Saker man blir orimligt arg över

Vilket väl innebär att alla bilar skulle ha farthållare. Siffran på skyltarna anger nämligen maxhastigheten på vägen, inte minimihastigheten. Av den anledningen går det att underskrida hastigheten (det finns många anledningar till det) men överskrider man den är det fortkörning.

Själv blir jag störd över dem som ligger för nära när jag kör bil. De utgör en risk jag inte vill ha.
Fast det finns gränser för HUR långsamt man bör köra, t ex gamla Agda kanske inte skulle ha körkort om hon inte kan behärska högre fart förutsatt att väglaget är torrt och fint samt inte löper någon risk för halka eller dylikt, samma gäller även yngre förmågar behärskar man inte att köra fortare så är det dax att försöka lära sig. För grundlagen i trafiken är "att inte hindra annan trafik", men det är alltid olika från fall till fall, personligen tycker jag inte 10 km/h under gällande hastighet är så farligt, men blir det lägre än det då tryter tålamodet snabbt.

--

Om vi nu ska nämna några saker som kan störa mig i trafiken så är det följande:
  • Folk som gör idiotomkörning, dom som ska om till varje pris och bara tänker på sig själva.
  • Dom som kör om och sen lägger sig före och håller lägre hastighet än vad den som blev omkörd hade.
  • Hästtransporter som inte vågar gasa upp i hastighet på en rak fin väg.
  • Folk som inte kan hålla hastigheten.
  • Gående/cyklister som inte är rädda om livet och kliver rätt ut, utan att se sig för.
  • Folk som inte använder reflexer och har mörka kläder på sig när det är mörkt ute.
  • "Fegisar" i rondeller, som inte vågar ta för sig och skapar köer för att de inte vågar köra och behöver hela rondellen fri för att de ska våga köra.
  • Folk som kör/svänger ut framför en och inte gasar upp i rätt hastighet, utan ligger och fiser sakta upp i rätt hastighet. Kan du inte öka hastigheten fortare kör då inte ut framför när det är fritt bakom en.
  • De som tror blinkers är ett tillval man kan göra..
  • Bländar inte av helljus eller bländar på förtidigt.
  • mfl.

Det var trafiken det, sen finns det små saker t ex folk som inte kan ställa tillbaka saker där dom tog dom, eller inte städar efter sig. Avskyr det och det gör mig alltid lika irriterad, egentligen bara småsaker men otroligt störande. Nåväl, sånt som händer, bara att gilla läget. :banana:

Fast det finns gränser för HUR långsamt man bör köra, t ex gamla Agda kanske inte skulle ha körkort om hon inte kan behärska högre fart förutsatt att väglaget är torrt och fint samt inte löper någon risk för halka eller dylikt, samma gäller även yngre förmågar behärskar man inte att köra fortare så är det dax att försöka lära sig. För grundlagen i trafiken är "att inte hindra annan trafik", men det är alltid olika från fall till fall, personligen tycker jag inte 10 km/h under gällande hastighet är så farligt, men blir det lägre än det då tryter tålamodet snabbt.

--

Om vi nu ska nämna några saker som kan störa mig i trafiken så är det följande:
  • Folk som gör idiotomkörning, dom som ska om till varje pris och bara tänker på sig själva.
  • Dom som kör om och sen lägger sig före och håller lägre hastighet än vad den som blev omkörd hade.
  • Hästtransporter som inte vågar gasa upp i hastighet på en rak fin väg.
  • Folk som inte kan hålla hastigheten.
  • Gående/cyklister som inte är rädda om livet och kliver rätt ut, utan att se sig för.
  • Folk som inte använder reflexer och har mörka kläder på sig när det är mörkt ute.
  • "Fegisar" i rondeller, som inte vågar ta för sig och skapar köer för att de inte vågar köra och behöver hela rondellen fri för att de ska våga köra.
  • Folk som kör/svänger ut framför en och inte gasar upp i rätt hastighet, utan ligger och fiser sakta upp i rätt hastighet. Kan du inte öka hastigheten fortare kör då inte ut framför när det är fritt bakom en.
  • De som tror blinkers är ett tillval man kan göra..
  • Bländar inte av helljus eller bländar på förtidigt.
  • mfl.

Det var trafiken det, sen finns det små saker t ex folk som inte kan ställa tillbaka saker där dom tog dom, eller inte städar efter sig. Avskyr det och det gör mig alltid lika irriterad, egentligen bara småsaker men otroligt störande. Nåväl, sånt som händer, bara att gilla läget. :banana:

Om jag kör fortare än 50-60 på vägsträckan som ligger närmast mitt hem (till och från jobbet) när väglaget är som sämst är risken mycket överhängande att jag kör i diket. Normal hastighet är annars 70 på den vägen. Jag har jäkligt bra däck men ingen antisladd eller abs.

För övrigt har jag erfarenhet av att ha kört i diket på 70-väg och då låg jag i cirka 65 i just den kurvan där jag åkte av. Väglaget var till synes bra, med flera plusgrader och solsken. F-n vad jag misstog mig. Det var knappt det gick att gå på vägen då den var glashal.

Så jag anser att jag har en sund respekt för väglaget och det är inte värt att överskatta sin förmåga för att komma fram några sekunder tidigare. Hamnar man i diket tar det betydligt längre tid att ta sig fram. För en vän tog det nyligen 3 timmar att få upp bilen ur diket.

Och en sak jag blir orimligt arg över är den jäkla stressen som var och varannan människa har.

En annan sak jag blir orimlig arg över är komma ikapp 5 hästtransporter på raken utan tillräckligt med utrymme mellan dem så man inte kan köra om utan tvingas ligga i 50.

Jag blir också orimligt arg över att Tartexen är så jäkla hård att jag skulle behöva vara rejält mycket mer muskulös än jag är för att få ut det ur tuben :mad: . Jag får nog gå tillbaka med den. De har nog misslyckats i tillverkningen.

Om jag kör fortare än 50-60 på vägsträckan som ligger närmast mitt hem (till och från jobbet) när väglaget är som sämst är risken mycket överhängande att jag kör i diket. Normal hastighet är annars 70 på den vägen. Jag har jäkligt bra däck men ingen antisladd eller abs.

För övrigt har jag erfarenhet av att ha kört i diket på 70-väg och då låg jag i cirka 65 i just den kurvan där jag åkte av. Väglaget var till synes bra, med flera plusgrader och solsken. F-n vad jag misstog mig. Det var knappt det gick att gå på vägen då den var glashal.

Så jag anser att jag har en sund respekt för väglaget och det är inte värt att överskatta sin förmåga för att komma fram några sekunder tidigare. Hamnar man i diket tar det betydligt längre tid att ta sig fram. För en vän tog det nyligen 3 timmar att få upp bilen ur diket.

Och en sak jag blir orimligt arg över är den jäkla stressen som var och varannan människa har.

En annan sak jag blir orimlig arg över är komma ikapp 5 hästtransporter på raken utan tillräckligt med utrymme mellan dem så man inte kan köra om utan tvingas ligga i 50.

Men du kan ju inte hela tiden utgå från att det är dåligt väglag. Rent generellt så är det större delen av året tämligen okej väglag i det här landet.

Motorvägar är fiffiga iom att det är fler filer. Det går att köra långsamt och släppa förbi andra om man finner det olämpligt att köra fort (t.ex skum bil). I värsta fall får man jaga ikapp en lastbil att lägga sig bakom ;) nu lagade jag min skumma bil. Den var skum pga ett bromsok som var trasigt så bromsen låg på. Det var som att byta bil :) skitbra!

Fast nu var det så att jag nämde "om det är bra väglag" är det dåligt då anpassar man såklart hastigheten till det, jag stör mig på dom som inte anpassar hastigheten utan bara blåser på. ;)

Stressen är nog boven till bland annat "idiotomkörningarna", det bästa är när dom utsätter sina liv för fara för att komma om i en kurva och sen kommer man ändå i kapp dom i slutänden ändå, utan att ha kört för fort.
Det som även kan störa mig är att dom som gör sådana här idiotomköringar oftast klarar sig, ibland önskar man att de skulle råka ut för en olycka så de aldrig gör om det igen, men jag inbillar mig att synden straffar sig själv och de kommer bli straffade i något helt annat sammanhang istället.:cautious:

Fast nu var det så att jag nämde "om det är bra väglag" är det dåligt då anpassar man såklart hastigheten till det, jag stör mig på dom som inte anpassar hastigheten utan bara blåser på. ;)

Stressen är nog boven till bland annat "idiotomkörningarna", det bästa är när dom utsätter sina liv för fara för att komma om i en kurva och sen kommer man ändå i kapp dom i slutänden ändå, utan att ha kört för fort.
Det som även kan störa mig är att dom som gör sådana här idiotomköringar oftast klarar sig, ibland önskar man att de skulle råka ut för en olycka så de aldrig gör om det igen, men jag inbillar mig att synden straffar sig själv och de kommer bli straffade i något helt annat sammanhang istället.:cautious:

Äh, en lite lagom olycka kan de väl få :devil: så de blir lite omskakade och får bilen sabbad.

Tillägg: Men jag önskar att ingen råkar ut för något som får någon anhörig att i flera månader tända gravljus i skogen vid vägen tillsammans med blombuketter :( . Jag åker förbi ett sådant ställe nästan dagligen.

Äh, en lite lagom olycka kan de väl få :devil: så de blir lite omskakade och får bilen sabbad.

Tillägg: Men jag önskar att ingen råkar ut för något som får någon anhörig att i flera månader tända gravljus i skogen vid vägen tillsammans med blombuketter :( . Jag åker förbi ett sådant ställe nästan dagligen.

Min bil (eller då firmabilen) blev kvaddad i helgen. Det är inget jag önskar någon, jag satt nämligen i den utan att bli helt kvaddad själv. Med tanke på hur den ser ut hade det kunnat gå värre. Kan också tillägga att lukten efter krutet i airbagen ger en panik om man kan något om bilar eftersom man tror det brinner, dvs något kommer att explodera snart. Lägg till att man inte själv får upp förardörren eftersom den är för tillknölad så kan jag säga att det inte är en helt trevlig upplevelse.

Det finns inga lagoma olyckor oavsett om man överlever eller ej.

Min bil (eller då firmabilen) blev kvaddad i helgen. Det är inget jag önskar någon, jag satt nämligen i den utan att bli helt kvaddad själv. Med tanke på hur den ser ut hade det kunnat gå värre. Kan också tillägga att lukten efter krutet i airbagen ger en panik om man kan något om bilar eftersom man tror det brinner, dvs något kommer att explodera snart. Lägg till att man inte själv får upp förardörren eftersom den är för tillknölad så kan jag säga att det inte är en helt trevlig upplevelse.

Det finns inga lagoma olyckor oavsett om man överlever eller ej.

Jag fick en smäll i framvagnen när jag själv åkte i diket så att det behövdes en framvagnsinställning. Det var inget jag fick panik över, men det är klart att man blev lite skakad. Nu fick jag ingen buckla på bilen men hade det blivit det hade det varit vad jag kallar för en lagom olycka för en drulle.

Så jo, jag tycker att det finns lagoma olyckor.

Den här vintern har det ju för det mesta varit det. Men man får ju anpassa sig när det inte är det.

Inte här i söder. Vi har inte haft vinterväglag särskilt många dagar.
Det är dock inte frågeställningen. Det som har kritiserats är att folk kör orimligt långsamt vid goda förhållanden. Då är det rätt knepigt att "försvara" det med att man ska köra försiktigt när väglaget är dåligt. Har någon klagat på förare som anpassar körningen efter väglaget?

Jag fick en smäll i framvagnen när jag själv åkte i diket så att det behövdes en framvagnsinställning. Det var inget jag fick panik över, men det är klart att man blev lite skakad. Nu fick jag ingen buckla på bilen men hade det blivit det hade det varit vad jag kallar för en lagom olycka för en drulle.

Så jo, jag tycker att det finns lagoma olyckor.

King Caben var helt intryckt i fronten och hela lastutrymmet vridet. En King Cab är inte direkt en personbil plus att den hade båge fram (tillknölad). Jag tror du hade ändrat uppfattning om du hade varit med om det även om jag sas "walked away".

Jag har också krockat med ett rådjur. Att gå efter vägen för att leta efter ett eventuellt dött eller svårt skadat djur är inte angenämt.

Nej, lagoma olyckor finns inte.

King Caben var helt intryckt i fronten och hela lastutrymmet vridet. En King Cab är inte direkt en personbil plus att den hade båge fram (tillknölad). Jag tror du hade ändrat uppfattning om du hade varit med om det även om jag sas "walked away".

Jag har också krockat med ett rådjur. Att gå efter vägen för att leta efter ett eventuellt dött eller svårt skadat djur är inte angenämt.

Nej, lagoma olyckor finns inte.

Det är ju inte så att jag tycker att din olycka var lagom. Min var det. Det finns ju grader i helvetet.

Nej, det är inte angenämt att leta efter ett dött eller skadat djur. Men varför kan man då inte köra förebyggande utan bara bränna på? Då bäddar man ju liksom för att skit ska hända. Det handlar om orsak och verkan. Minimerar man sina marginaler med flit kan det vara nyttigt med en knäpp på näsan.

Jag är säker en sådan man kan bli orimligt arg för. Jag kör mycket här runt omkring på "landet" och det finns vissa vägar där jag vet att det finns lösa hundar på gårdar/ rådjur som bor i områden och då passar jag mig.
Fast jag tycker det inte riktigt hör till ämnet. :)

Själv fick jag en bilist som var orimligt arg på mig (tycker jag :angel:) de har nyss bytt från 50- skyltar till 60 på väg intill stan. Det hade jag helt missat. :p

• När någon härmar mig.
    Jag blir så extremt irriterad av det. Exempelvis om jag kommer på ett skämt, också kopierar någon det nästan rakt av och ändrar lite. Eller inte alls.. Också ger de mig ingen credit.
    Exempel:
    Jag har fyra stycken rollspelsmallar med olika bakgrunder. (om ni är känsliga för sådant här, läs inte är ni snälla)
    Alla av dem har väldigt deprimerande bakgrunder, exempelvis misshandel som barn och att deras föräldrar dog.
    En kille som nyss kritiserade mina mallar, skrev sedan en bakgrund till tre av sina.
    Och den var väldigt lik mina mallars bakgrunder, men han hade rört ihop dem och ändrat lite på dem.
    Exempelvis, deras föräldrar dog och de skickades till ett adoptivhem. En av mina mallars mamma dog (vi kallar honom för T), och pappan stack sedan när han var en månad. Skickades till ett adoptivhem.
    Hans mallar blev adopterade. De blev sedan misshandlade av föräldrarna.. Vilket även mina två mallar blev, två bröder.
    En av hans mallar dödade adoptivpappan.. En annan av mina mallars föräldrar dog (kallar vi för K.)
    Två av hans mallar (de var tre) flydde ifrån hemmet, men lämnade en kvar. Hände även med de två bröderna. Den ena lämnades kvar när K, hans lillasyster och den ena brodern flydde.
    Sedan så flydde hans tredje mall, och levde på gatorna. Det gjorde även min, brodern som lämnades kvar.
    De två andra levde i skogen. Byt ut det emot gatorna så är det var som hände med mina.
    Alltså skrev han absolut BS om mina mallar, och sedan så kopierade han deras bakgrunder. Snyggt jobbat.
  • När någon lägger upp en teckning och säger "jag har ritat!!!!!" också är den från Google.
  • När någon lägger upp en bild på en person och säger "jag!!!!!" också finns den här personen också på Google.. Och när man frågar dem om de har ett konto på det spelet/forumet/annat, så säger de nej. Men den andra personen ger fortfarande inte upp.
  • När någon gnäller om hur dåligt jag ritar, och då menar jag inte konstruktiv kritik.
    "Vad tycker du om min teckning?"
    "Asså.. Det är något typ fel med den, jag tycker inte om det."
    "Okej, vad är det för fel med den?"
    "Jag vet inte."
    ಥ_ಥ (ett mildare exemplar)
  • När någon gnäller om att mina rollspelsmallar är för OP/tråkiga/liknande. Fortfarande inte konstruktiv kritik..
    "Din mall är tråkig."
    "Men.. Du har varit med mindre än hälften av rollspelet. Han är deprimerad just nu. *ger en lång förklaring*"
    "Ja men ändå. Sa bara det."
  • När någon gnäller om hur dåligt jag skriver. Inte heller konstruktiv kritik. Och då menar de inte genren, utan karaktärerna, mitt sätt att skriva på osv.
  • Om någon spelar alltför hög musik.. Speciellt när jag gör läxor/kan höra deras musik igenom mina hörlurar.
  • De flesta på min skola.. Mest för att de är VÄLDIGT otrevliga emot min bästa vän för att hon är mer av en tomboy och tycker om att skämta. De kan börja skrika på henne för att de tycker att vi skrattar för högt.. På rasten.
  • Killar/tjejer som beter sig som om de är tuffa, men börjar gråta/blir arga över i princip allting.
  • Posers.
    "Jag älskar creepypasta!!!"
    "Vad roligt! Vilken är din favorit?"
    "Ben Drowned!! Har läst det i flera år nu!!"
    *blir glad för att jag äntligen har hittat någon att diskutera creepypasta med*
    "Har du läst 'Smile Dog'?"
    "Nä.."
    *länkar dem en sida*
    *en vecka senare*
    "Har du läst den ännu?"
    "Nä."
    Jag förstår om man precis har börjat med det, men att ha påstått att man har varit ett fan av det i flera år och sedan endast ha läst två eller tre stycken.. Då är man mer ett fan av just DE berättelserna. Och det är okej, men man är inte ett fan av ex. creepypasta i helhet.
  • Lärare som påstår att alla ska behandlas lika, och sedan särbehandlar oss elever ifrån de vuxna (på VÄLDIGT tydliga sätt dessutom).
  • När en lärare tvingar mig att äta av den vegetariska maten i skolan, för att man "måste smaka" (även om jag redan hade smakat, för att tydligen så använder de inte logik.)..
  • Individer som klagar på min vegetarianism så fort som jag nämner det. Och jag säger inget om deras köttätande.
  • När någon påstår att anime är skit, men när man frågar om de har kollat på det så har de tittat på ett avsnitt av Pokémon.
  • Personer som tjallar om triviala saker, och sedan kommer fram till en och vill vara vän med en.
  • Torra läppar.
  • När någon som jag knappt känner kramar mig, utan anledning. Det gör mig obekväm..
    *går förbi klassrummet*
    *någon tjej kommer fram och kramar mig*
    "Du får också en kram!!"
    *jag blir stel och obekväm*
    De kanske menar väl, jag vet. Men det är fortfarande konstigt.
  • När spelet laggar.
  • När mitt WIFI inte funkar.
  • Personer som är omöjliga att diskutera något med, och de kommer dessutom med kassa comebacks.
    "Det är verkligen inte roligt när du håller på så."
    "..DU ÄR INTE ROLIG!!"
  • När någon slöar/inte kommer i tid när man har varit noggrann med att få dem att vara klara tills dess. Ibland så säger de t.o.m till en att vara färdig.
    "Jag är klar nu!"
    *kollar på klockan, 17.55 och vi ska vara där 18.30*
    "Okej, bara fem minuter till!"
    *kollar sedan på klockan igen*
    *18.20*
    "Vi borde åka nu."
    "Men sluta stressa mig!"
  • Fjäsk
    *jag skickar dem en snabb skiss, man ser endast linjerna av exempelvis ansiktet)
    "Den är inte klar ännu, och det har bara gått cirka fem minuter sen jag började."
    "OMG VAD FIN!!!!!! DU BORDE FÅ ETT PRIS!!!!!! JAG ÄLSKAR DEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JÄTTEFIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
    Komplimanger är fantastiska, men fjäsk tycker jag inte om.
  • Och sist men inte minst..
    Twilight.
    Jag läste en del av den första boken, och jag blev irriterad med de tio första sidorna.
    Vampyrer glittrar inte.
    Den romantiserar varelser som dricker människors blod, och i vissa fall äter upp dem.

Jag lämnade dock politik ute ur den här listan. Och snälla tro inte att jag inte tycker om kritik, jag älskar det. Men jag tycker inte om det när någon klankar ner på en. Ingen lär sig av det, och jag tar absolut inte åt mig av det heller.
    Och det här blev en väldigt lång lista.. Hehe.

Jag blir orimligt arg över när dottern på tre år drar / hänger i mina kläder. Förstår inte varför jag ogillar det så mycket men varje gång så blir jag på hemskt dåligt humör Och får verkligen bita ihop för att inte ta ut det på henne.

Jag blir verkligen orimligt arg över att i princip ALLA (och i synnerhet min!) lägenheter i UK fortfarande har heltäckningsmattor. De är skitiga, opraktiska och de gör att min lägenhet aldrig någonsin kan lukta fräsch och nystädad! Äckligt, äckligt, äckligt! Kliv in i tvåtusentalet för fan! :banghead:

Puh. Tack.

När folk som ska kliva på tunnelbanan ställer sig framför dörrarna när dom ska öppnas :rage::rage::rage: kan ju lixom va en god idé att SLÄPPA av folk innan man kliver på så slipper man trängas, jag blir aggressiv bara av att skriva det... :devil:

Folk som prompt ska gå tre i bredd på trottoarer och inte kan ge plats för mötande. Tänker dom att jag ska gå på bilvägen eller?! :cool:

Tidsoptimister...

Jag blir orimligt arg när människor inte kan uttala ord korrekt. När min kära mor säger "jåågartt" istället för yoghurt vill jag ställa mig upp och skrika rakt ut OCH gör det även ibland. Jag AVSKYR det! Det gör mig orimligt arg.
Eller när folk nere i södern håller på att byta plats på bokstaven L i tid och otid, ex. "nycklen" och "cyklen". GAAAH :rage:
Eller när jag hör ordet "jumper" :meh:

Inkorrekt användning av de/dem får mig att vilja skrika åt personen i fråga hur i helvete det kan vara så jäkla svårt att inte fatta hur en korrekt användning av de små enkla orden kan vara så förbaskat svårt.

Idioter som, så fort det blir snö, glömmer bort hur man parkerar sin bil. Ska det var så fruktansvärt svårt att utan referenslinjer på marken förstå hur man parkerar sitt fordon? Hur kan det vara så svårt?! :rage:

"Egenkligen". O_o

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 601
Senast: Gry
·
J
Övr. Hund hej! Såhär ligger det till: Vi har en schäferhane på 3,5 år, vi har något år nu pratat om att skaff en hund till, men det har...
Svar
13
· Visningar
1 143
Senast: Duvan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama