Saker man blir orimligt arg över

När folk som ska kliva på tunnelbanan ställer sig framför dörrarna när dom ska öppnas :rage::rage::rage: kan ju lixom va en god idé att SLÄPPA av folk innan man kliver på så slipper man trängas, jag blir aggressiv bara av att skriva det... :devil:

Folk som prompt ska gå tre i bredd på trottoarer och inte kan ge plats för mötande. Tänker dom att jag ska gå på bilvägen eller?! :cool:

Tidsoptimister...

Vik inte undan ;)

Jag fick en smäll i framvagnen när jag själv åkte i diket så att det behövdes en framvagnsinställning. Det var inget jag fick panik över, men det är klart att man blev lite skakad. Nu fick jag ingen buckla på bilen men hade det blivit det hade det varit vad jag kallar för en lagom olycka för en drulle.

Så jo, jag tycker att det finns lagoma olyckor.

Jag kan hålla med. Jag fick en cyklist i framrutan en gång som klarade sig med några lättare blåmärken.

Troligen så ser han sig för numer när han ska korsa vägar med dålig sikt. Han lever för att jag krypkörde med bussen.

Äh, en lite lagom olycka kan de väl få :devil: så de blir lite omskakade och får bilen sabbad.

Tillägg: Men jag önskar att ingen råkar ut för något som får någon anhörig att i flera månader tända gravljus i skogen vid vägen tillsammans med blombuketter :( . Jag åker förbi ett sådant ställe nästan dagligen.
En kille där jag bodde tidigare körde i med sin epa i rondellen. Epan blev skrot men killen klarade sig väl. Då stod det gravljus... För epan :p

@Magiana det är därför det heter bli orimligt arg.
Hade dessutom inte påstått att min bil är ett vrålåk, nyss fyllda 17 år. ;)

@TeamLundVer det finns två avfarter som skapar långa köer och ingen av dem är särskilt eftertraktade av lastbilar utan de är just där det blir två proppar får att folk ska köra av (lastbilarna hjälper inte såklart).
Det är egentligen ett mindre problem, har lärt mig att räkna med att få köra i 70 km/ h eventuellt och att det tar extra tid. Men så köra jag där varje dag (nu kände jag att jag börjar bli irriterad igen :p).

Häggvik-avfarten? Kan inte låta bli att bli så jekla irriterad när jag kör där, vilket jag gör fem dar i veckan. Jag svänger på den direkt då jag kommer från Kista norra och varje dag är det samma visa, folk som tvingar in sig som gör att de som redan ligger rätt får tokbromsa. Åh, jag blir arg bara jag tänker på det!!

I går bliv jag fly förbannad.
Varför klagar (läs ringer varje dag minst 1 gång) vissa föreningar på lokal vården så fort föreningen får en LV med snopp, sedan finns det absolut inget att klaga över och medlemmarna kan inte visa var det fuskas men bra är det inte men så fort en utan snopp kommer och gör LV är det tyst som graven från föreningen.:rage::rage::rage:

På några föreningar är det så illa att vi inte kan sätta in någon manlig utan att bli av med avtalet.

Senast ändrad:
I går bliv jag fly förbannad.
Varför klagar (läs ringer varje dag minst 1 gång) vissa föreningar på lokal vården så fort föreningen får en LV med snopp, sedan finns det absolut inget att klaga över och medlemmarna kan inte visa var det fuskas men bra är det inte men så fort en utan snopp kommer och gör LV är det tyst som graven från föreningen.:rage::rage::rage:

På några föreningar är det så illa att vi inte kan sätta in någon manlig utan att bli av med avtalet.

Haha.. Jag förstod ingenting av ditt inlägg! :p :D
Jobbar du inom vården?

Jag blir verkligen orimligt arg över att i princip ALLA (och i synnerhet min!) lägenheter i UK fortfarande har heltäckningsmattor. De är skitiga, opraktiska och de gör att min lägenhet aldrig någonsin kan lukta fräsch och nystädad! Äckligt, äckligt, äckligt! Kliv in i tvåtusentalet för fan! :banghead:

Puh. Tack.
Finns det möjlighet att ta bort den och lägga tillbaka den när du flyttar?
Eller är den fastlimmad?

Herregud, detta är ju en tråd för mig.
Jag har en otroligt kort stubin och blir arg för dom mest löjliga sakerna, vilket jag inte alls tycker är löjligt i stundens hetta...

- långsamma bilister, vi snackar alltså dom som ligger i 20 km/h på 70 vägar.
- det motsatta, folk som kör på småvägar som om det vore Autobahn. Har önskat många ggr att jag vore odödlig så jag kunde kasta mig framför bilen och ge dom en ordentlig chock. Alternativt hålla fram något verktyg av något slag så bilen repas...
- besserwissrar
- folk som säger att dom inte tycker om djur (alltså, på en sekund så förlorar jag all respekt för den människan)
- när folk inte förstår vad man menar, fast det inte ens är något konstigt eller svårbegripligt man säger. "Vadå, jag fattar inte?" Får det att ryka ur öronen.
- när andra ska "uppfostra" mina djur :devil:

Jag hade kunnat göra en väldigt lång lista.... :o:p

Att det ska vara komplett jävla omöjligt att föra över bilder från ajfånen till datorn utan att behöva ladda hem en massa mystiska program och krångla! :mad:
ALLA andra tekniska apparater kommer man åt innehållet på genom att stoppa USB-sladden i USB-uttaget, varför måste iPhone vara så jävla speciell?!:arghh:

Teknikstrul i allmänhet får mig att gå i taket och vilja kasta fanskapet åt helvete, särskilt som jag vet att det säkert finns en smart lösning någonstans som jag inte begriper.. :angel:

Åh Gud ja. Fattar inte grejen. Jag köpte mer minne till mobilen nu bara för att jag inte orkar krångla med att lägga över bilder. Tog mig typ en vecka sist..:cool::D

Nu när jag läste inlägget ovan kom jag på att det där med kollektivstall och folk som inte fostrar sina hästskrällen (gärna jättestora kolosser) till att ha lite respekt för människan som håller i snöret så hästen krockar med en när man stannar. Jössenammen! Tur att man inte har ställt sig i kollektivstall på länge :p

Åh Gud ja. Fattar inte grejen. Jag köpte mer minne till mobilen nu bara för att jag inte orkar krångla med att lägga över bilder. Tog mig typ en vecka sist..:cool::D
Jag lovar att telefonen kraschar snart då ;) stressen när telefonen går sönder med alla bilder är total. Been there..

Finns det möjlighet att ta bort den och lägga tillbaka den när du flyttar?
Eller är den fastlimmad?
Vilket bra förslag egentligen! Tanken har helt enkelt aldrig slagit mig. O_o Med största sannolikhet är det nog inte någon vettig yta under och jag tvivlar på att hyresvärden skulle gå med på arbete och kostnad, men helt klart något att tänka på om jag flyttar inom landet igen.
Helt allvarligt. Heltäckningsmatta? Hur resonerar britterna?

De har också englasfönster, tvåglas fönster är ju dyrt och på tok för modernt, oisolerade hus, avloppet på utsidan av husfasaden och putsar tamejfan precis varenda jäkla yta de kommer åt. Utom golven, för kalla, oisolerade och dragiga golv känns varmare med en smutsmagnet till heltäckningsmatta. Vi får inte glömma klassikern här, heltäckningsmatta i badrummet. Det är mycket med britterna man aldrig kommer bli klok på.

Felstavningar i allmänhet gör mig riktigt, jävla irriterad. Folk som inte kan stava juice som juice, utan skriver "jos" "joice" och liknande.

DAMMIT, STOP IT RIGHT NOW!! :'(

@Melina Haha! Amen där. Nu råkar jag bo i en lägenhet med dubbelglas, spotlights, en RIKTIG dusch (inget elektriskt fanskap) och överhuvudtaget ganska up to date förutom tvättmaskinen i köket... men nog fan satte de in en heltäckningsmatta ändå!? Man blir så trött.

Vilket bra förslag egentligen! Tanken har helt enkelt aldrig slagit mig. O_o Med största sannolikhet är det nog inte någon vettig yta under och jag tvivlar på att hyresvärden skulle gå med på arbete och kostnad, men helt klart något att tänka på om jag flyttar inom landet igen.
Kanske värt att kika under mattan i något hörn. Kanske det finns ett golv som blir hyfsat med lite måla....?

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama