I
isse
För ett par dagar sen skulle jag och min familj åka och hämta två små kattungar hos en "uppfödare". När vi ringer på dörren och hon öppnar så kommer det en liten cavalier flygande mot oss och ska börja hoppa och skälla. Min mamma som är allergisk och dessutom lite hundrädd tyckte inte att det var kul när den hoppade på henne. det hela slutade med att hunden hoppade på min syster som tappade transport buren på golvet (inga katter i) och då säger ägaren till hunden att gå ut i köket.
Men i sånna lägen, hur mycket våga man säga till någon annans hund?
Jag blir så förbannad på folk som inte kan kontrollera sina hundar.
Samma sak om man är ute och det kommer en lös springande hund och hoppar och ska "pussas".
Var även hemma hos en kompis som är vuxen som har två stora hundar och när man kommer in på tomten så kommer båda hundaran i full fart och ska hoppa.
Man vill ju inte bli osams med kompisen men samtidigt så måste hon ju fatta att det inte är okej att hundaran beter sig på det viset.
Men i sånna lägen, hur mycket våga man säga till någon annans hund?
Jag blir så förbannad på folk som inte kan kontrollera sina hundar.
Samma sak om man är ute och det kommer en lös springande hund och hoppar och ska "pussas".
Var även hemma hos en kompis som är vuxen som har två stora hundar och när man kommer in på tomten så kommer båda hundaran i full fart och ska hoppa.
Man vill ju inte bli osams med kompisen men samtidigt så måste hon ju fatta att det inte är okej att hundaran beter sig på det viset.