MissOnly
Trådstartare
Som oerfaren uppfödare har jag aldrig varit med om liknande, ni bukefalister brukar vara väldigt kloka min tik fick valpar för lite mer än 8 veckor sedan och nu har ett par stycken fått flytta till sina nya ägare. Idag ringde en av köparna (hon har haft valpen i 2 dagar), och sa att valpen snuttade maniskt på deras äldre tik. Hon påstod att detta är absolut inte normalt, valpen kunde absolut inte vara 8 veckor och en uppfödarbekant till henne rekommenderade att detta skulle anmälas, valpen hade blivit tagen från mamman alldeles för tidigt hon sa sedan att detta var vi tvungna att lösa, om jag betalade tillbaka 2000 kronor för allt extraarbete detta skulle medföra till henne så skulle hon glömma allt detta. Hennes bekanta hade även sagt att det var alldeles för tidigt att vaccinera valpen, jag vaccinerade de fredag, de fyllde 8 veckor söndag.
Valpen är 8 veckor, så där förstår jag inte riktigt hur hon tänker med att anmäla mig. Vad bör jag göra? Vi har haft en väldigt bra dialog innan hon tingade valpen och hon verkar kunna hund, men det här gör mig väldigt ställd. Valpen är avvand sen 2 veckor tillbaka, tiken har inte velat dia dom alls under den tiden och har sinat helt. Dom har försökt få sig en snutt nån gång men insett att det inte går och låtit henne vara. Jag har nästan alla valparna kvar och de diar henne inte.
Frågan är då, är det fel att sälja en valp vid 8 veckors ålder som är helt avvand men FÖRSÖKER nån gång om dagen ta sig en snutt från mamman utan resultat? Vad bör jag säga till köparen, jag vill inte äventyra en bra kontakt med tanke på valpen?
Valpen är 8 veckor, så där förstår jag inte riktigt hur hon tänker med att anmäla mig. Vad bör jag göra? Vi har haft en väldigt bra dialog innan hon tingade valpen och hon verkar kunna hund, men det här gör mig väldigt ställd. Valpen är avvand sen 2 veckor tillbaka, tiken har inte velat dia dom alls under den tiden och har sinat helt. Dom har försökt få sig en snutt nån gång men insett att det inte går och låtit henne vara. Jag har nästan alla valparna kvar och de diar henne inte.
Frågan är då, är det fel att sälja en valp vid 8 veckors ålder som är helt avvand men FÖRSÖKER nån gång om dagen ta sig en snutt från mamman utan resultat? Vad bör jag säga till köparen, jag vill inte äventyra en bra kontakt med tanke på valpen?