Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 548
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur mycket snö har det kommit? Och i vilken landsdel bor du, ungefär? Vi har ganska kallt här och jag vill inte pulsa i snö i morgon (eller idag kanske) när jag ska på hundpromenad.
5-10 cm här. Och mer kommer.
Har bytt till sommardäck och ska jobba imorgon, 3½ mil hemifrån.
Får se till att köra väldigt försiktigt.

Folk som avslutar ett resonemang med "bara en tanke". Jag vet inte varför jag stör mig orimligt på det men det är oftast inte särskilt slipade resonemang och de verkar så nedvärderande mot andra, som om de är den enda som någonsin tänkt något så smart.
Kan även ha att göra med att de två senaste sådana jag läste var av inte-rasist-men stuket.
Ja! Om det är bara en tanke, varför framför man då åsikten? Då är den ju inte bara en tanke längre.

Personer som söker asyl i Sverige kan tydligen skaffa sig dubbla identiteter genom att besöka olika myndigheter. Det här berättade de på nyheterna igår. Det här vill skatteverket få möjlighet att kolla upp för att kunna få stopp på på det.Den möjligheten har de inte idag, vilket er kriminella invandrare full frihet att begå brott här i Sverige.

Amateur Pethesd

Allt bankande och alla konstiga ljud som dyker upp här hela tiden. Igår "surrade" det utifrån på ett extremt enerverande sätt och när vi skulle sova var det typ nån som bankade in plugg i en betongvägg men som inte vågade ta i ordentligt. Så det bankade i väggen i eeeevigheter. Idag är den nån jävel som står och piskar mattor på en balkong och det låter helt förjävligt. Stängde balkongdörren men det tar sig igenom ändå som ett dovt basljud som får det att bulta rejält i min skalle. Gaaaah :arghh:

Eller när en ensam förälder ska börja skolan som bara börjar en gång/år eller börja jobba på det nya jobbet som inte kan vänta och att inte ta jobbet innebär arbetslöshet. Det behöver inte tyda på grava brister i hemmet att någon under året går på förskolan.
Fast det måste ju vara väldigt ovanligt med barn under 1 år som börjar på förskola? Jag har jobbat i verksamheten i 10-15 år och aldrig varit med om det.

För övrigt - och för att bidra till diskussionen om små barn i förskola - så kan jag ju tillägga att det finns både fördelar och nackdelar med att börja i förskolan som 1-åring.
http://forskolan.se/sma-barn-far-illa-i-forskolan/

Fast det måste ju vara väldigt ovanligt med barn under 1 år som börjar på förskola? Jag har jobbat i verksamheten i 10-15 år och aldrig varit med om det.

För övrigt - och för att bidra till diskussionen om små barn i förskola - så kan jag ju tillägga att det finns både fördelar och nackdelar med att börja i förskolan som 1-åring.
http://forskolan.se/sma-barn-far-illa-i-forskolan/

Ja det är ovanligt men det händer.

Att det är fruktansvärt blåsigt och kallt och eftersom det spöregnade när jag nattade hästarna igår så är min tjocka jacka fortfarande dyngsur...

Jag stör mig på folks kepsar. Såna med snapback, som knäpps baktill. Ser så många som drar åt dem på innersta hålet så att kepsen sitter som en dumstrut uppe på huvudet! Varför?! Det ser så jävla dumt ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka