Saker man blir orimligt arg över

Insåg just att även Melodifestivalen gör mig arg! Jag ogillar den typen av massproducerad musik nåt enormt och vägrar att titta på det men det går ju inte att komma undan skräpet. Står i tidningen om alla löjliga bråk hela tiden :banghead: och en massor med dåliga låtar går på repeat på radion på jobbet så man måste lyssna :rage::rage::rage:.

Det är inte heller ett dugg upplysande att säga att en ska åka till Norrland.

Jag säger alltid att jag ska åka till Norrland/har varit i Norrland. :D
Det är dock avsiktligt, för att jag inte avslöjar detaljer om mig själv (som var jag kommer ifrån) online. Och "Norrland" accepteras för det mesta rakt av som en fullt rimligt beskriven destination. :laugh:

Det måste väl ändå sägas att man pratar mer lika i Norrland än i ex Götaland? (I alla fall bland yngre människor.)

Nä, verkligen inte! :laugh:
Inte mer än att alla i Söderland pratar stockholmska i så fall. :D

Jag är en person med hyfsat mycket temperament men har genom åren ändå lärt mig att inte hetsa upp mig över saker som inte är lönt att bli arg för. Men, så finns det ett par saker, saker som inte alls har någon betydelse egentligen men jag blir ändå otroligt arg varje gång det sker. Har ni sådana? här är mina

1: Folk som använder, men inte kan stava till Swish.

Att vissa stavar dåligt stör mig inte så mycket i övrigt, eller det gör mig åtminstone inte ARG, men felstavningarna av swish gör mig upprörd varje gång.

2: Det faktum att jag får reklam på söndagar trots att jag har två skyltar om att jag INTE vill ha reklam.

Varje vecka funderar jag ut diverse arga lappar i mitt huvud för att ge igen på detta avskyvärda brott, som jag inte sätter upp. För att sedan bli ännu argare nästa gång.

Jag blir så sjukt provocerad av att folk säger att de har en vallhund om hunden råkar tillhöra rasgrupp 1.
Vallhund är inte något de föds till, det är något de utbildas till. Och det är i princip bara BC och WK i sverige som har anlag till att bli vallhundar med god djurhantering.

Att påstå att ens sheltie/AK/pyrre/belgare/pappis/labbe/whatever är en vallhund för att den ibland skuttar runt tama får är så sjukt nedlåtande mot allt vad vallning och vallhundsutbildning innebär. Det är som att köpa en kamera, fota i fullt automatläge och så kalla sig fullfjädrad fotograf. Fast värre, eftersom det är en tredje part inblandad (vallningsdjuren) som får lida.

Eller folk som tycker att det är sak samma om BC avlas på vallning, färg eller sport. Och som aktivt motarbetar rasens syfte genom kryphål hos SKK och på så vis lyckas regga och avla på dessa fluffiga avarter. ¨

Det är mina triggers deluxe.

ÅÅhhh, ååhh, åhh, jag har kommit på en till! (vet ej om den redan tagits upp) Kom hem från min promenad med jycken i morse och var riktigt, jävla asförbannad! FÖR ATT FOLK PLOCKAR UPP HUNDBAJS I PÅSEN OCH SEN SLÄNGER PÅSEN I NATUREN!! Jag räknade till 29 påsar på en 200 m sträcka, asså vafan!! :rage::rage::rage::rage::rage:
Och då bor jag i en liiten jävla håla på landet! Varför ens göra sig jobbet att plocka upp skiten när man ändå inte vill ta med sig påsen till närmsta soptunna!

Då kom jag genast på en till, blir sjukt förbannad på min kommun som inte vill sätta ut mer än en handfull soptunnor i naturområdet i hela byn, då det inte är värt pengarna här ute!! SERIÖST??!?!:banghead:

Jag blir så sjukt provocerad av att folk säger att de har en vallhund om hunden råkar tillhöra rasgrupp 1.
Vallhund är inte något de föds till, det är något de utbildas till. Och det är i princip bara BC och WK i sverige som har anlag till att bli vallhundar med god djurhantering.

Att påstå att ens sheltie/AK/pyrre/belgare/pappis/labbe/whatever är en vallhund för att den ibland skuttar runt tama får är så sjukt nedlåtande mot allt vad vallning och vallhundsutbildning innebär. Det är som att köpa en kamera, fota i fullt automatläge och så kalla sig fullfjädrad fotograf. Fast värre, eftersom det är en tredje part inblandad (vallningsdjuren) som får lida.

Eller folk som tycker att det är sak samma om BC avlas på vallning, färg eller sport. Och som aktivt motarbetar rasens syfte genom kryphål hos SKK och på så vis lyckas regga och avla på dessa fluffiga avarter. ¨

Det är mina triggers deluxe.
Skitsnack, det finns/fanns belgare med godkända vallprov i Sverige, så nått svammel om att det "bara" är BC och WK som har anlag är rena svamlet. Sen att det är lögn i helvete att få träna med andra raser än BC och WK beror på att de andra hundägarna inte är intresserade av att släppa fram andra raser, du är inte välkommen om du vill börja valla! Snacka om löjligt fisförnäma åsikter och ageranden. :banghead:

Skitsnack, det finns/fanns belgare med godkända vallprov i Sverige, så nått svammel om att det "bara" är BC och WK som har anlag är rena svamlet. Sen att det är lögn i helvete att få träna med andra raser än BC och WK beror på att de andra hundägarna inte är intresserade av att släppa fram andra raser, du är inte välkommen om du vill börja valla! Snacka om löjligt fisförnäma åsikter och ageranden. :banghead:

Är du allvarlig?

Det finns en (1) belgare som gått VP, den är född 94. VPt på den tiden var ett skämt. Även dagens VP är fullt möjligt att utföra på ren dirigeringslydnad med vilken hund som helst, och säger väldigt lite om faktisk vallning.

Djurhantering med hund är en balansgång och får inte ske på djurens bekostnad utan ska vara en vinst i deras välfärd. För att det ska vara möjligt så krävs det att hundarna är avlade för syftet och har en hög grad av djurkänsla och förutseende. Det finns bara två raser som avlas på det - BC och WK.

Det är en j-la skillnad på vallning och att ha en hund som kan dirigeras runt signaldöda träningsfår på kommando. Som djurägare och vallhundstränare är det självklart för mig att inte släppa hit hundar av raser som inte avlats för att valla. Och då menar jag inte för 50 år sedan, eller individer uppe i obskyra byar i hemlandet.

Senast ändrad:
ÅÅhhh, ååhh, åhh, jag har kommit på en till! (vet ej om den redan tagits upp) Kom hem från min promenad med jycken i morse och var riktigt, jävla asförbannad! FÖR ATT FOLK PLOCKAR UPP HUNDBAJS I PÅSEN OCH SEN SLÄNGER PÅSEN I NATUREN!! Jag räknade till 29 påsar på en 200 m sträcka, asså vafan!! :rage::rage::rage::rage::rage:
Och då bor jag i en liiten jävla håla på landet! Varför ens göra sig jobbet att plocka upp skiten när man ändå inte vill ta med sig påsen till närmsta soptunna!

Då kom jag genast på en till, blir sjukt förbannad på min kommun som inte vill sätta ut mer än en handfull soptunnor i naturområdet i hela byn, då det inte är värt pengarna här ute!! SERIÖST??!?!:banghead:

Det där är så otroligt obegripligt och inkonsekvent. Man gör sig omaket att plocka upp bajset för att sedan kasta påsen på marken??? Varför inte lika gärna låta bajset ligga kvar från första början? Då slipper man ju i alla fall påsarna... :cautious:

Men det är iofs fullt rimligt att bli arg över, så det passar inte riktigt i den här tråden...

Det där är så otroligt obegripligt och inkonsekvent. Man gör sig omaket att plocka upp bajset för att sedan kasta påsen på marken??? Varför inte lika gärna låta bajset ligga kvar från första början? Då slipper man ju i alla fall påsarna... :cautious:

Men det är iofs fullt rimligt att bli arg över, så det passar inte riktigt i den här tråden...

Nu när du säger det så stämmer ju det! :angel::laugh::laugh:

Tredje grejen är det skånska sprayregnet. Det fungerar precis som att ta en blomspruta och spraya över glasögonen. Jag blir helt blind. Visst hade jag kunnat få tummen ur och köpa linser att använda vid dessa tillfällena. Men det gör jag inte. Istället väljer jag att bli så arg att min dag blir förstörd. Det är inte heller så smart.

Och jag blir orimligt arg på att jag inte ens kan ha linser. Hade jag kunnat det hade jag nog räddats från att bli så pass skadad som jag blev i en ridolycka förra året. Jag kanske skulle skaffa visir?

Fast här kan jag komma med ett litet försvar åt hundägare! Har själv varit flyförbannad över detta vid mer än ett tillfälle.
Men många gånger är hundägaren oskyldig. De skyldiga är små, svart-grå och lever i stora flockar över hela landet. We know them only as.. KAJOR!

De hämtar helt enkelt bajspåsarna ur soptunnorna och släpper dem någon annanstans. Trevliga djur de där :up:

Fast här kan jag komma med ett litet försvar åt hundägare! Har själv varit flyförbannad över detta vid mer än ett tillfälle.
Men många gånger är hundägaren oskyldig. De skyldiga är små, svart-grå och lever i stora flockar över hela landet. We know them only as.. KAJOR!

De hämtar helt enkelt bajspåsarna ur soptunnorna och släpper dem någon annanstans. Trevliga djur de där :up:
Duktiga kajor de där som lyckas sätta alla påsar i samma hörn på min promenad.

Duktiga kajor de där som lyckas sätta alla påsar i samma hörn på min promenad.

Jaa, det finns säkert korkade hundägare också som hjälper till :D
men ofta är det faktiskt kajor som ligger bakom, de har alla möjliga spännande beteenden för sig och är dessutom så skabbigt intelligenta att man nästan blir mörkrädd.
Tänk om de använde sin intelligens till något vettigare än att hämta bajspåsar!

Se där, något att vara orimligt förbannad över! Kajor som kastar bort sin intelligens på bajs.

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Den förödmjukade ilskan i ögonen... :devil:
Kan göra det hela bättre med att meddela att hans toadopp gjordes bakom min rygg när jag reste på mig. Innan jag hunnit spola. När jag skitit. När Göte dessutom var nykastrerad och inte ihopläkt än.
Att bilden är knäppt efter bad nummer två med lite renare medel än bajs kanske jag inte ens behöver nämna? Och kanske inte heller att han sedan dess alltid kollar om locket är nerfällt innan han hoppar upp på toastolen :angel:

Jag är inte pensionär men min bil blir lite äcklig i farter över 90-100. Det är nog bara i undantagsfall jag ligger i 110 (maxfart på den motorvägen). Bilen är det dock inget fel på. Jag har låtit min bilmeck titta på den och han har även provkört. Det är inget fel, enligt honom. Bilbesiktningen har aldrig kommit med någon anmärkning heller. Alltså är bilen ok men likförbannat är den äcklig att köra fort då den svajar och har sig. Man kan liksom inte riktigt slappna av då.

Sen brukar jag sällan ha bråttom. Min bränsleekonomi (och tanken om miljön) är viktigare än att komma fram snabbt.

Så ta några långa djupa andetag i stället för att hetsa i trafiken. Alla bilar är inte vrålåk.

Jag har 220 dieselponnyer i min bil och 180km/h känns ungefär detsamma som 90 men kör sällan snabbare än 90 ändå, det blir så dyrt!

Generellt är dock vägen rätt tom när jag åker till jobbet vid 01-03 och när jag ska hem vid 12 är det också lugnt.

Man förlorar ju dessutom så lite tid på en hyfsat normal arbetspendling att det inte är värt besväret att stampa på gasen.

Är det 2+1 håller jag däremot hastigheten om jag inte har någon bra lastbil att åka efter eller har hästen med :D

Åh Gud.. jag är nog den mest förbannade människa jag vet! :rofl:
Ett litet axplock:

1. Folk som inte kan använda blinkers.
2. Folk som kör för långsamt, alltså under utsatt hastighet.
3. Folk som inte gör sitt jävla jobb.
4. Vargdebatten.
5. Monarkidebatten
6. Folk som inte har pengar/kort redo när de ska betala.
7. Folk som inte kan passa tiden.
8. Folk som parkerar som assbutts.
9. Folk som använder ord de inte förstår vad de innebär.
10. Folk som gnäller.
11. Folk som stavar fleece som fliis (eller annat fult) och oväsentligt som ovesäntligt och usch som urs och schysst som juste och... ska jag fortsätta?
12. Korkade människor (fruktansvärt osympatiskt av mig jag vet.).
13. ... Alltså jag kan fortsätta forever. :rofl:

Det här är typ jag jämt: :rage::mad::banghead::wtf::arghh:
:rofl:
Ahahaha!
Fan vad skönt, +1 på den!

Det är sant, att bli arg när människor kör som idioter och utsätter andra för trafikfara, är inte orimligt. Det är helt normalt

Det är inte orimligt att bli irriterad när bildårar tränger sig före i bilköer heller. Risken att något händer då är också stor
Nja farligt och farligt... Jag kan ju bromsa upp lite och släppa förbi dem. Men se det gör jag inte. Istället ser jag till att köra alldeles för nära bilen framför mig så att den omkörande bilen inte kommer förbi. Så larvig blir jag. Nu när jag inte sitter där i bilkön så blir jag lite arg på mig själv också för att jag är så barnslig. Men jag kommer nog göra likadant nästa gång också. När jag blir så arg så tar jag inte så bra beslut...;)

Blev idag orimligt jäkla arg över att ordern på min nya telefon som jag beställt hade annullerats bara för att jag var tvungen att hämta ut den inom 48h när jag ville flytta över mitt befintliga nummer. Särskilt eftersom det stod inom 7 dagar i orderspecen och det var vad de sa på Comviqs kundtjänst när jag beställde telefonen :mad: Blev ÄNNU mer förbannad över att jag dessutom var tvungen att stå i kö och se vart min telefon fanns hos alla Pressbyråns på centralstationen i Göteborg (vet ni hur många det finns?! FEM STYCKEN!), för att efter en halvtimme få kontakt med Comvig och inse att dom annullerat ordern.
Gah!

Och nu blev jag lika förbannad över det igen, suck.

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama