. Har t.om ansökt om att få extra semesterdagar detta året för att hänge mig en valp på heltid. Och om det innebär att jag får avstå från att ligga på stranden i flera h denna sommaren, så är det värt det. Så viktigt är det inte för mig. Då lägger jag hellre tiden i trädgården och leker och busar med valpen. Jag är så besviken och ledsen. Om han bara hade kunnat förstå lyckan och glädjen i det. Jag förlorade en närstående detta året och hamnat i en depression. Jag vet att en hund hade kunnat ge mig livsglädje tillbaka och få mig att tänka på annat. Detta är ingen ny idé jag har fått för mig. Detta har jag längtat efter i hela mitt liv och framför allt sedan min syster skaffade två små hundar. Jag älskade att hälsa på henne för att få träffa de små liven. Den ena hunden var så fäst vid mig och skulle alltid upp i knäet. Mina barn är duktiga med djur. De har ett genuint intresse för levande varelser och jag är övertygad om att det hade gjort dem gott.
Och motsatsen händer också hela tiden, att folk fortsätter att ogilla hunden.Nej det händer irl precis hela tiden.
Har du kommunicerat det här till honom så att han vet det? Om du har det: varför vill du bo ihop med en man som knappt är hemma och inte bryr sig om hur du mår och struntar i dina drömmar? (Att det handlar om annat kan jag inte tro på förrän han förklarar varför det tar emot så mycket med hund)Har ända sedan förra sommaren börjat följa hundkonton. Googlar och letar fakta. Vill lära mig mer. Kollar på hundvideos på youtube och drömmer mig bort om hur det hade känts att ha en egen här hemma. Gå promenader, ta valpkurser, dottern som är helt galen i hundar och tar varje chans att få leka och gosa med en hund vart vi än befinner oss… när vi är på Dollarstore så sneglar jag alltid bort på hundgrejorna men blir ledsen i hjärtat och kan knappt kolla dit för att drömmen antagligen inte blir av. Jag kan inte tänka på något annat. Har t.om ansökt om att få extra semesterdagar detta året för att hänge mig en valp på heltid. Och om det innebär att jag får avstå från att ligga på stranden i flera h denna sommaren, så är det värt det. Så viktigt är det inte för mig. Då lägger jag hellre tiden i trädgården och leker och busar med valpen. Jag är så besviken och ledsen. Om han bara hade kunnat förstå lyckan och glädjen i det. Jag förlorade en närstående detta året och hamnat i en depression. Jag vet att en hund hade kunnat ge mig livsglädje tillbaka och få mig att tänka på annat. Detta är ingen ny idé jag har fått för mig. Detta har jag längtat efter i hela mitt liv och framför allt sedan min syster skaffade två små hundar. Jag älskade att hälsa på henne för att få träffa de små liven. Den ena hunden var så fäst vid mig och skulle alltid upp i knäet. Mina barn är duktiga med djur. De har ett genuint intresse för levande varelser och jag är övertygad om att det hade gjort dem gott.
Hade det varit min sambo hade jag tyckt han varit dum vi hindrar aldrig varandra ifrån att uppfylla drömmar.Dum är han absolut inte. Jag respekterar att han inte vill, men jag bara ÖNSKAR att han kunde ge med sig och se lyckan i det hos oss.
Du får ursäkta om jag låter hård nu men för sjutton! Antingen fortsätter du leva och skippa din dröm och var "nöjd" (vilket du inte verkar vara) med livet eller så följer du din dröm och lever ditt liv som DU själv önskar! ❤.Har ända sedan förra sommaren börjat följa hundkonton. Googlar och letar fakta. Vill lära mig mer. Kollar på hundvideos på youtube och drömmer mig bort om hur det hade känts att ha en egen här hemma. Gå promenader, ta valpkurser, dottern som är helt galen i hundar och tar varje chans att få leka och gosa med en hund vart vi än befinner oss… när vi är på Dollarstore så sneglar jag alltid bort på hundgrejorna men blir ledsen i hjärtat och kan knappt kolla dit för att drömmen antagligen inte blir av. Jag kan inte tänka på något annat. Har t.om ansökt om att få extra semesterdagar detta året för att hänge mig en valp på heltid. Och om det innebär att jag får avstå från att ligga på stranden i flera h denna sommaren, så är det värt det. Så viktigt är det inte för mig. Då lägger jag hellre tiden i trädgården och leker och busar med valpen. Jag är så besviken och ledsen. Om han bara hade kunnat förstå lyckan och glädjen i det. Jag förlorade en närstående detta året och hamnat i en depression. Jag vet att en hund hade kunnat ge mig livsglädje tillbaka och få mig att tänka på annat. Detta är ingen ny idé jag har fått för mig. Detta har jag längtat efter i hela mitt liv och framför allt sedan min syster skaffade två små hundar. Jag älskade att hälsa på henne för att få träffa de små liven. Den ena hunden var så fäst vid mig och skulle alltid upp i knäet. Mina barn är duktiga med djur. De har ett genuint intresse för levande varelser och jag är övertygad om att det hade gjort dem gott.
Fast det är ju samma sak där. Då blir man inte tillsammans med någon som redan innan ihopflytten uttrycker barnlängtan. Då är man inte rättvis.Lite OT-
Jag tänker i den här diskussionen på mina vänner som inte vill ha barn. De beskriver bara en känsla av att inte vilja. Inte att det finns några stora anledningar.
Ofta kan folk och familj runt dom fråga varför de inte vill ha barn- är det pga karriär? Är det pga pengar? Det är som att de som väldigt gärna vill ha barn förväntar sig att de som inte vill ha barn ska komma med en bra anledning. Det räcker inte med "jag vill bara inte".
På samma sätt tänker jag att vi som älskar djur behöver respektera att någon "bara inte vill ha djur" .
Så ja... jättetrist situation för TS. Som nu hamnar i läget om hen ska förverkliga sin dröm om hund.
Ja jag håller med. Men problemet är att vi vet ju inte vad som hänt i Ts relation. Vi vet ju bara TS sida. Så vi kan ju inte uttala oss om vad som hände där.Fast det är ju samma sak där. Då blir man inte tillsammans med någon som redan innan ihopflytten uttrycker barnlängtan. Då är man inte rättvis.
Får jag fråga hur du tänkte kring att din partner aldrig samtyckt till att skaffa hund när du planerat och pratat med uppfödare med mera? Och att din partner inte vid någon tidpunkt varit delaktig i ditt planerande? Många skulle nog se det som planer man gör tillsammans som familj.Har ända sedan förra sommaren börjat följa hundkonton. Googlar och letar fakta. Vill lära mig mer. Kollar på hundvideos på youtube och drömmer mig bort om hur det hade känts att ha en egen här hemma. Gå promenader, ta valpkurser, dottern som är helt galen i hundar och tar varje chans att få leka och gosa med en hund vart vi än befinner oss… när vi är på Dollarstore så sneglar jag alltid bort på hundgrejorna men blir ledsen i hjärtat och kan knappt kolla dit för att drömmen antagligen inte blir av. Jag kan inte tänka på något annat. Har t.om ansökt om att få extra semesterdagar detta året för att hänge mig en valp på heltid. Och om det innebär att jag får avstå från att ligga på stranden i flera h denna sommaren, så är det värt det. Så viktigt är det inte för mig. Då lägger jag hellre tiden i trädgården och leker och busar med valpen. Jag är så besviken och ledsen. Om han bara hade kunnat förstå lyckan och glädjen i det. Jag förlorade en närstående detta året och hamnat i en depression. Jag vet att en hund hade kunnat ge mig livsglädje tillbaka och få mig att tänka på annat. Detta är ingen ny idé jag har fått för mig. Detta har jag längtat efter i hela mitt liv och framför allt sedan min syster skaffade två små hundar. Jag älskade att hälsa på henne för att få träffa de små liven. Den ena hunden var så fäst vid mig och skulle alltid upp i knäet. Mina barn är duktiga med djur. De har ett genuint intresse för levande varelser och jag är övertygad om att det hade gjort dem gott.
Jag skummade mest tråden igår och missade att han gett anledningar till varför han inte vill ha hund. Men jag håller med, jag förstår inte varför han säger tvärnej när han inte behöver ansvara för hunden, inte betala för den, osv. Jag förstår absolut att alla påverkas som bor i hemmet, men att säga tvärnej på det sätt som TS sambo har gjort och dessutom vägra prata om det skaver.Samtidigt, om han knappt är hemma, inte ska betala för, träna etc hunden så förstår jag inte varför han ska bestämma hund när alla andra som är engagerade vill ha en liten hund av flera vettiga anledningar. Det har ju även tagits upp att det finns rädsla för att det förstörs golv och skitas ner och svårt att hitta hundvakt. Då makes det ännu mindre sense att skaffa en större hund.
Visst kan jag förstå om man har önskemål av vissa anledningar (typ, man gillar inte päls överallt, vill inte ha dregel i taket, vill kunna ta med hunden hyfsat enkelt, vill inte ha en för sjuk/ömtålig hund. Men för att man har fördomar över att de är bjäbbiga? En mentalt stabil chihuahua eller annan liten hund kommer inte skälla på allt och alla. Så det är väl där man får vara noggrann istället.
Har ända sedan förra sommaren börjat följa hundkonton. Googlar och letar fakta. Vill lära mig mer. Kollar på hundvideos på youtube och drömmer mig bort om hur det hade känts att ha en egen här hemma. Gå promenader, ta valpkurser, dottern som är helt galen i hundar och tar varje chans att få leka och gosa med en hund vart vi än befinner oss… när vi är på Dollarstore så sneglar jag alltid bort på hundgrejorna men blir ledsen i hjärtat och kan knappt kolla dit för att drömmen antagligen inte blir av. Jag kan inte tänka på något annat. Har t.om ansökt om att få extra semesterdagar detta året för att hänge mig en valp på heltid. Och om det innebär att jag får avstå från att ligga på stranden i flera h denna sommaren, så är det värt det. Så viktigt är det inte för mig. Då lägger jag hellre tiden i trädgården och leker och busar med valpen. Jag är så besviken och ledsen. Om han bara hade kunnat förstå lyckan och glädjen i det. Jag förlorade en närstående detta året och hamnat i en depression. Jag vet att en hund hade kunnat ge mig livsglädje tillbaka och få mig att tänka på annat. Detta är ingen ny idé jag har fått för mig. Detta har jag längtat efter i hela mitt liv och framför allt sedan min syster skaffade två små hundar. Jag älskade att hälsa på henne för att få träffa de små liven. Den ena hunden var så fäst vid mig och skulle alltid upp i knäet. Mina barn är duktiga med djur. De har ett genuint intresse för levande varelser och jag är övertygad om att det hade gjort dem gott.
Livet är kort. Gör slut. Köp valpen. (Skaffa ny sambo som vill leva med hund, om det känns intressant.)Livet är kort. Köp valpen.
Men oj, va? Hur kan man ens tänka så, att någons drömmar bara är drömmar den aldrig vill göra verklighet om tillfälle ges?Jag har hört bekanta som haft lite liknande diskussion och där den ena parten utryckte något i stil med "men jag trodde inte det var aktuellt på riktigt att du ville flytta utomlands. Utan jag trodde du bara drömde och att det inte skulle bli verklighet av det." Medan den andra personen blev irriterad och kunde inte förstå att partnern inte lyssnat och förstått.