Silverfiskar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med! detta kommer jag aldrig testa, hur väl det än är presenterat på tallriken.Hjärna.
Bönderna var på ett finare kalas och det var tunga på bordet som pålägg och en bonde sa "jag äter inget som varit i nån annans mun" varmed en annan gubbe kontrade med "nähä, men ägg äter du,,,,"
Hund, katt och aphjärna. Sen har jag ätit eller kan tänka mig att åtminstone smaka allt annat. Trots att jag inte äter kött egentligen.
Grodlår har jag t ex smakat och det var inte illa alls. Smakade som möra kycklingvingar. Men surströmming äter jag aldrig igen. Fy fan, smakade ÄNNU värre än det luktade. Har inte heller något behov av att smaka durian igen
Djur som lever när man äter dem. Otänkbart.Alla tycks älska hummer men det har jag aldrig ätit. Jag gillar inte kräftor eller skaldjur så oddsen att jag gillar hummer känns ju låga.
Av någon anledning är det svårt med kall mat.
Inälvsmat är otänkbart.
Nej. Både kräftor och spindlar är kräftdjur. De har 8 ben. Insekter är en annan sak, och har 6 ben.Min gräns går vid groda/grodlår - kan knappt tänka på det utan att må illa... Annars har jag provat lite av varje (har bl a rest i Kina och Hongkong) där de som min Hongkongkinesiske kollega sa: "äter allt som visar ryggen mot solen - d v s allt utom apa". I Hongkong var jag bl a på en nattmarknad med helt fascinerande mängder av olika insekter vilka såldes som mat! (Men även kräftor räknas väl till insekter?!) Har också som scout gått överlevnadskurs här i Sverige då vi både åt metmask och så´na där stora svarta sniglar som finns i södra Sverige. Hund eller katt skulle jag inte kunna äta heller, men har ätit häst och tycker vi borde äta mer av detta istället för att exportera slakthästarna till Italien för att sedan importera dem igen i form av salami...