Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 544
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att jag måste sluta störa mig på slöa internetkortade ord annars stör jag ihjäl mig.

Inspo, t ex. Jag VET att det kommer från engelskan men det gör det inte mindre slött.

Och nu har jag sett kvalle också. Istället för kvalitet.

:arghh:

Hahaha var det kanske min bild på hunden som hade dålig kvalle? :angel::angel::angel:

En kompis säger kvalla och DET går ju inte! :mad: Men kvalle är ett alldeles utomordentligt bra ord, så det så :D

(kompisen säger även pröjsa om att betala, deg om pengar, tät om någon som är rik, svida om istället för byta om, knoppa om att sova, snask om godis och myyycket mer, så den typen av uttryck har liksom normaliserats för mig :p)

Finns den som läppbalsam också? :eek::eek:
5762-1.jpg

:up:

B-12. En vitamin som är livsviktig i kroppen. Vanliga symptom på brist är sådana munsår du beskriver, kramp i fötter och/eller vader, trötthet och en hel massa annat. Jag hade ofta sådana munsår förr, nu har jag det aldrig sålänge jag sköter intaget.
Fast jag undrar jag, äter kött ganska regelbundet och äter kosttilskott där den finns med, brukar inte ha munsår. Jag googlade det förut.

För mig brukar Idomin vara det enda som fungerar när jag får sånt!

Idomin? Varför känner jag igen det, funderar på vad det är nu igen.... visst är det en vit tub med två gula linjer eller nått va??

Jag använder mig också av idominkuren, det är den bästa! Eftersom jag bor i norr blir läpparna såååå torra när det är svinkallt och det enda som hjälper är idominlager på nätterna. Ibland har jag också försvarets hudsalva under dagen.

Jag använder mig också av idominkuren, det är den bästa! Eftersom jag bor i norr blir läpparna såååå torra när det är svinkallt och det enda som hjälper är idominlager på nätterna. Ibland har jag också försvarets hudsalva under dagen.
AH! Där sa/skrev du något jag inte tänkte på, får det bara på vintern nu när jag tänker efter. :eek:
Hmm, kanske får försöka smita in på nått apotek i veckan... :cautious:

AH! Där sa/skrev du något jag inte tänkte på, får det bara på vintern nu när jag tänker efter. :eek:
Hmm, kanske får försöka smita in på nått apotek i veckan... :cautious:

Ja gör det! Om läpparna är riktigt torra kan det vara lite bökigt att få av idominet på morgonen, brukar fukta en handduk då och skrubba lite lätt. Iaf jag måste oftast torka bort lite på morgonen, tar så mycket på kvällarna :D

Jag märker jättejättestor skillnad på mina läppar när det blir kallt. Nu har det varit några dagar med under -10 och mina läppar reagerar direkt.

@Wysiwyg Jag kör också med försvarets hudsalva dagtid, idomin nattetid vid behov :up: :D.

:D Great minds osv!

Ja gör det! Om läpparna är riktigt torra kan det vara lite bökigt att få av idominet på morgonen, brukar fukta en handduk då och skrubba lite lätt. Iaf jag måste oftast torka bort lite på morgonen, tar så mycket på kvällarna :D

Jag märker jättejättestor skillnad på mina läppar när det blir kallt. Nu har det varit några dagar med under -10 och mina läppar reagerar direkt.
Kan tänka mig detta. :up:

(kompisen säger även pröjsa om att betala, deg om pengar, tät om någon som är rik, svida om istället för byta om, knoppa om att sova, snask om godis och myyycket mer, så den typen av uttryck har liksom normaliserats för mig :p)

Fast alla de där (utom snask, tror jag, det är mer spritt) är ju gammal stockholmska. Det är inte kvalle. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 185
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 742
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka