Säkerhets väst f.r.o.m 2009

Sv: Säkerhetsväst f.r.o.m 2009

*kl*

Tycker detta väst snack är töntigt - klart man ska inskaffa lag på säkerhetsväst även för seniorer. Det handlar ju om säkerhet och inget annat !
Dessutom tycker jag att de nya ledade västarna är riktigt snygga - det ser proffsigt ut.
Man borde vara glad att man är junior så att man blir inhysad i att använda väst, för det är med positivt än negativt. Den person som säger att de är osköna eller inte sitter bra har antingen passat ut den fel , eller så är man konsigt byggd!
FÖR väst!

*kl*

Tycker detta väst snack är töntigt - klart man ska inskaffa lag på säkerhetsväst även för seniorer. Det handlar ju om säkerhet och inget annat !
Dessutom tycker jag att de nya ledade västarna är riktigt snygga - det ser proffsigt ut.
Man borde vara glad att man är junior så att man blir inhysad i att använda väst, för det är med positivt än negativt. Den person som säger att de är osköna eller inte sitter bra har antingen passat ut den fel , eller så är man konsigt byggd!
FÖR väst!

:bow::bow::bow:

Stämmer det att det kommer bli lag på stor häst att även där ha säkerhetsväst som det är på ponny vid hoppning???
Tacksam för svar!! Stämmer detta så kommer det skapas protestlistor!! Så är ni av samma åsikt så haka på:devil:S:(:(

jaha så de är OK att vi ponnyryttare är tvugnar att rida runt med skiten men såfort ni på storhäst får något ni inte vill ha ja då ska det ut protestlistor osv. :mad:

Sv: Säkerhets väst f.r.o.m 2009

Jag tycker även att de nya är förskräckligt obekväma.

Im with you!
Jag har testat en massa olika västar och jag har inte varit bekväm med en enda. Jag känner mig bara stel och uppblåst i samtliga. Ägaren till min medryttarhäst har den bekvämaste västen jag testat hittils. En liten, svart, "ledad" sak med dragkedja fram. Den kan jag rida i, faktiskt, men jag är fortfarande inte bekväm i den.
Och nej, snyggt är det inte heller! Speciellt inte dom som har gröna, platta västar på sina fina kavajer :rofl:

Jag tycker det är bra om fler börjar rida med väst. Har tidigare varit emot dessa ting men oj så mkt bättre de skyddar!

Jag tycker självklart att västtvång skall införas även för Seniorer!

Dessutom blir ju sneiorer skörare ju äldre de blir så vfr ska inte de skydda sig på samma sätt som ungarna?

Jag tycker att det är jättebra att det blir mer och mer säkerhetstänkande i ridsporten. Jag har själv räddats livet o även mina kompisar eftersom vi haft säkerhetsväst vid rätt stund. Det tål att tänkas på! Man vänjer sig om man tycker den är obekväm.

Ponnyryttare flyger väl i regel av mer, då de små liven kan vara väldigt busiga. När man är "äldre" så ska man kunna tänka till själv, när man är yngre så bryr man sig inte om "farligheten" i det hela. Själv rider jag inte med väst så kanske hör till den "osmarta" skaran. Kommer att införskaffa en till hösten när jag ska börja träna min 3-åring dock.

Att det är en regel att vi juniorryttare ska ha väst på hopptävling tycker jag bara är bra . Vissa rider så vilt att det nästan ser livsfarligt ut , mycket kan hända ;) Sen tycker jag visst att det finns bekväma säkerhetsvästar ! Har man en rätt utprovad så märks den knappt , och skulle man ramla av så kan man ju vara tacksam att man tog på den ;) Nej , jag tycker nog att ni seniorer ska börja med väst också ! :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 599
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 605
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar