Saker man blir orimligt arg över

DATORKRÅNGEL!

och ja det måste vara caps lock för man vill bara skrika och förstöra när datorn inte gör det den ska

Expediter som försöker övertala mig till att ta 3 för 2.
"Nej, det räcker med de jag har."
"Men det är GRAAATIS"
"Nej tack."
"Men jo?"

Jag vill kanske bara ha två plagg, för bövelen.

Saker som får mig att gå bananer:

När det står "riv här/öppna här" och det fan går inte att riva där/öppna där utan pakethelvetet går sönder eller öppnar sig inte alls

När folk viftar på foten i yttre kanten av mitt synfält

Störiga ljud, pennklick, folk som drar snor inåt, och liknande

Blanketter att fylla i

Saker som inte funkar som de ska tex mitt dammsugarmunstycke som trillar av 10 ggr när jag dammsuger

När jag ser min gamla mamma skriva på sin telefon. Hon hackar in bokstäverna istället för att nudda. Hon tar liksom sats 15 cm ifrån och tar i. Och så måste hon sudda :arghh:

Jag blir orimligt arg på sega människor.

Idag var det hon i kassan på MQ. Herregud vilken seg människa. Det var två kunder före mig och det tog väl 20 min!Snubben i kassan bredvid hann med fem kunder varav en skulle bli medlem i kundklubben och en skulle lämna tillbaks kläder.

Älskar att läsa det här, får mig att känna mig som en normal och tålmodig person :D
Jag blir orimligt upprörd de dagar jag inte varit på jobbet, och någon lånat min plats och inte allt är exakt som jag lämnade det! En utdragen kontakt och fel höjd på stolen gör mig superirriterad helt i onödan :o

Ordet knodd. För mig låter det som en degig klump av kött. Varför skulle man vilja associera sitt barn med något sådant?

Jag blir orimligt arg på mig själv för att jag inte lagar klart maten som det skulle vara kokta mungbönor i och som nu har hunnit bli dåliga i kylskåpet. Så de kokta mungbönorna åker i komposten. Vettigare saker finns det ju att spendera tid och pengar på.

Myndigheter som kan göra fel gång på gång och låta människor trilla mellan stolarna utan att behöva stå till svars eller ens försöker ta ansvar för sina misstag och låter den lilla människan få ta konsekvenserna av det utan att blinka. :rage:
Människor som som uppenbarligen inte tänker längre än näsan räcker. :banghead:
Människor som skyller allt på alla andra och aldrig tar eget ansvar.
Människor som dömer andra utan att veta.
Människor som kör bil i väder dom inte klarar av. Det är livsfarligt!
Min hyresvärd :meh:
Ny elektronik som inte fungerar :rage:

Myndigheter som kan göra fel gång på gång och låta människor trilla mellan stolarna utan att behöva stå till svars eller ens försöker ta ansvar för sina misstag och låter den lilla människan få ta konsekvenserna av det utan att blinka. :rage:

Jag skriver under på det.

Fast den här tråden handlar om att bli orimligt arg. Inte rimligt arg.
Det beror ju på vad man anser är rimligt och orimligt. Det kan vara rimligt att bli irriterad över att en ny tekniskt pryl inte fungerar men det kan vara orimligt att bli totalt pissförbannad över samma sak.

Kanske inte orimligt arg, men väldigt irriterad, på de som använder förkortningar på allmänna forum. Det kanske är förkortningar som de i en viss genre känner till, men inte alla. Så, snälla, när ni skriver i allmänna forum, skriv ut hela orden så alla kan förstå .

För att inte tala om att samma förkortning kan betyda väldigt olika saker. För det mesta framgår det visserligen av sammanhanget men om man inte känner till betydelsen som avses kan det bli ganska märkligt. Som hundmänniska betyder t ex BIM "Bäst i motsatt kön" i utställningssammanhang. För folk som vill få barn används förkortningen i stället för "Beräknad icke-mens" ( :wtf: ).

@Dentaku: Låter som du varit inne på forumet-som-inte-ska-nämnas (dvs Familjeliv :yuck:).

:o

Jag får erkänna att jag kikar in ibland för att se om det finns några trådar med högt underhållningsvärde. Effekten av att jag läser där varierar mellan två tillstånd. Antingen känner jag mig som en övermänniska i jämförelse med de som skriver i trådarna och börjar fundera på hur jag ska ta över världen eller så tappar jag helt lusten att leva. Det är något av ett lotteri.

:o

Jag får erkänna att jag kikar in ibland för att se om det finns några trådar med högt underhållningsvärde. Effekten av att jag läser där varierar mellan två tillstånd. Antingen känner jag mig som en övermänniska i jämförelse med de som skriver i trådarna och börjar fundera på hur jag ska ta över världen eller så tappar jag helt lusten att leva. Det är något av ett lotteri.

För mig räcker det med Flashback lite nu och då, jag utsätter inte mitt sinne för Familjeliv :yuck: (plus att satan vad folk det finns som inte borde ha förökat sig! O_o :nailbiting:).

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama