Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som kör med det? funkar det?
Jag får biverkningar av p-piller och är rädd för att sätta in spiral...
Blir otroligt provocerad av den attityden! Tyvärr är det inte ovanligt. Vi kvinnor skall stoppa i oss massa hormoner som får oss att må dåligt hela tiden men han kan minsann inte använda kondom "för det är roligare utan".
Strejka tills han förstår hur dum och orättvis han är. Säkra perioder är allt annat än säkra.
Vi testade! Lillasyster landar 30/8. ;-)
Vi testade! Lillasyster landar 30/8. ;-)
Grattis. Vi testade också länge och fick vår sista? augusti 2011. Kan man bara acceptera att det osannolika kan hända och ta ansvar för det, så är det inget problem med "osäkra perioder". Är man helt övertygad om att man inte vill ha barn är det en puckad, osäker och dålig metod.
Jag får biverkningar av p-piller och är rädd för att sätta in spiral...
Jag skulle ha kört på spiral ändå faktiskt, åtminstone om ni inte är beredda att acceptera en graviditet.
Jag har kopparspiral och visst, det var väl knappast det trevligaste jag har gjort, men inte heller det värsta. Prata med barnmorska eller vem som är aktuell, berätta att du är rädd för att det ska göra ont etc så att de kan ge dig tillräckligt med smärtstillande och annat som kanske kan hjälpa.
Jag klarade mig ganska bra på 2 diklofenak -trots att jag blev riktigt nervös när barnmorskan blev förvånad över dosen jag fått då hon själv brukar ge minst det dubbla! :S
På vissa ställen kan väl få spiral insatt när man är nedsövd?
*kl*
Är man rädd för smärtan när man ska sätta in en spiral kan man ju väga det mot hur skön en förlossning är.
![]()