sadelgjord med platta, kort!

Messy

Trådstartare
var köper man sadelgjordar med hopplatta till en hoppsadel med långa stroppar?
behöver en 65cm...

Sv: sadelgjord med platta, kort!

SA06C_86.jpg

http://www.toprider.se/default.aspx

de är supertrevliga där!

tack snälla!

asså... visst måste man kunna ha det på en dressyrsadel oxå?

min pålle har lite problem med magmusklerna, sen fick jag låna en hoppsadel (hon fick helt plötsligt tryck på manken av dressyrsadeln), å den hade magplatta å hon ÄLSKAR den...
det känns verkligen som att den ligger på "hela" magen å att hon kan slappna av... hon är inte lika grinig när jag spänner heller...

ja varför skulle du inte kunna göra det?
Trivs hästen med det är det ju jättebra.

Vad kostar en sådan? Stod inte något pris på hemsidan :crazy:

Finns det att få den i längre än 65cm?

Senast ändrad:

du får maila dem, med den kostar nog runt 2-3 tusen skulle jag tro.

Det finns lösa magplattor att köpa:idea:

Det finns lösa magplattor att köpa:idea:

fast blir det verkligen samma sak?
vill nog ha hela... så det inte blir skarvar å sånt... fullblod, får väl skav annars (skulle inte bli förvånad, hon fick skav av mina gummistövlar efter 2 gånger...)

Jo, den här finns i kort storlek... Hur kort vet jag inte.. Men har sett korta i butiken. (eller så kanske det var magplattegjorden, men den ser ju typ likadan ut)

330140.jpg

men det där är ju ingen platta!

finns bara som kortast 90cm på deras sida... jag vill ha 65cm... :(

Men ursäkta.. Jag skrev också att det kanske var magplattan de hade i kort modell...
Jag vet att det stod 90 på hemsidan, men dom som var i butiken såg väldigt korta ut, därför tänkte jag att om du bodde i närheten av en hööksbutik att du kunde kila inom och kolla själv..

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
437
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Jeps
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 023
Senast: fio
·
Utrustning Jag skulle behöva köpa en ny sadelgjord men det tar emot, fasiken vad dyra de är 😝 Vi har just nu en Eric le Tixerant (dressyr) gjord...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka