Saker man blir orimligt arg över

Att det ska vara komplett jävla omöjligt att föra över bilder från ajfånen till datorn utan att behöva ladda hem en massa mystiska program och krångla! :mad:
ALLA andra tekniska apparater kommer man åt innehållet på genom att stoppa USB-sladden i USB-uttaget, varför måste iPhone vara så jävla speciell?!:arghh:

Teknikstrul i allmänhet får mig att gå i taket och vilja kasta fanskapet åt helvete, särskilt som jag vet att det säkert finns en smart lösning någonstans som jag inte begriper.. :angel:
Köp en Mac dator så funkar allt
PC skiten kan du slänga, helt rätt!

Jazz blir jag också orimligt arg av, särskilt den mer experimentella varianten. Det är tydligen ganska vanligt att folk blir aggressiva av jazz, läste jag i någon undersökning för några år sedan. Något med strukturlösheten, gissar jag - det är i varje fall det det handlar om för mig.
Jag ser också rött av jazz. :rage:

Inte blev det bättre den vinter jag jobbade på kansliet till en musikskola och saxofonisterna hade ett rum tvärsöver korridoren där de övade långa toner. :rage:
I timmar.
Visste inte ens att man behövde öva långa toner när man spelar saxofon.

Jag ser också rött av jazz. :rage:

Inte blev det bättre den vinter jag jobbade på kansliet till en musikskola och saxofonisterna hade ett rum tvärsöver korridoren där de övade långa toner. :rage:
I timmar.
Visste inte ens att man behövde öva långa toner när man spelar saxofon.

Ja men guuuuud!!!!!
Finns det något mer störande och stressande än munter Jazz? När jag bodde i Kungshamn hade de en veckas Tradjazzfestival varje sommar. En hel vecka där folk stod i varje gathörn och truddiluttade. Det var som att ha dött och hamnat i helvetet :yuck:

Ja men guuuuud!!!!!
Finns det något mer störande och stressande än munter Jazz? När jag bodde i Kungshamn hade de en veckas Tradjazzfestival varje sommar. En hel vecka där folk stod i varje gathörn och truddiluttade. Det var som att ha dött och hamnat i helvetet :yuck:

Och jag sällar mig till skaran som inte står ut med trudeluttandet. Finns det något värre än jazz?

Ja men guuuuud!!!!!

Förlåt men - Hahahaha!:laugh::laugh::laugh:

Jag blir orimligt arg när människor inte kan uttala ord korrekt. När min kära mor säger "jåågartt" istället för yoghurt vill jag ställa mig upp och skrika rakt ut OCH gör det även ibland. Jag AVSKYR det! Det gör mig orimligt arg.
Eller när folk nere i södern håller på att byta plats på bokstaven L i tid och otid, ex. "nycklen" och "cyklen". GAAAH :rage:
Eller när jag hör ordet "jumper" :meh:

Inkorrekt användning av de/dem får mig att vilja skrika åt personen i fråga hur i helvete det kan vara så jäkla svårt att inte fatta hur en korrekt användning av de små enkla orden kan vara så förbaskat svårt.

Idioter som, så fort det blir snö, glömmer bort hur man parkerar sin bil. Ska det var så fruktansvärt svårt att utan referenslinjer på marken förstå hur man parkerar sitt fordon? Hur kan det vara så svårt?! :rage:

Då klipper man upp dammsugarpåsen försiktigt, häller över innehållet i en soppåse ännu försiktigare, knyter ihop soppåsen, tejpar igen dammsugarpåsen, sätter i dammsugarpåsen i dammsugaren och volia! Du kan dammsuga igen :up:

Hälsningar hon som en gång hade extremt taskig ekonomi :angel:

Ingen tejp hemma (och inte nål o tråd heller) ;)

Ja men guuuuud!!!!!

I min ungdom bodde jag i Gamla Stan och det var fanimej inte bara en vecka de sk.musikerna spelade. Det var dygnet runt nästan, Västerlånggatan borde vara belagd med "klinka-på-gitarren" förbud. Hade man tur så kunde man få en tupplur efter 2 på natten.:crazy:

Jag blir orimligt arg när människor inte kan uttala ord korrekt. När min kära mor säger "jåågartt" istället för yoghurt vill jag ställa mig upp och skrika rakt ut OCH gör det även ibland. Jag AVSKYR det! Det gör mig orimligt arg.
Eller när folk nere i södern håller på att byta plats på bokstaven L i tid och otid, ex. "nycklen" och "cyklen". GAAAH :rage:
Eller när jag hör ordet "jumper" :meh:

Inkorrekt användning av de/dem får mig att vilja skrika åt personen i fråga hur i helvete det kan vara så jäkla svårt att inte fatta hur en korrekt användning av de små enkla orden kan vara så förbaskat svårt.

Idioter som, så fort det blir snö, glömmer bort hur man parkerar sin bil. Ska det var så fruktansvärt svårt att utan referenslinjer på marken förstå hur man parkerar sitt fordon? Hur kan det vara så svårt?! :rage:
Det är som när min pappa säger Peugot som det stavas och inte som det uttalas. När jag var yngre gjorde det mig vansinnig att jag tyckte det var fruktansvärt pinsamt. Nu tycker jag det är rart och en anledning att retas. :angel:

Kom på en till, hade ett ex som uttalade det Musli och inte Müsli. Gjorde mig lika frustrerad varje morgon. :o

Idag har jag varit oresonligt irriterad och arg över butiken där jag - tyvärr - köpte min nya spis.

Idag var jag in och ville ha reda på leveransdag. De betedde sig som om det var en ynnest att ha fått handla hos dem och suckade djupt över att den skulle levereras också.

SERVICEYRKE för bövelen!! :rage::rage::rage:

Idag blev jag orimligt arg över att jag fick en katalog från Ulla Popken. :rage:
Har ju mailat dem för några år sen och sagt upp papperskatalogerna. :banghead: Måste man maila varje år och påminna om det typ?? :mad:

Nu är jag topp tunnor skogstokig på lärare som vill att man ska läsa i litteratur som inte går att få tag på! Eller jo, har hittat 2 referensex på ett annat universitetsbibliotek typ 12 mil (enkel resa) från mig. Roadtrip?:rage:
Funderar febrilt vem jag ska ringa och skälla på. Är boken viktigt för kurserna som hålls så måste det väl ändå finnas ett referensex?!:banghead:

Ja men guuuuud!!!!!
Jazz som är så härligt!

Jazz som är så härligt!

Skönt att jag inte är ensam!
Min pappa är jazzmusiker på fritiden (ehyrm...han är pensionär sen hundra år, men ändå) och jag älskar jazz.

Kom på en grej som stör mig och det är att när man här hemma hos folk som har musik eller TVn igång men ingen varken lyssnar eller tittar utan det är mest som det sällskap. Det är skitjobbigt för mig som är ganska lomhörd.

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama