Saker man blir orimligt arg över

Blev idag orimligt jäkla arg över att ordern på min nya telefon som jag beställt hade annullerats bara för att jag var tvungen att hämta ut den inom 48h när jag ville flytta över mitt befintliga nummer. Särskilt eftersom det stod inom 7 dagar i orderspecen och det var vad de sa på Comviqs kundtjänst när jag beställde telefonen :mad: Blev ÄNNU mer förbannad över att jag dessutom var tvungen att stå i kö och se vart min telefon fanns hos alla Pressbyråns på centralstationen i Göteborg (vet ni hur många det finns?! FEM STYCKEN!), för att efter en halvtimme få kontakt med Comvig och inse att dom annullerat ordern.
Gah!

Och nu blev jag lika förbannad över det igen, suck.
Om det står 7 dagar i den skrivna orderspecen så är det det som gäller, säg till deras kundtjänst att dom vackert får skicka en ny! Blir så fantastiskt jätteirriterad på företag som säger en sak och sen bara gör nåt helt annat så ska man fatta det telepatisk!! Plus att man alltid ska behöve ringa 34 samtal stå i 18 timmar telefonkö för att nån ska tala om att nä men det borde dom sagt när du pratade med dom... Jaha men om dom inte gjorde det då?!
Eller som på jobbet; beställde hämtning av 4 kartonger till i fredags. Dom måste stå i butiken då dom inte vill hämta på lagret, ingen kommer fredag så på måndag när jag kommer är dom kvar. Ringer och får svaret:
"men det står lastat i vårt system"
Jag: jamen det är dom inte
"är du säker på det?"
-ja jag står och tittar på dom...
"jaha så du är säker på att dom inte hämtat dom"
-..........................
"jag lägger en hämtning till idag"
-så dom kommer helt klart idag?
"ja absolut!"
Jag kommer idag och vad står kvar i butiken? Kartongerna.... Ringer igen:
"Men det står lastat i vårt system"
-ja det gjorde det igår med men ni lovade komma igår och hämta dom
"Så du är säker på att dom inte hämtat dom?"
-Ja..... jag står och tittar på dom satans kartongerna precis som jag gjorde igår och i fredags....
"Ja, ja bokar en hämtning till imorn"

Får väl se om dom kommer annars kommer jag implodera. Det är inte hjärnkirurgi, ni ska hämta 4 kartonger!

Jag vet inte hur det fungerar när det är upphämtning på plats?
Comvig har så man kan hämta upp på närmaste Pressbyrå/7eleven, men när jag kom dit hade min order annullerats... gah!

Jag vet inte hur det fungerar när det är upphämtning på plats?
Comvig har så man kan hämta upp på närmaste Pressbyrå/7eleven, men när jag kom dit hade min order annullerats... gah!
Säg till dom att du kommer nedbringa blöta strumpor och tröskelstötar med blå tår i all evighet över alla anställda på comviq om dom inte skickar ut en ny telefon! Eller så kan du bara envist hänvisa till den skrivna specen, men det första är roligare :)

Idag blev jag orimligt irriterad när jag åkte till ICA Maxi enbart för att köpa Lindahls nya kvarg, som jag inte smakat än. Fanns den? Nej, bara en skylt med "slut hos leverantör"
Sen hade de inte Läkerol "Salty caramel" heller. Skitaffär!

Jag kan bli orimligt irriterad när jag frågar efter laktosfri mjölk och dom ger mig mandelmjölk eller soyamjölk utan att fråga om det går lika bra! Det är inte samma sak! Laktosfri är just laktosfri, soyamjölk är något helt annat oätbart... och när det gäller mandelmjölk så kan man ju faktiskt va allergisk vilket jag påpekade senast jag bad om laktosfritt, dom sa ja, jag dubbelkollar alltid vad dom faktiskt använder och jag ser mandelmjölk. Då sa han bara: jaha jag trodde det va typ saksamma.. det där med allergi tänkte jag inte på!

Säg till dom att du kommer nedbringa blöta strumpor och tröskelstötar med blå tår i all evighet över alla anställda på comviq om dom inte skickar ut en ny telefon! Eller så kan du bara envist hänvisa till den skrivna specen, men det första är roligare :)

Haha, jag tror jag ska göra det :D
Kul när det inte fanns en enda Iphone6 i guld i hela Göteborg som jag kunde ta i stället heller :mad:

Den handlar om hur en domare i USA missbrukar sin maktposition och sänder barn, i mellanstadie ålder och uppåt till ungdomsanstalt i flera år pg bagateller som svordomar, myspace sidor och småbråk med klasskompisarna. 3000 ungar lyckades han sy in innan innan han blev påkommen med att ta mutor, ju fler ungar anstalterna hade desto mer pengar fick domaren och anstalterna. Resultatet blev som man kan tänka sig förödande för barnen där posttraumatisk stress och självmord förekommit. Föräldrarna lurade till att avsäga sig försvarsadvokater och skriva på papper utan att veta vad de handlade om.

Alltså äkta svineri på hög nivå...

Nu är jag arg igen.

Att det ska vara komplett jävla omöjligt att föra över bilder från ajfånen till datorn utan att behöva ladda hem en massa mystiska program och krångla! :mad:
ALLA andra tekniska apparater kommer man åt innehållet på genom att stoppa USB-sladden i USB-uttaget, varför måste iPhone vara så jävla speciell?!:arghh:

Teknikstrul i allmänhet får mig att gå i taket och vilja kasta fanskapet åt helvete, särskilt som jag vet att det säkert finns en smart lösning någonstans som jag inte begriper.. :angel:

Att det ska vara komplett jävla omöjligt att föra över bilder från ajfånen till datorn utan att behöva ladda hem en massa mystiska program och krångla! :mad:
ALLA andra tekniska apparater kommer man åt innehållet på genom att stoppa USB-sladden i USB-uttaget, varför måste iPhone vara så jävla speciell?!:arghh:

Teknikstrul i allmänhet får mig att gå i taket och vilja kasta fanskapet åt helvete, särskilt som jag vet att det säkert finns en smart lösning någonstans som jag inte begriper.. :angel:
Kan du inte maila dom?

För jag antar att datorn är en PC?

Men, det är ju så jag gör? Kopplar in via USB, och så har jag den under "Den här datorn".

Sen är jag ungefär lika irriterad som dig när det gäller att ladda upp musik på iphonen... men har resignerat och köper tjänsten av Spotify istället. :meh:

Nix, ingen iPhone där..

Mejla fungerar ju, men det är så irriterande att behöva mejla fem bilder i taget istället för att bara kunna kopiera ett par hundra och klistra in där man vill ha dem:meh:

Jag kom på en sak till.
Väder, jag ogillar väder :cautious: iallafall om det inte innefattar temperaturer över 10 plusgrader och strålande sol.
Jag kokar inombords när regnet vräkt ner och allt allt allt är blött :rage: när det bara rinner i ansiktet, skorna fastnar i leran och så gärna att nåt strular på det!
Kyla orkar jag inte ens gå in på vad jag känner för :meh:

Men så konstigt! Har nåt minne av att jag fick godkänna datorn i mobilen innan det fungerade. I och för sig har jag en gammal 4S, du kanske har nån nyare version?

Och då kan jag ju passa på att bli arg över att min 4S är gammal och bör bytas ut. Och därmed behöver jag byta ut alla laddare inklusive billaddaren, FM-sändaren jag har till bilstereon och högtalaren på jobbet. Irriterande överhuvudtaget med alla olika laddare, jag har en låda full med elladdare jag inte vågar slänga men ändå har jag prylar som saknar just SIN laddare.

Dammsugning gör mig riktigt orimligt arg. Jag förvandlas till ett monster varje gång jag måste handskas med den där vidriga tingesten, och jag vet egentligen inte varför. Det finns många andra sysslor som jag tycker hjärtligt illa om på ett mer stillsamt sätt, men just dammsugning gör mig förbannad, trots att jag egentligen gillar att se resultatet. Det närmsta jag kommer en förklaring är att kombinationen av ljudet och den otympliga hanteringen gör att min annars ganska rymliga bägare rinner över. Kanske mest ljudet - grannen ovanför har renlighetsmani och kan dammsuga 5-6 gånger per dag, och jag gnisslar tänder och muttrar svordomar varje gång.

Jazz blir jag också orimligt arg av, särskilt den mer experimentella varianten. Det är tydligen ganska vanligt att folk blir aggressiva av jazz, läste jag i någon undersökning för några år sedan. Något med strukturlösheten, gissar jag - det är i varje fall det det handlar om för mig.

Nix, ingen iPhone där..

Mejla fungerar ju, men det är så irriterande att behöva mejla fem bilder i taget istället för att bara kunna kopiera ett par hundra och klistra in där man vill ha dem:meh:
Jag har aldrig haft några problem med att överföra bilder, så fort jag sätter i kontakten frågar den jämt om jag vill flytta, rätt tjatig med andra ord. :cautious: Både 4S och 5S.

Jag blir orimligt arg på alla regler för arbetslösa! Jag är inne i jobb- och utvecklingsgarantin och idag var första gruppträffen. Den började kl 8 så jag var tvungen att fixa barnvakt som kunde lämna på dagis åt mig. Det enda vi gjorde var att söka jobb, precis samma sak som jag gör hemma! Enda skillnaden är att hemma kan jag koncentrera mig bättre eftersom jag slipper störande muppar. Och det här måste jag stå ut med resten av veckan också. Så jävla värdelöst!

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama