Saker man blir orimligt arg över

En bättre marknadsanalys kanske skulle hjälpa? :)
På vilket sätt ska det hjälpa mig i den tekniska beskrivningen menar du? Senast jag höll på med det här var jag tvungen att upphandla LED ljuskällor till kommunens julbelysning. Vet du hur många komponenter som ingår i en lamp:devil:, vad den behöver vara i för material för att hålla för att tas ned och upp flera år, för att det inte ska bildas kondens i lampan och hur sockeln ska se ut för att passa ihop med exakt våran jäkla julbelysning (från 60-talet)? Innan dess var det lekplatsutrustning, arkitektkonsult (ja visst den har jobbat med det och det, men är den BRA på det och hur ska man beskriva att vara bra på det i upphandlingen det är ju väldigt subjektivt?), växter osv. Och hur sjutton beskriver man bra kvalitet? Det blir tex extremt olika kvalitet på exempelvis brädor beroende på hur det är sågat, lagrat, träet odlat osv, allt det måste jag beskriva i min upphandling för att vara säker på att få något som håller kvalitétsmässigt. Ännu svårare blir det när jag vill ha något som stilmässigt passar in någonstans estetiska kvaliteter är jättesvåra att beskriva i den mån det ens går eftersom det är så subjektivt.
:wtf:

Toalettlock har jag aldrig förstått mig på. Den enda praktiska tillämpningen jag kan se är att toan ska gå att använda som stol. Vad ska annars locket vara till? ;)
Gote_fick_sitt_forsta_bad_Sen_fick_Gote_sitt_andra_bad_Sensmoral_ge_fan_i_att_hoppa_ner_i_toastolen.jpg

;)

Kollade på dokumentären kids for Cash och nu är jag aldeles gröndjävligt förbannad och kan inte sova. Fan i mig

Jag tycker inte det är orimligt att bli arg när någon gör en farlig manöver i trafiken. Man ser ju faran och blir rädd.

Men jag har en annan grej i trafiken som framkallar långa haranger av svordomar och obscena gester från mitt håll Det är när folk försöker tränga sig i bilkööer. Det spelar liksom ingen roll att det kommer ytterligare en bil framför mig. Jag förlorar knappast någon tid på det. Men ändå så blir jag så in i helvete arg. Det är verkligen helt orimligt.

En annan sak är att jag blir tvärarg när jag blir väckt. Sambon vägrar numera väcka mig... Också ganska orimligt att blir sur när man har bett om att bli väckt...

Tredje grejen är det skånska sprayregnet. Det fungerar precis som att ta en blomspruta och spraya över glasögonen. Jag blir helt blind. Visst hade jag kunnat få tummen ur och köpa linser att använda vid dessa tillfällena. Men det gör jag inte. Istället väljer jag att bli så arg att min dag blir förstörd. Det är inte heller så smart.

Kom på en till..

2-1 väg..
Folk som kör i snigelfart på 1 sträckan och som sen gasar på en bra bit över hastigheten så man inte kommer om på 2 sträckan och sen snigelfart igen på nästa 1 sträckan.. VARFÖR?? :meh:

För att reta dig ;)

(Jag tror de tycker 1-sträckan är smal.)

En annan sak är att jag blir tvärarg när jag blir väckt. Sambon vägrar numera väcka mig... Också ganska orimligt att blir sur när man har bett om att bli väckt...

Usch ja, jag är likadan, tyvärr. Och skulle jag för en gångs skull bestämma mig för att ta en tupplur under dagen så gäller det att hålla sig undan, jag blir vansinnig om jag blir störd då:devil:

Jag blir helt sjukt irriterad på alla idioter som på riktigt tror att man jobbar bättre för att man har ett (enligt deras definition) väldstädat skrivbord!!!!

Det kan nog bero på vad man gör för tillfället och vem man är. Jag tappar fokus med för många olika "ämnen" framme när jag ska försöka göra en specifik sak.

När man har katt som vill hoppa upp och sätta sig på toastolen är det också bra med lock :P.
Vi hade en långhårig kattunge som gång på gång hoppade upp på toaletten. Det hände mer än en gång att toalocket inte var stängt och man kom in och såg en blöt pöl på golvet och en bit bort en liten tussboll som satt och skickade pälsen torr.

Jag tycker inte det är orimligt att bli arg när någon gör en farlig manöver i trafiken. Man ser ju faran och blir rädd.

Men jag har en annan grej i trafiken som framkallar långa haranger av svordomar och obscena gester från mitt håll Det är när folk försöker tränga sig i bilkööer. Det spelar liksom ingen roll att det kommer ytterligare en bil framför mig. Jag förlorar knappast någon tid på det. Men ändå så blir jag så in i helvete arg. Det är verkligen helt orimligt.

Tredje grejen är det skånska sprayregnet. Det fungerar precis som att ta en blomspruta och spraya över glasögonen. Jag blir helt blind. Visst hade jag kunnat få tummen ur och köpa linser att använda vid dessa tillfällena. Men det gör jag inte. Istället väljer jag att bli så arg att min dag blir förstörd. Det är inte heller så smart.
Det är sant, att bli arg när människor kör som idioter och utsätter andra för trafikfara, är inte orimligt. Det är helt normalt

Det är inte orimligt att bli irriterad när bildårar tränger sig före i bilköer heller. Risken att något händer då är också stor

Det är sant, att bli arg när människor kör som idioter och utsätter andra för trafikfara, är inte orimligt. Det är helt normalt

Det är inte orimligt att bli irriterad när bildårar tränger sig före i bilköer heller. Risken att något händer då är också stor

Men det är helt meningslöst och risken är att man själv gör något dumt.

På vilket sätt ska det hjälpa mig i den tekniska beskrivningen menar du? Senast jag höll på med det här var jag tvungen att upphandla LED ljuskällor till kommunens julbelysning. Vet du hur många komponenter som ingår i en lamp:devil:, vad den behöver vara i för material för att hålla för att tas ned och upp flera år, för att det inte ska bildas kondens i lampan och hur sockeln ska se ut för att passa ihop med exakt våran jäkla julbelysning (från 60-talet)? Innan dess var det lekplatsutrustning, arkitektkonsult (ja visst den har jobbat med det och det, men är den BRA på det och hur ska man beskriva att vara bra på det i upphandlingen det är ju väldigt subjektivt?), växter osv. Och hur sjutton beskriver man bra kvalitet? Det blir tex extremt olika kvalitet på exempelvis brädor beroende på hur det är sågat, lagrat, träet odlat osv, allt det måste jag beskriva i min upphandling för att vara säker på att få något som håller kvalitétsmässigt. Ännu svårare blir det när jag vill ha något som stilmässigt passar in någonstans estetiska kvaliteter är jättesvåra att beskriva i den mån det ens går eftersom det är så subjektivt.
:wtf:
Julbelysning: I din marknadsanalys hade du fått fram de olika alternativen som finns på marknaden. Om nu ett av dem var det du ville ha (jag förstod det som att du visste vad du ville ha men inte hur du skulle få rätt sak) så kan du därefter skriva ditt ffu på ett sådant sätt att det främjar just den produkten. Finns det liknande produkter på marknaden som du inte vill ha så skrivet du ffu:n så att dessa utesluts :) jag sa dock aldrig att det inte innebar jobb.

arkitektkonsult: där kan du kräva referenser från ett liknande projekt.

Sen är jag ett stort fan av att man använder ekonomiskt mest fördelaktiga istället för lägsta pris.

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama