Uttryckte mig nog otydligt för vi fick träffa valparna en gång när de var ca 6 veckor men då visste vi inte vilken som vi skulle få och har förstått att det är vanligt numera att uppfödaren väljer valp. Vi reagerade då, när valparna var 6 veckor, på att en av valparna inte kom fram till oss när de andra kom fram, men sen efter ett tag kom även den valpen fram och bet mig i hälen
, och då kommer jag ihåg att uppfödaren sa att hon är bara lite försiktigare än de andra, men väldigt tillgiven och kärleksfull. Samt att hon inte alls tror det kommer bli något problem med henne och att hon nog kommer bli en fantastiskt familjehund, hon är bara lite egen (men det lät inte negativt). Det var en annan valp som vi gärna ville ha så jag försökte säga att vi gärna ville ha just den valpen (för att inte få den försiktiga/rädda...), men jag kunde förstås ha varit tydligare och sagt att just denna valp vill vi inte ha.
När hon bestämde att det var just denna valp med rädsla som skulle bli vår så tycker jag att det seriösaste (och bästa för valpen) vore om hon ringt innan och förberett oss på hennes problem i lugn och ro så vi hade möjlighet att tänka efter och veta vad vi ger oss in i. När vi kom för att hämta valpen kom valpen fram till mig ganska direkt (vilket jag nu i "bakspegeln" tror att uppfödaren också reagerade på, för hon kommenterade det i stil med att hon inte är så försiktigt, du ser hon kom fram till dig direkt) så vi tänkte inte att hon hade problem och var också så "taggade" på att få en valp över huvud tagit.
Denna valp är väldigt snygg men har ett skönhetsfel som gör att hon inte kommer lyckas i utställningsringen (vilket inte är ett problem för oss då vi inte är intresserad av utställning) så jag är faktiskt osäker på om uppfödaren ens vill ha henne tillbaka.