Saker som stör mig orimligt mycket, eller orimliga saker som stör mig. Del 4

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 016
  • Visningar Visningar 113 548
Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig obeskrivligt idag på att jag, som är nästan pedantisk när det gäller källsortering och återvinning, idag lyckades vräka en hel kasse med PLAST rätt ner i metallcontainern på återvinningsstationen. Jag insåg det för sent och nu ligger all min plast där bland metallburkarna - en av plastburkarna med MITT NAMN på då det var en tom plastbytta från apoteket. Så nu får jag väl böter också, som salt i det nedra såret.

(Ska tilläggas att containrarna alla ser exakt likadana ut och dessutom flyttas runt så man måste ha stenkoll på vilken som är vilken. Idag blåste det som attan och jag hade fullt sjå att hindra påsarna från att flyga iväg i vinden. Min ursäkt. Eller nåt...)
Är inte återvinningsstationer bemannade? Tänker att man kan leta upp nån som jobbar där och berätta vad som hänt kanske?

Är inte återvinningsstationer bemannade? Tänker att man kan leta upp nån som jobbar där och berätta vad som hänt kanske?
Nä. De töms en gång i veckan eller nåt. Det är inte en tipp utan en station med återvinningscontainrar intill ICA Maxi. Inte når man ner själv heller så grejjerna går att fiska upp. Suck... :(

Stör mig orimligt mycket på att jag lyckats slarva bort mobilen från det att jag gick upp från sängen till det att jag kom fram till ytterdörren... Min arbetsmobil som är fulladdad men på ljudlös så det går ite att ringa till den för att lyssna på vart den är.

Suck...

Stör mig orimligt mycket på att jag lyckats slarva bort mobilen från det att jag gick upp från sängen till det att jag kom fram till ytterdörren... Min arbetsmobil som är fulladdad men på ljudlös så det går ite att ringa till den för att lyssna på vart den är.

Suck...
Det där är jag expert på att göra, givetvis är den alltid på ljudlös då:meh:
Men det går på nåt sätt via datorn (tror jag,r sambon som räddat mig :p) att spåra en Android iaf:up: Dels ser man positionen och dels börjar telefonen tjuta nåt hysteriskt trots att ljudet är avstängt

Det där är jag expert på att göra, givetvis är den alltid på ljudlös då:meh:
Men det går på nåt sätt via datorn (tror jag,r sambon som räddat mig :p) att spåra en Android iaf:up: Dels ser man positionen och dels börjar telefonen tjuta nåt hysteriskt trots att ljudet är avstängt
Hur gör man detta? Och kan man göra det när jag inte står på telefonen utan det är ju jobbet? Alltså.. detta vore ju väldigt bra för min del :D

Funderar på att köpa sådan där keyfinder och sätta i telefoner nycklar ja you name it. Problemet är väl att jag tappar bort själva keyfindern :rofl:

Jag stör mig obeskrivligt idag på att jag, som är nästan pedantisk när det gäller källsortering och återvinning, idag lyckades vräka en hel kasse med PLAST rätt ner i metallcontainern på återvinningsstationen. Jag insåg det för sent och nu ligger all min plast där bland metallburkarna - en av plastburkarna med MITT NAMN på då det var en tom plastbytta från apoteket. Så nu får jag väl böter också, som salt i det nedra såret.

(Ska tilläggas att containrarna alla ser exakt likadana ut och dessutom flyttas runt så man måste ha stenkoll på vilken som är vilken. Idag blåste det som attan och jag hade fullt sjå att hindra påsarna från att flyga iväg i vinden. Min ursäkt. Eller nåt...)
Även om det så klart är ett sjukt retligt misstag, så kan jag lugna dig med att metallen inte blir förstörd av det :) Vissa andra containrar kan du ju sabba genom att lägga fel, men inte metallcontainern!

Människor överlag, det irriterar mig nu.
Eftersom det är jag som är den gemensamma faktorn så skulle man ju kunna tro att det är min irritationsribba som är lägre, men njääh...jag väljer att tro att det är folk som är extra dumma och irriterande nu :p

T.ex. en person i min närhet verkar ha någon sorts aversion mot skägg, kommenterar hela tiden när hon ser ett hur ohygieniskt det måste vara. Man måste inte tycka det är snyggt, men kan inte förstå hur ett skägg som sköts om skulle vara annorlunda än resten av huvudhåret :confused:

En annan tycker jag bara gnäller hela tiden och känns lite sådär allmänt bitter.

En tredje är, i brist på bättre ord, elitistisk. Anser sig även alltid ha de bästa lösningarna på allting, trots det är uppenbart att det inte är genomtänkt. Har även en massa åsikter a'la "det och det hör inte hemma på vägarna, det borde förbjudas" o.s.v...

:arghh:

SJUKT irriterad på att jag gjort mig i ordning för ett ragg som jag skulle till ikväll. Skulle i princip bara sätta på mig kläder när jag får en mellanblödning...:meh::banghead: Vet ju inte hur mycket det blir av den.

Stör mig på att min mobil inte vill ta laddning längre. Satte i sladden och den började inte ladda, lät den ligga med sladden i. Den var nere på 18%, senare när jag tittade till den var den uppe på 45% men laddade fortfarande inte... fast tja den är ändå 6 år, hoppas jag får en fet lön imorrn så jag kan köpa en ny i helgen... orkar inte hålla på med den längre. Tog fram min gamla mobil och håller på å laddar upp den, eventuellt kan jag få låna en mall, så mitt simkort passar i den igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker! 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
133 281
Senast: Lilla
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 771
Senast: qitis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 916

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka