Sadel till Islandshäst med rak rygg

S

SaraSv

Behöver tips på sadlar som passar en stor islandshäst med lång, rak rygg!
Har under en längre tid ridit med en bomlös diddi-sadel, men var tvungen att lämna tillbaka den eftersom den bara var lånad.
Fick tag på en annan sadel som passar mig otroligt bra, men då ligger den inte alls bra på hästen. Det glappar i bak...
Kan man fixa glappet med hjälp av paddar och vojlok?
Har dock inte så mycket pengar så jag vill gärna ha tips på lite billigare sadlar..

Sv: Sadel till Islandshäst med rak rygg

Albion Legend K2 eller en Wintec Island bör passa båda är raka och inte superkorta.

Dessutom ligger de bra i pris och är sköna att rida i :d

Du kan aldrig padda upp en sadel för att ligga bra, antingen är den bra eller så passar den inte tyvärr.
Du måste leta vidare för att inte riskera skador på din hästs rygg.

Senast ändrad:
Sv: Sadel till Islandshäst med rak rygg

Varför inte en begagnad Diddi-dyna? Den kostar ju inte så blodigt mycket begagnad (förutsatt att ni trivdes i den alltså!)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 616
Senast: Blyger
·
Utrustning Ni sadelnördar, snälla hjälp och utbilda mig! Jag behöver uppenbarligen en ny sadel till min 4-åring. Dessvärre är hon bred och utan...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 109
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 640
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka