Saker man blir orimligt arg över

Då klipper man upp dammsugarpåsen försiktigt, häller över innehållet i en soppåse ännu försiktigare, knyter ihop soppåsen, tejpar igen dammsugarpåsen, sätter i dammsugarpåsen i dammsugaren och volia! Du kan dammsuga igen :up:

Hälsningar hon som en gång hade extremt taskig ekonomi :angel:
Jag tänkte faktiskt bara på miljöaspekten när jag tömde påsarna för inte så länge sedan. Min sambo tyckte väl att jag var galen men jag har inga planer på att sluta med det. Mellan 2-4 gånger går det utmärkt att tömma dem, sen börjar det bli dags att stoppa i en ny :)

På tal om uttal. Peugeot uttalas i min gamla by som pächå. Mozzarella uttalas som pizza och inte mossarella.

Jag tänkte faktiskt bara på miljöaspekten när jag tömde påsarna för inte så länge sedan. Min sambo tyckte väl att jag var galen men jag har inga planer på att sluta med det. Mellan 2-4 gånger går det utmärkt att tömma dem, sen börjar det bli dags att stoppa i en ny :)
Det finns väl numera dammsugare utan påsar?

Jag kom på att jag är orimligt irriterad på alla som kastar saker som fungerar bara för att det inte är FRÄSCHT nog. Jävla miljöbovar

Vi gjorde om köket och behöll allt som fungerade, dvs hällen och kylen.
Håller med där. Jag står dock i ett dilemma då spisplattan som används mest har havererat. Såklart den största så jag kan inte använda min stekpanna på ett bra sätt. Ingen verkar vilja ha den heller (går säkert att laga men iom att vi inte är tekniska nog känns det som att det för oss är bättre att släppa den vidare och köpa ny men skulle gärna skänka den). Vad gör man av saker som säkert går ett tag till men som man måste "fixa till"? Det borde finnas något företag som fräschar upp och säljer vidare :(

Jag kom på att jag är orimligt irriterad på alla som kastar saker som fungerar bara för att det inte är FRÄSCHT nog. Jävla miljöbovar

Vi gjorde om köket och behöll allt som fungerade, dvs hällen och kylen.

Av den anledningen faller alltid intresset snabb för hus jag ser på hemnet som är sönderrenoverade. Det kan se fint ut på utsidan men sen kan det vara totalt smaklöst inne. Svart-vitt-rutigt golv och rostfria vitvaror :yuck:

Då är det bättre att det är gammalt och slitet som man utan dåligt samvete kan göra om helt efter eget tycke.

Av den anledningen faller alltid intresset snabb för hus jag ser på hemnet som är sönderrenoverade. Det kan se fint ut på utsidan men sen kan det vara totalt smaklöst inne. Svart-vitt-rutigt golv och rostfria vitvaror :yuck:

Då är det bättre att det är gammalt och slitet som man utan dåligt samvete kan göra om helt efter eget tycke.

Så jävla strömlinjeformat att man blir full i skratt. Svindyra stenskivor ska det vara också för det är exklusivt, även om det inte passar i torpet.

(fast nu HAR vi faktiskt rostfri fläkt och ugn. Kylen är fortfarande vit, men snart så ska den få en ormskinnsfärgad folie, det tycker jag är lagom crazy)

På tal om uttal. Peugeot uttalas i min gamla by som pächå. Mozzarella uttalas som pizza och inte mossarella.

Fulast i uttalsväg (har bara hört en enda person säga det) är att uttala Tacos som Takås....alltså som takåsen på ett hus....på redig svenska Taakåås. Tog mig en stund att fatta att det var Tacos det skulle bjudas på.

Så jävla strömlinjeformat att man blir full i skratt. Svindyra stenskivor ska det vara också för det är exklusivt, även om det inte passar i torpet.

(fast nu HAR vi faktiskt rostfri fläkt och ugn. Kylen är fortfarande vit, men snart så ska den få en ormskinnsfärgad folie, det tycker jag är lagom crazy)
Den vill jag gärna se bild på sedan! :up: :laugh:

Den här programserien som gick förra året(?), Superspararna eller vad det hette? Var det inte en där som brukade tömma påsarna och sedan sy igen dem med symaskinen?

Håller med där. Jag står dock i ett dilemma då spisplattan som används mest har havererat. Såklart den största så jag kan inte använda min stekpanna på ett bra sätt. Ingen verkar vilja ha den heller (går säkert att laga men iom att vi inte är tekniska nog känns det som att det för oss är bättre att släppa den vidare och köpa ny men skulle gärna skänka den). Vad gör man av saker som säkert går ett tag till men som man måste "fixa till"? Det borde finnas något företag som fräschar upp och säljer vidare :(
Är det sån där gammal spis med riktiga plattor så går den att byta ut. En del kommuner har ju verksamhet som renoverar gamla möbler o annat, kolla upp det!
Annars kanske @MacGyver är intresserad. :idea: :p

Julbelysning: I din marknadsanalys hade du fått fram de olika alternativen som finns på marknaden. Om nu ett av dem var det du ville ha (jag förstod det som att du visste vad du ville ha men inte hur du skulle få rätt sak) så kan du därefter skriva ditt ffu på ett sådant sätt att det främjar just den produkten. Finns det liknande produkter på marknaden som du inte vill ha så skrivet du ffu:n så att dessa utesluts :) jag sa dock aldrig att det inte innebar jobb.

arkitektkonsult: där kan du kräva referenser från ett liknande projekt.

Sen är jag ett stort fan av att man använder ekonomiskt mest fördelaktiga istället för lägsta pris.
Det får jag inte för då blir upphandlingen för snäv och man slår ut konkurrensmöjligheten hävdar vår upphandlingsavdelning.

Eller lunchrestauranger som tex O'Learys som har både TV-apparater OCH discomusik igång. När jag kommer bort från tjattret på jobbet en timme vill jag väl för 17 gubbar inte höra MER tjatter.

Är det sån där gammal spis med riktiga plattor så går den att byta ut. En del kommuner har ju verksamhet som renoverar gamla möbler o annat, kolla upp det!
Annars kanske @MacGyver är intresserad. :idea: :p
Det är en häll och det går att byta för närmare någon tusenlapp i material.. Plus någon som gör det åt oss då vad det kan kosta. Därför tänkte jag skänka den till någon som vill göra det och köpa en induktion.

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama