Saker du aldrig ätit och antagligen aldrig kommer att prova

coolia

Trådstartare
Alla tycks älska hummer men det har jag aldrig ätit. Jag gillar inte kräftor eller skaldjur så oddsen att jag gillar hummer känns ju låga.
Av någon anledning är det svårt med kall mat.
Inälvsmat är otänkbart.

Vet inte om jag kommer svälta om det ända som finns att äta är sniglar eller musslor att välja på:wtf:.

Har inte en tanke på stoppa något av det i munnen:yuck:

Jag äter väl i princip allt som inte biter mig.

En liten anekdot från förr:
Bönderna var på ett finare kalas och det var tunga på bordet som pålägg och en bonde sa "jag äter inget som varit i nån annans mun" varmed en annan gubbe kontrade med "nähä, men ägg äter du,,,," :D

Äta är ju ganska omfattande.

Men när det gäller kaffe så har jag aldrig druckit det och lär aldrig göra det heller. Har bara smakat det i någon chokladboll å så. Vedervärdigt!

Jag äter mycket så länge det ser aptitligt ut. Inälvsmat är ingen favorit men jag har testat då det ändå går att "förklä". Det enda jag egentligen kommer att tänka på som jag blivit erbjuden men tackat nej till är ostron. Har så länge aldrig blivit erbjuden varken insekter eller sniglar men gissar att samma logik skulle vara giltig. Även om jag har mina tveksamheter kring om det alls är möjligt att få en spindel att se aptitligt ut.

Skaldjur, bläckfisk, utrotningshotade djur (duh), såna djur vi västerlänningar ser som sällskapsdjur, insekter. Säkert massa olika frukt och grönsaker pga konsistensen. Tunga, hjärna, hjärta, lunga osv. Aladåb, sylta m.fl. rätter som bara ser hemskt konstiga ut. Rått kött i alla möjliga former.
Det är allt jag kommer på nu :)

Det enda jag hittills inte klarar av är lakrits. Kaffe undviker jag gärna så länge det går.
I övrigt kan jag nog tänka mig att äta allt. Sniglar, alla sorters fisk och skaldjur, inälvsmat osv är inga problem. Tvärtom skulle jag vilja påstå :d

Jag säger som @Problematisk såna djur vi västerlänningar ser som sällskapsdjur.... hua nej! (har dock smakat kanin, men det är det enda)

Annars vet jag nog inget, just nu är jag visserligen vegeterian så äter/smakar inga djur alls... men vet inget annat heller...

//r

Insekter och maskar. Och hund eller katt. Annars äter jag allt - sniglar och skaldjur och aladåber eller vad det kan vara. Jag är inte särskilt förtjust i lever och njure, men jag har ätit det.

Sniglar och grodor vetefan om jag någonsin kommer bli tillräckligt hungrig för :wtf: Kan tänka mig att prova insekter men då ska dom vara tillagade och absolut inte levande. Det vidrigaste jag har smakat är lakrits, får kräkreflexer av det! Sen kommer kaffe och öl, fast jag tycker kaffe luktar väldigt gott:D Pommes på pizza tänker jag inte äta, det är bara så fel... Å så äter jag inte något som är inlagt, ättikan förstör annars god mat, men det ser gott ut.

Fick en fisksoppa med musslor i skal på restaurang en gång och det är den godaste maträtten jag ätit i hela mitt liv. Har provat bläckfisk, segt och smakar ingenting. Kanin har jag slaktat och ätit flera gånger, påminner om kyckling. Kan även tänka mig att äta marsvin. Skulle aldrig ens tänka tanken att äta katt eller hund, där går gränsen.

Min gräns går vid groda/grodlår - kan knappt tänka på det utan att må illa... Annars har jag provat lite av varje (har bl a rest i Kina och Hongkong) där de som min Hongkongkinesiske kollega sa: "äter allt som visar ryggen mot solen - d v s allt utom apa". I Hongkong var jag bl a på en nattmarknad med helt fascinerande mängder av olika insekter vilka såldes som mat! (Men även kräftor räknas väl till insekter?!) Har också som scout gått överlevnadskurs här i Sverige då vi både åt metmask och så´na där stora svarta sniglar som finns i södra Sverige. Hund eller katt skulle jag inte kunna äta heller, men har ätit häst och tycker vi borde äta mer av detta istället för att exportera slakthästarna till Italien för att sedan importera dem igen i form av salami...

Jag är villig att prova det mesta och gör hellre en lista på saker jag aldrig kommer att äta IGEN. ;)
Rå/kall fisk som typ gravlax och inlagd sill, räkor, kräftor (tillagade och varma går jättefint! Surströmming också. XP) Bruna bönor.

Har aldrig provat pch skulle aldrig prova stackars sprattlande bläckfiskar och sjögurkor.
Hund och katt.. jag vet inte om jag skulle förmå mig faktiskt, men har ätit och äter gärna häst.
Levande insekter kan jag inte heller tänka mig.

Nu är jag visserligen allergisk mot vissa saker (fisk/skaldjur, koriander, mandel) så de sakerna faller ju bort naturligt, och i.o.m. fisk/skaldjur även en hel del "klassisk äckelmat".

Men annars skulle jag aldrig kunna äta varken häst, hund, katt, kanin eller dylika sällskapsdjur.
Inte heller blodpudding eller saker med kål i.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 280
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 163
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 022
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 217
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9