Sälja till Italien?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Abracadabra
  • Startdatum Startdatum
A

Abracadabra

Min pappa har ett 5-årigt sto efter Lindy Lane som han fått bud från Italien på. Skulle ni våga sälja häst dit? Hon är ju ändå sto och med bra stam så hon borde ju inte hamna på Sicilien eller liknande. Vill gärna ha råd. Han som vill köpa henne är en svensk som bor i Italien...

Sv: Sälja till Italien?

Be honom att ge dig några referenser eller kolla upp om du vet någon som har jobbat eller på något annat sätt varit i kontakt med honom. Borde ju vara de enklaste.

om det är en svensk i italien så är det ju egentligen ingen större skillnad mot att sälja till en svensk i sverige. (förutom avståndet..)
det finns ju både bra och dåliga hästägare i sverige också! och är den potentielle köparen seriös så spelar det väl egentligen ingen större roll vilket land han bor i!
(har själv varit i italien och jobbat med travare, och vet att det finns folk där nere som är väldigt seriösa!)

Jag hoppas på att det blir bra eftersom hon nu är såld och åker i veckan. Det verkar iaf bra och seriöst. Hon var ju inte så billig heller så då borde väl chansen vara större att hon får det bra.

Jag tror inte alls ni behöver oroa er. En värdefull häst tas väl omhand nästan överallt.

lite nyfiken bara.. vart i italien ska hon?

Hej igen!

Hon hamnade utanför Bologna. En tränare vi känner hade varit där vid tillfället hon kom fram och hon hade varit jättefräsch trots den långa resan. Stället verkade mycket fint och tränaren vi känner kommer åka dit minst 1 gång/månad då han har en halva i en häst där, så han kommer ju kunna rapportera hur det går för henne. Mycket skönt!

Italienare är inte sämre på att ta hand om hästarna än någon annan.
Väderleken lär ju vara en plusvariant också.
Konstigt att Lindy Lane avkommor är så populära i Italien...:smirk:
Med tanke på Antonnacci's på Lindy Farms menar jag!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 216
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 489
Senast: Thaliaste
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 675
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 280
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka