Saker du aldrig ätit och antagligen aldrig kommer att prova

Sushi
Sill
Lutfisk
All fisk.
Bruna och vita bönor
Bearnaisesås ( ser ut som snor, konsistens är som snor och dragon smakar unket)
Inälvsmat
Insekter

Sushi
Sill
Lutfisk
All fisk.
Bruna och vita bönor
Bearnaisesås ( ser ut som snor, konsistens är som snor och dragon smakar unket)
Inälvsmat
Insekter

Oj, vad många "vanliga" saker! Hur kommer det sig att du aldrig ätit och aldrig kommer att äta fisk? Om du inte är allergisk förstås, då är det ju rätt självklart :)

Kebab, levande djur, insekter, slemmiga saker etc. etc. :laugh: Jag har en lång lista.

Min värsta sak är dock att jag är sjukt äcklad av att dricka vätska, spelar ingen roll vad det är, vatten, cola, saft, mjölk, allt blir lika vidrigt, så det måste jag såklart plåga mig igenom varje dag. :meh:

Oj, vad många "vanliga" saker! Hur kommer det sig att du aldrig ätit och aldrig kommer att äta fisk? Om du inte är allergisk förstås, då är det ju rätt självklart :)

Jag spyr upp det. Varför vet jag ej. Har alltid gjort det utan att få någon allergi fastställd.
Skaldjur går bra.
Det finns 1000 såser så bea saknar jag inte och inälvor och bönor är ingen stor del av kosten som tur är :p

Förutom inälvsmat så skulle jag aldrig få för mig att smaka på inlagd sill. Inte ens för 10 000 spänn tror jag att jag skulle smaka. 50 000 möjligtvis.

Nej. Både kräftor och spindlar är kräftdjur. De har 8 ben. Insekter är en annan sak, och har 6 ben.
Nä, kräftdjur är en grupp och spindlar en annan. Insekter en tredje. Alla tillhör leddjuren dock.

Edit: var visst sent ute ;)

Senast ändrad:
Sniglar och levande djur är väl det jag kommer på på rak arm. Hund och katt lär inte hända heller.

Är inte så kräsen men kaffe går fetbort.
Fick tvinga i mig en halv kopp hos ett par kunder men det var det vidrigaste. Vilket är konstigt för jag älskar doften av kaffe.

Inälvsmat, blodpudding är sådant jag undviker att äta togs bort ur kosten i min diabetesdebut och har inte hittat tillbaks.

Fläskkarré klarar jag inte heller. Vi köper hem det och lagar det men vid de tillfällena äter jag sallad medans familjen äter fläskkarrén. Har jättesvårt för det.
Levande insekter skulle jag hellre aldrig smaka på.
Hjärna
Testiklar
Lamm i alla former ser gott ut men tyvärr faller det mig inte alls i smaken oavsett hur det är tillagat
Bruna bönor
Grynkorv - Kommer nog smaka om några år för att se om jag ändrat mig men det tror jag inte :)

Finns säkert något mer men kan inte komma på det just nu.

Inte tillagade, men från flera olika ställen från olika personer. Franska rivieran på finare restaurang vet jag har förekommit i alla fall. Jag känner folk som ätit samma och som gillat dem också, men som ändå säger att det mest smakar salt. Och att konsistensen är slemmig är väl svårt att neka till. :)

Visste faktiskt inte att det fanns tillagade varianter, men har svårt att se att smakupplevelsen skulle vara i nivå med priset oavsett, när det finns bra musslor. :love:

Jag har ätit tillagade ostron, visserligen i Japan så det är kanske inte samma sort som här i Europa, men tycker att de smakade rätt tråkigt. De musslor och snäckor (alltså blötdjuret snäcka och inte snigeln :p) som jag har ätit har varit så mycket bättre :love:

Jag tänkte: ”Äh, jag smakar väl på det mesta!”

Men efter att ha läst tråden gör jag nog inte det.
Hade haft svårt med fötter; kyckling, gris etc.
Och huvuden..

Sen hund och katt hade jag av ngt hycklande skäl haft spärrar för trots att jag äter annat kött.

Saker som rör sig hade inte heller gått.

Och jag vet att jag tycker slemmiga animalier är äckligt(även om jag skulle kunna smaka flera av dem bara för att).

Sen insekter känns ju inte så lockande heller.

Jag är inte förtjust i lever, hjärta, tunga etc. men smaka kan jag absolut.

Insekter och maskar. Och hund eller katt. Annars äter jag allt - sniglar och skaldjur och aladåber eller vad det kan vara. Jag är inte särskilt förtjust i lever och njure, men jag har ätit det.
Lever serverades i skolorna när jag var barn. Levergryta.
Annars äter jag nog det mesta, gräshoppor var gott som snacks o myror i choklad också.
Sniglar och musslor är gott bara tillagningen är rätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 280
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 022
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 217
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9