Säljer hästen, men kanske ändrat mig?

C

C_aroline_

Usch, jag har aldrig sålt häst innan, men nu är det dax, jag ska flytta utomlands och kan inte ta henne med mig.
Hon åker på prov nu till helgen, 1 månad, dom lägger handpenning.
Jag har varit osäker på mitt beslut sedan dom va ´r här och tittade men jag vill sälja, eller egentligen vill jag inte men jag kan inte ta henne med mig.
om det skulle vara så att jag ändrar mig innan köpet går igenom helt, kan jag göra det? bara säga lixom att jag ändrat mig och betala tillbaka handpenningen?
jag vet inte hur det fungerar och för säkerhets skull vill jag ha lite tips och råd innan hon åker. :confused:

Sv: Säljer hästen, men kanske ändrat mig?

Beror lite på hur ni har formulerat kontraktet. Är det prov bara från köparen sida är du bunden av kontraktet (d v s du måste sälja om de vill köpa).

Å andra sidna är ju frågan vilken skada de lider om du bryter kontraktet och begär hem hästen.

varför inte låna ut hästen på foder kanske ev senare köp istället??? Då har du henne kvar o sen kan du sälja henne.

De låter som en bättre ide än att du kanske ångrar dig sen.

Håller absolut med Vår_vinter här.
Mycket bättre att lämna ut på foder först istället för att ångra sig otroligt sedan.

Tänk igenom ordentligt vad du vill.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 187
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar